Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Ugh, dat klinkt echt kut. Broeierige toestanden met menstruatiebloed? Ugh.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

Holy mother of menstrual gods! Toch maar mijn koperspiraal laten verwijderen na ruim twee jaar een hele hoop bloeden elke maand en een permanent borderline ijzergehalte. Nu een stuk minder, korter en minstens zo fijn, door seed cycling nauwelijks nog pms/menstruatieklachten... zo fijn!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Wat is seed cycling? Ik las hem even te letterlijk als door zaad heen fietsen, maar da's vast niet wat je bedoeld.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

En yay! Voor minder klachten :)

Ik zit nu in maand 2 van de minipil, bevalt opzich wel. Pms lijkt weg te zijn, geen volledige menstruatie meer, wel langer/meer dagen spotting.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

eireann schreef: 18 okt 2020, 12:52 Wat is seed cycling? Ik las hem even te letterlijk als door zaad heen fietsen, maar da's vast niet wat je bedoeld.
Helaas, zoveel produceert ie niet 8-)

Seed cycling is een methode waarbij je afhankelijk van de fase van je cyclus bepaalde combi's van zaden neemt. In de eerste helft pompoenpitten en lijnzaad en daarna sesamzaad en zonnebloempitten. Op google staat er wel wat meer over, het werkt in op je hormonen. Er is geen onderzoek naar gedaan, valt meer onder alternatieve voeding, maar doe het nu zes maanden en heb nauwelijks nog krampen, geen huilbuien meer en mn stemmingswisselingen zijn veel beter hanteerbaar.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door leonietje »

Wanneer merkte je verbetering?
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

In de tweede of derde maand. Ik had altijd minstens een grote PMS huilbui en was ook bijna op het agressieve af die dagen (in mijn hoofd dan). Dat verdween als eerste.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door leonietje »

Vandaag was mijn ergste dag van de maand. Ik had kramp from hell, ik maakte ruzie met een collega in het bijzijn van andere collega's en het waren absoluut mijn hormonen die dat deden want zo'n issue was het helemaal niet waardoor ik uit mn plaat ging. En daarna ging ik ergens in de winkel in mn uppie op de grond zitten huilen. Ik besloot dat ik gewoon naar huis wilde want dat was voor iedereen om mij heen beter. Dus ik regelde vervanging voor mijn taken van vandaag. Ik ging naar kantoor waar leidinggevende en roostermaker zaten en zei dat ik naar huis wilde omdat ik niet mn dag had. En dat ik er morgen ook geen zin in heb en graag vrij wilde of dat kon. Dr werd meteen geroepen dat het geen probleem was. Ik heb sorry gezegd tegen collega (gelukkig pakte ze het goed op) En nu heb ik dus ineens t/m dinsdag vrij. En heb maar 10 uur vakantie opgenomen. relatie collega die ik geen scharrel meer wil noemen maar waarin ik ook nog niet zo goed weet hoe ik hem hier wel wil noemen heeft me thuisgebracht. nog ff gezoend en afgesproken dat ie volgende week ff dagje hierheen komt omdat ik vanmiddag ff tijd alleen wilde. Hij naar huis en ik ben thuis op de bank geploft met chocola, thee, dekentjes, kruik en de afstandsbediening. Tijd voor mezelf doet me gelukkig goed. Ik zorgde voor mezelf door te stoppen toen het niet ging en niet zoals altijd maar weer door te bikkelen. En gelukkig een geweldige roostermaker die goed voor de mensen zorgt. Maar pffffff wat haat ik deze tijd van de maand. Ik kan dan gewoon echt niet meer normaal functioneren. Ik las online ergens dat hormonale klachten minder kunnen worden door sporten.. ik hoop bij mij straks ook. Pfff
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Jezebel »

Dat is wel serieus heftig Leonietje! Fijn dat er op je werk wel werd meegedacht, en je naar huis kon voor self care.
Sterkte, ik hoop dat het morgen weer beter gaat.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

Kut is dat ja. Als je iets wil weten over seed rotation dan hoor ik het wel.
De klachten werden bij mij rond mei/juni veel minder, vier maanden na start intensief sporten en twee maanden na start seed rotation. Zou dus ook aan het sporten kunnen liggen bij mij, maar ik denk toch wel voor een deel aan de zaden.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door leonietje »

Oke ik ben kaascrackers met zaden gaan maken. En nee die crackers zijn geen cullinair hoogstandje. Maar ik krijg ze weg en ze zijn best makkelijk te maken.
Maar ook seed cycling dus. En er is wel iets anders deze maand. Waar ik normaal een week heel veel pms heb met veel emotionele buien en daarna nog ergens rond de 8 tot 12 dagen ongesteld. Heb ik de pms week een beetje over geslagen. Geen enorme emotionele schommelingen en ook weinig fysieke klachten. Al die pms klachten heb ik wel nu wel in de week van het ongesteld zijn. Dus heb alles nu in 1x. Echt enorme huilbuien, overal jaloers om, eenzaam, boos echt alles komt voorbij. De ene 5 min is er niks aan de hand en de volgende 10 min kan ik niet stoppen met janken. Dat maakt de dagen wel wat heftiger omdat fysieke en emotionele klachten en daadwerkelijk ongesteld zijn nu bij elkaar gekomen zijn. Maar voordeel is dat ik deze maand een extra goede week heb gehad ten opzichte van "normaal". Ik ben nog wel wat sceptisch maar ik vind het wel de moeite waard om het nog even vol te houden en het een kans te geven. Het sporten staat op een lager pitje ( nog maar eens in de 2 weken samen met fysio 25 min) doordat de sportscholen dicht zijn kan ik zelf de krachttrainig niet goed doen, dus zullen mn hormonen niet stabieler worden
door sporten (wat ik wel gehoopt had). Maar ik mis het sporten wel echt heel erg. Dus ik blijf seed cycling nog wel ff proberen.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

Denk dat het ook wel de moeite waard is om nog even aan te kijken.ik heb nu na bijna een jaar nauwelijks nog krampen, huilbuien zijn weggebleven. Drie dagen ervoor voel ik het nog steeds aankomen in de zin van meer moe, meer geïrriteerd en emotioneel. Maar ook minder dan wat het was.

Overigens, voor de zekerheid: je maalt het lijnzaad wel en bewaart het dan in een potje in de koelkast? Je moet gebroken lijnzaad nemen, maar als je die in de winkel koopt is het al geoxideerd. Het schijnt dat je de andere zaden ook moet malen, maar dat doe ik (nog) niet.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door juffie »

Vandaag had ik m’n novasure behandeling. Eindelijk, zeg maar. En het was gedoe.

Ik appte:
Nou ik ben weer boven water, maar wat een kutdag. Murphy’s law. Ze moesten met 5 man tot 6x toe een infuus prikken. Het wilde NIET. De hele wereld en z’n moeder kwam zich ermee bemoeien.

Toen op de OK heb ik op 3 plekken 2x verdovingspuiten in m’n rug gehad en ze heeft 3x geprobeerd een ruggenprik te prikken maar door die kuthernia raakte ze steeds een zenuw en sloeg de bliksem in in m’n linkerbeen. Was niet te harden.

Dus: algehele narcose met intubatie. M’n stem klinkt alsof ik 3 pakken zware shag heb gerookt. Leuk, zaterdag zingen. Gelukkig pas volgende week concert.

Qua pijn: heb erg stevige menstruatiepijn die doortrekt in m’n benen, maar daar ben ik mee bekend. Leuk is anders. Ingreep an sich is goed gegaan.

Maar ik heb zó onwijs de balen.

Ben 15 injecties verder, gelukkig ben ik niet bang voor naalden.

Lig momenteel met paracetamol in m’n mik en een warme kruik op m’n buik onder de deken op de bank. Hopelijk einde menstrunami’s/cycli die 20+ dagen duren.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door kitten »

Sjonge, je hebt er wat voor over moeten hebben zeg! :shock: Ik hoop dat het wel de moeite waard was, ik gun je een prettigere cyclus. Die zou nu helemaal bloedvrij moeten zijn toch?
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door juffie »

Dat is de hoop. Maar ja, het is niet gegarandeerd. Er zijn sowieso gevallen, ik meen 3%, waarbij het geen effect heeft en omdat ik nog relatief jong ben (volgende week 39) kan het zijn dat het terugkomt en nogmaals moet voor de overgang, óf de baarmoeder er dan uit.
MILF :grin_ani:
Plaats reactie