het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Het was intens, en dan kreeg ik nog allemaal tips van de trainer om de oefeningen makkelijker te maken. Maar die squats vanmorgen, moesten dieper, dieper, dieper, dieper en nu voelt mijn kont alsof 'ie beurs gemept is. 😅

Maar het was wel tof. Ondanks dat ik echt niet mee kon komen met de rest van de groep. Ook wel omdat ik voor het eerst in maanden weer eens iets deed dat op 'normaal' leek. Laatste keer was vorig jaar nog een keer naar de bios.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Ik heb vakantie en aangezien ik niet weg ga (heb het druk zat met allerlei leuke dagjes weg dingen) heb ik besloten dat ik deze vakantie meer ga sporten. Vanmorgen in de sportschool krachttraining gedaan. En daarna meteen besloten dat ik morgen weer ga. Vanmiddag kwam ik erachter dat ze vanavond ook een pilatesles hadden dus daar ben ik vanavond voor het eerst heen geweest. Was echt super fijn want ik kwam er dus aan en toen bleek mijn eigen fysio die les te geven. Ze had dus tussendoor ook tips voor me zodat ik de oefeningen ook echt op mijn eigen manier kon doen zonder overbelasting. Dus dit ga ik vaker doen. Merkte echt dat mijn core echt nog kracht mist en dat de pilates training die spiergroepen aanspreekt. Morgen dus vast spierpijn maar ook sporten en dan daarna woensdag maar ff een rustdag inbouwen. Donderdag ga ik met 2 vriendinnen zwemmen hier in de buurt want yay mooi weer! Dus dan krijg ik mn beweging ook wel. 1 van de 2 vriendinnen heeft wedstrijdzwemmen gedaan en gaat ons ff wat zwemtechnieken leren. (En we gaan uiteraard ook lekker op het strand liggen) dus dat is al best een actieve vakantie. Ik heb namelijk nog wel wat persoonlijke doelen voor ik mn eerste jaar sporten rond heb. En ik ben er bijna!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: het beweeg-topic

Bericht door eireann »

Oh wow!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Peter^ »

Wat een fijne en sportieve ervaringen leonietje!
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: het beweeg-topic

Bericht door skaoot »

Sport jubileum incoming, tof!

Ik heb ineens weer lekkere motivatie om wat meer m'n hardlopen en yoga op te pikken haha.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Ik heb vandaag met een groep collega's in Amersfoort weer eens een run gedaan, 5 kilometer in 29:30 gelopen. Dat is een persoonlijk record sinds ik weer ben begonnen, mijn all-time beste tijd ligt daar nog een minuut onder, ga ik ook nog wel verbeteren. Mijn volgende doelstelling is nu de 10 km binnen een uur.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Deleted User 2176

Re: het beweeg-topic

Bericht door Deleted User 2176 »

Goed bezig Daantje :thumbsup:
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: het beweeg-topic

Bericht door lunaaa »

Daantje schreef: 17 okt 2021, 17:14 Ik heb vandaag met een groep collega's in Amersfoort weer eens een run gedaan, 5 kilometer in 29:30 gelopen. Dat is een persoonlijk record sinds ik weer ben begonnen, mijn all-time beste tijd ligt daar nog een minuut onder, ga ik ook nog wel verbeteren. Mijn volgende doelstelling is nu de 10 km binnen een uur.
Wat een goeie tijd! Ik wil ook weer hardlopen, maar mijn bekken is het daar niet mee eens. Dus nu eerst sterker worden en dan hopelijk binnenkort weer.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Nou dat sporten lukte dus al een poosje niet meer. Burnout druk met werk gewoon ff geen zin meer. Nu had ik weer meer pijn in mijn lijf toch maar ff fysio afspraak gemaakt. En toen kreeg ik net op mn flikker dat ze me al een poosje niet meer had gezien. Of alles wel goed ging? Ehm nou nee en eigenlijk sta ik wel weer op het punt dat ik sporten weer moet oppakken maar het lukt niet zo goed. Ik heb nog 1 fysio dit jaar dus maar ingepland en ik moet het liefst voor die tijd maar anders zeker in de week van de afspraak een sporten onder begeleiding lesje gehad hebben of bij haar een pilates les gevolgd hebben.. want haar eigen woorden: ik ben zo'n kut fysio die achter je broek aan gaat zitten en je gewoon gaat bellen of mailen waarom je het niet gedaan hebt... Ik heb dat soms ook gewoon een beetje nodig. Ow en ik HAAT naalden maar ze heeft ook nog ff dry needling gedaan want dat helpt toch bij je.. ja het helpt maar ik vind het echt niet leuk.. ok dan zeg ik niet wat ik doe maar dan doen we het wel ff... Echt beste fysio ever!
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door Mack »

Een goeie fysiotherapeuteraar is goud waard.
Ondanks dat ik ze er soms van verdenk dat die hun opleiding bij de Spaanse Inquisitie hebben gevolgd.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

"No curling in crossfit!" Hadden ze me beloofd, maar vandaag zaten er 75 dumbell curls in mijn work-out. Dat was ná het roeien en touwklimmen en sit-ups. Ik had moeite met mijn haar wassen....
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Voor volgende week weer 2x sporten ingepland. Mijn motivatie is echt tot ver onder het nulpunt gedaald. Maar het moet want het is beter voor mijn lijf..
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: het beweeg-topic

Bericht door isara »

Het weer opstarten is altijd het lastigste. Ik ben er nu ook mee bezig. Kans is wel groot dat na de eerste of tweede week het wel beter gaat voelen.
Ik probeer mezelf altijd maar voor te houden dat ik er alleen maar naartoe hoef. Als ik eenmaal begin gaat het wel, en als ik echt niet meer wil mag ik stoppen van mezelf. Ook al is dat na 5 min, dan heb ik in ieder geval iets gedaan. Dat helpt mij altijd erg.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Go Leonietje! :static:

Ik kon de afgelopen weken gelukkig nog wel sporten. Buiten, op een paar rubberen matten onder een partytentje in dat *&%$%*(^ weer om 07.00 's ochtends. Wel een weekje overgeslagen en die eerste keer was wel even extra pittig om het ritme weer op te pakken.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

OMG dat was nice! Net terug van de sportschool en het was zo fijn om gewoon weer binnen helemaal kapot te gaan. Eventjes een nieuw PR gezet in het bankdrukken en voor het eerst een boxjump op 20 inch gedaan. Ook al werk ik al 18 jaar niet meer in de horeca, maar de sporen zijn nog steeds merkbaar: ik ben rechtshandig, dus links is mijn sterkere arm. Het links dragen en rechts werken heb ik nooit afgeleerd.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie