De wondere wereld der audio-visueel genot

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door JerryM »

Bump...

Op zoek naar een digitale videocamera, maar zie door de bomen het bos niet meer.

We hebben een bon van bol.com van 100e, waardoor we denken aan een camera vanaf bol.com, evt met wat bijbetaling.

Zijn er hier mensen met ervaring met videocamera's?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Dreamer74
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:28

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Dreamer74 »

Ik heb niet veel ervaring.. maar zorg dat je een statief hebt.. en een beeldscherm dat je kunt draaien..dan sta je zelf ook nog eens op de video.. zie het vaak genoeg gebeuren dat mensen hun bijzondere momenten meemaken vanachter een klein schermpje van de videocamera, terwijl het veel leuker is om er met zijn allen op te staan :D
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Daantje »

:donder: Heb je een heel pakket voor interactieve digitale HDTV over glasvezel van de kpn. Met tuners en HD recorders enzo. Stoppen ze een modderfocking SCART kabel in die doos?!?!?!?!? Betaal je een godsvermogen voor die geweldige beeldkwaliteit, schepen ze je af met een inferieur aansluitkabeltje. Wat heeft die digitaleshizzle dan voor nut, als er niet eens een hdmi kabeltje af kan.? :eerie:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
dbj

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door dbj »

Ik bezit een TV van het merk Samsung, type: LE22A457C1D

Maar die ingebouwde luidsprekers klinken echt goed waardeloos :evil:
Met de geluidsinstellingen aanpassen wordt het feitelijk niet beter.
Duss, externe luidsprekers wil ik daarbij gaan gebruiken, maar welke?

Bovendien begrijp ik weinig van de aansluitmogelijkheden, als ik de gebruikershandleiding lees wordt ik daar niks wijzer van.
Lijkt er zelfs op dat er helemaal geen externe luidsprekers op kunnen worden aangesloten :nopompom:
D'r is wel een scartaansluiting aanwezig, maar daar heb ik mijn DVD-speler al op aangesloten; dat is de JVC UX-P550

Wie weet raad?
Guardian_s

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Guardian_s »

Ik download het manual even DBJ en dan kijk ik even voor je.

Aansluitingen voor externe speakers zitten er inderdaad niet op, ik zie wel mogelijkheden om de TV te verbinden met een externe versterker:

Ik zie daarvoor twee opties:

-1: de headphone aansluiting nr.7, deze kan je verbinden met een line ingang van een versterker, het gevaar is alleen dat je deze dan overstuurt door het te hoge uitgangs niveau van de headphone uitgang.

-2: de optische digital audio out nr.9, hier voor heb je dan wel een versterker nodig met een optische digitale ingang en een optisch kabeltje.
Guardian_s

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Guardian_s »

Optie 2 is de beste/mooiste, maar ook de kostbaarste, voor optie 1 zou je even naar een locale elektronica zaak moeten voor advies/onderdelen voor het aanpasnetwerkje.
http://www.radiotwenthe.nl/



(Bewerktijd was verstreken :icon_sad: )
dbj

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door dbj »

Guardian_s schreef:de optische digital audio out nr.9, hier voor heb je dan wel een versterker nodig met een optische digitale ingang en een optisch kabeltje.
Dank voor de genomen moeite, had ik de manual toch juist begrepen.

Dan zou, als ik het goed begrijp, een (duur? wat is duur...) optisch kabeltje tussen Samsung TV en JVC audioset voldoende zijn?
Mijn JVC is een audioset welke óók DVD's kan afspelen en daarvoor via scart een verbinding heeft met de TV; maar geluid wordt weergegeven door de boxen van die JVC.
Guardian_s

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Guardian_s »

Als het alleen om een kabeltje gaat valt het wel mee met de prijs, je hebt dus al een audioset die een optische ingang heeft.
Enige adder onder het gras is mogelijk dat dan bij het afspelen van een DVD het geluid ook naar de TV gaat en dat wil je vast niet, maar dit is een vrijwel ongefundeerde redenatie.

Opmerking van shareen: "moet ie niet gewon terug naar de winkel met die TV, als dat geluid zo bagger is?"

Suc6
dbj

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door dbj »

Guardian_s schreef:Opmerking van shareen: "moet ie niet gewon terug naar de winkel met die TV, als dat geluid zo bagger is?"
Dat het audio gewoon slecht is, is kennelijk een eigenschap van veel platte televisie's had ik al eens ergens gelezen.
Dat is in elk geval geen argument om te zeggen dat het een ondeugdelijk toestel is.

Mijn JVC heeft ook alleen een 'optical digital out' :nopompom:
Da's geen ingang, helaas...
Gebruikersavatar
Heerscher-vd-nacht
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:21
Locatie: Troetelbeer vd Nacht

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

hoe lang heb je de tv al? Als je m nog niet zo lang hebt kan je aan de winkelier vragen om een coulance regeling om het toestel te ruilen
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door JerryM »

yup, je hebt voor die optische dingen een versterker nodig, een home theater set ofzo met 5.1.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
dbj

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door dbj »

Heerscher-vd-nacht schreef:hoe lang heb je de tv al?
Dat soort zaken houd ik heel precies bij :yes:

Aankoopdatum TV: 29 oktober 2008
Aankoopdatum JVC audioset: 19 maart 2005

Model/typenrs staan een paar posts terug.
Guardian_s

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Guardian_s »

Dat is wel een beetje lang geleden om nu nog te zeggen "het geluid is niet mooi, dus het is een ondeugdelijk product" wat het in wezen wel is, want het voldoet niet aan de verwachtingen die je er van mag hebben!
Coulance van de leverancier mag je dus nu, na bijna 3 jaar ook niet echt meer verwachten "had u maar eerder moeten komen reclameren", tenzij het geluid in die periode langzaam maar zeker slechter is geworden, dan is het weer wel een defect want van een TV mag je verwachten dat hij meer dan 3 jaar mee gaat, zonder problemen!

Wil je dat hele traject van "je recht proberen te halen" niet ingaan, blijft eigenlijk alleen het al eerder door mij geopperde koppelen van de SAMSUNG aan de JVC d.m.v. de hoofdtelefoonaansluiting over, een aanpaskastje met daarin een scheidingstrafo en een spanningsdeler kan/wil ik wel voor je in elkaar solderen.
Deze kan je dan aansluiten op de waarschijnlijk rode en witte R / L aansluiting naast de SCART bus achter op je JVC, tenzij je daar al wat anders op hebt aangesloten natuurlijk!
dbj

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door dbj »

Ná de aankoop moest ik wel errug wennen aan dat blikkerig geluid, maar dat kon ook veroorzaakt zijn door de ruimte waar ik toen woonde.
Maar het begint me nu toch steeds meer te irriteren.

Het aanbod wordt in dank aanvaard, die aansluiting is inderdaad beschikbaar.
Wat wens je als tegenprestatie? krat bier?

Oh ja, het heeft helemaal geen haast. We zullen elkaar vast nog wel eens ergens tegenkomen, voordat de laatste dag van dit jaar op de kalender prijkt ;)
Guardian_s

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Guardian_s »

Bier is helemaal niet goed voor mij ... :mrgreen: maar wel lekker ... :zuipen:
Om je een berg sleepwerk te besparen, een fles/kruik kruidenbitter is ook prima, vast wel een slijter bij jou in de buurt die daar een Haegse variant van heeft ;)

Ik sprokkel de onderdelen bij elkaar en dan zien we wel of ik het met de komende meet al voor elkaar heb of dat het de volgende mist wordt.
Dat laat ik je nog weten.

Hoever staan de toestellen van elkaar af, dit i.v.m. de benodigde lengte van de kabels.
Plaats reactie