Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Na een cyclus van 35 dagen is er bloed!

Gebruik nu voor het eerst een cup. Ben benieuwd!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Pien »

Hopelijk nu ook van alle klachten af!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Crownless »

Hallo, ik ben Crownless en ik had een schimmelinfectie (Hallo Crownless! )

Nou, ik dacht dus, bij een schimmelinfectie heb je dus nare afscheiding (denk huttekäse) en meur je alsof er een dooie vis als tampon gebruikt. Dus niet hè?

Ik bedoel, ik was bevallen, en daarna bleef het rood. Komt door de bevalling, zeggen ze dan. Komt omdat je borstvoeding heeft, zeggen ze dan. Ok, deze was alleen mijn bekkenbodemfysio. Zelf dacht ik dat het een beetje rood was omdat ik soms wat urine verlies. Ook vervelend en stom. Pers je er een baby uit, hou je spontaan je plas niet meer goed op. Wie heeft dat bedacht?

In ieder geval, het bleef gevoelig. En ik had, mede daarom, dus ook geen zin in seks. Ik bedoel, ik was ook moe, en als er aan alle kanten allerhande vloeistof lekt, blijft de vagina ineens verdacht droog in een misplaatst soort compensatiedrang ofzo. Oh, je hebt al lektieten en klotsende oksels, nou, dan zal ik maar het vocht in je broekje uitbesteden aan de blaas. Dat idee.

In ieder geval, 5 maanden later kwam er een weekend zonder kinderen en dacht ik: toch maar kijken of ik dat hele neukending nog kan.

Ja, ik kan het nog.

Nee, ik wilde niet nog een keer.

Weet je, ik ben niet altijd vriendjes met mijn vagina. Soms doet het pijn als ik iets erin probeer te stoppen. Meestal vanwege onbewust aanspannen van de bekkenbodem en een gebrek aan vaginaal vocht (iedereen die nu gaat roepen dat ik dan niet opgewonden genoeg ben is af). Dat doet dan pijn. Glijmiddel helpt.

Dit? Dit was andere pijn.

Dus ik maar naar de dokter. En die vermoedde een schimmelinfectie. Die dus alleen aan de ingang zit. Als een soort schimpie met drempelvrees. Echt hè, heb ik dat.

Dus naar huis met een zalfje. Alsof je er tijgerbalsem op smeerde, echt waar. Gelukkig had ik de helderheid van geest in de apotheek om te vragen naar: van die latex handschoenen maar dan alleen voor maar een vinger. De stagiaire wist niet waar ik het over had en kleurde een beetje rood toen haar collega zei: oh, vingercondooms. Ja, per 100 voor anderhalve euro.

Dus hoefde ik niet de zalf onder mijn vingernagels uit te pulken of bang te zijn voor scherpe randjes aan mijn nagels. Het beeld van een verliefd zeepaardje tussen alle vingercondooms dumpte ik ook maar in de prullenbak.

Maar goed. Pijn. Met een zalfje dat meer pijn deed. Even doorzetten, zei de assistente. Maar na een week belde ik dat ik niet kon slapen door die zalf en ik zo die twee weken niet vol hield.

Zalfje twee gedroeg zich twee dagen als vics vaporub, en daarna was het alleen maar vervelend om twee keer per dag te smeren. Bij controle bij de huisarts vertelde ik over mijn ontberingen en dat ik eigenlijk zo helemaal geen zin meer had in seks en ook totaal geen vriendjes meer ben met mijn kruisregio. Of ik dan heel misschien wellicht naar de seksuoloog wilde? Vroeg de arts, terwijl ze nog net geen dekking zocht onder haar bureau. Dat is een goed idee! Zei ik.

Dat was een paar weken geleden. In de tussentijd heb ik een uitnodiging gekregen voor de seksuoloog gyneoloog later deze maand (2 voor de prijs van 1 combi!). En ben ik voor het eerst weer ongesteld geweest. En de tampon deed zeer. Ik regelde maar meteen dat volgende maand een spiraaltje geplaatst wordt. Want ongesteld zijn had ik dan weer niet gemist tijdens de zwangerschap.

En ik voel me zo falend in mijn gebrek aan zin in seks en vooral dat ik gewoon wéér bang ben voor pijn bij penetratie en dat ik echt het wandelend stereotype ben van van die kleedkamerpraat. Hurhur, vrouwen na het huwelijk en kinderen veranderen in frigide wezens, hurhur, kunt er maar beter niet aan beginnen een gezin hurhurhur. Of een sidechick nemen, hurrrrdurdurrrrr.

Ging mij niet gebeuren. Nope. Ik zou een seksgodin blijven, ook na kinderen. Ondertussen had ik meer intimiteit met een tube zalf. Is in het afgelopen half jaar mijn vulva vaker gezien door medisch personeel dan door Bryan. En voelt mijn vulva nog steeds geïrriteerd. Dus misschien is die schimpie nog steeds een beetje aan het rondhangen bij de ingang van Club Vagijn, wachtend tot de uitsmijter de andere kant op kijkt en dan snel naar binnen sneaken.

Ulgh. Kutzooi.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Kusje erop!
(Dit aanbod is alleen digitaal verkrijgbaar...)

Ik duim voor een loog met een oplossing en vind je retestoer dat je er zó hard je best voor doet!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Oh lieve Crownless, ik moet zo hard lachen om hoe je het allemaal opschrijft, maar het is echt kutzooi. Knuffels!
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Pien »

Meer dan kut. Hopelijk is de oplossing snel gevonden
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door kitten »

Letterlijk kutzooi. Bij mij heeft antischimmel nooit pijn gedaan. Niet meer dan de branderigheid oproepen die de schimmel bij elke aanraking gaf in ieder geval. Dus ik hoop dat er niet ook nog een overgevoeligheid voor een der bestanddelen is of zoiets naars...

Je bent op de goede weg!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door kitten »

FB_IMG_1554718481434.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

Balen, en extra balen als het medicijn dan eerst meer klachten geeft en niet eens afdoende helpt. Succes bij twee-voor-de-prijs-van-één persoon!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Voleuse »

kitten schreef: 08 apr 2019, 11:39 Letterlijk kutzooi. Bij mij heeft antischimmel nooit pijn gedaan. Niet meer dan de branderigheid oproepen die de schimmel bij elke aanraking gaf in ieder geval. Dus ik hoop dat er niet ook nog een overgevoeligheid voor een der bestanddelen is of zoiets naars...
Ja same.

Ik duim voor een snelle oplossing Crownless!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Mack »

Een typisch geval van MEH! :evil:

Sterkte.

En toch even bedankt omdat je er weer een echte Crownless-rant over hbt geschreven.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Ugh, wat een ellende Crownless. Vaginale ongemakkelijk zijn echt kut.
Ik heb ook niet de ervaring dat anti-schimmel zalfjes pijn doen.
Ik weet niet zeker of je op advies zit te wachten, zo niet, sla dit stukje dan gerust over.
Er is ook een pil die je gewoon oraal in kan nemen tegen vaginale schimmelinfecties, Fluconazol heet het. Helpt mij over het algemeen erg goed, in het ergste geval moet ik 2 pillen nemen ipv 1. En toen ik een paar jaar terug veel vaginaal gedoe had, werd mij door een gyn afgeraden om op dat moment een spiraaltje te nemen. Maar dat was wel een (steeds terugkerende) bacterie en niet een schimmel waar ik last van had. Maar wat ik er van begreep, kon dat dan in/op het spiraaltje gaan zitten, waardoor het nog moeilijker weg te krijgen zou zijn.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Wanneer is afspraak Crownless?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Crownless »

De afspraak was gisteren. Ik ga er nog meer over schrijven, maar ik kan in ieder geval alvast verklappen dat de seksuoloog gynaecoloog erg moest lachen om de schimmel-met-drempelvrees. :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Heidi »

Haha moest hij lachen om het schimpie zelf, of om hoe jij het omschreef? ;)
Wat een kutgedoe, hoop dat het snel over is!

En hoop ook dat je je werk maakt van hoe je schrijft, serieus hilarisch!
Do more of what makes you happy
Plaats reactie