het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Op het congres waar ik tussen kerst en oudjaar 'was', hadden ze al de 6-2-1 regel: iedere dag 6 uur slaap, 2 maaltijden, 1 douche. Dit keer hebben ze dat uitgebreid met iedere dag 10 minuten bewegen in de buitenlucht tijdens daglicht. Dat heb ik maar ter harte genomen en aangehouden.

En ik moet zeggen het helpt wel een beetje, want ik kwam op een gegeven moment een hele week niet buiten en dat drukt echt op mijn gemoed.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

Ik probeer wel echt elke dag even buiten te zijn, dat maakt idd écht veel verschil!

@isara: ik haat eigenlijk alles wat sport is. Sport en ik zijn niet voor elkaar gemaakt. Krachttraining zie ik mezelf echt niet doen dus, ook omdat ik daar weer dingen voor moet aanschaffen. En ik word er echt echt echt echt ongelukkig van.
Overigens is op de hometrainer fietsen op dit moment max 10 minuten achter elkaar, zonder "heuvels" en met vrij weinig weerstand. Na langer fietsen schiet mijn kapotte knie op slot, dat moet ik echt heel langzaam weer opbouwen. Na onze vakantie in Italië in 2019 met heeeeeel veel trappen was m'n knie echt heel goed, maar dat heeft corona echt vakkundig om zeep geholpen.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Zou iets als de Ommetje app wat voor je zijn Chell? Beetje je gamification van het dagelijks wandelen. Sporten hoeft niet intensief te zijn om nut te hebben. Dat ik graag hardloop is meer om mezelf de runners-high in te lopen dan het hardlopen zelf.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

Ik vind wandelen ook saai. Ook met een app. Of met geocaching. Alleen wandelen in onbekende steden is leuk. Maar nu ook niet echt met alles dicht en niet de bedoeling dat je gaat reizen.

Maar goed, m'n vraag was ook niet om andere suggesties, ik zocht yoga filmpjes want ik wil dat graag proberen en ik denk ook dat yoga goed voor me is.
Laatst gewijzigd door chell op 18 jan 2021, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door tessie »

Yay voor aanmoedigingsdansjes! Dankjewel Daantje! Jammer dat het bij jou niet goed ging qua blessures. Maar elke dag naar buiten gaan vind ik al écht heel knap.

@Chell Krachttraining kan je volgens mij heel goed met je eigen lichaam doen, zonder extra dingen die je zou moeten kopen. Alleen mss een matje, maar die zou voor yoga ook wel handig zijn.
Ik probeer elke dag in elk geval even op te drukken tegen de muur (want op de grond kan ik nog helemaal niet), en dan probeer ik minimaal 2 keer 25 keer dat te doen. En ik had bedacht om ook te gaan planken, maar dat vond ik te kut. Maar er zijn allerlei dingen die je kan doen, zoals squads en lunges en eh, nou ik zou daar meer over moeten nadenken om dat terug te halen allemaal. Maar ik heb dat echt heel lang elke dag thuis gedaan, zonder iets anders dan een matje. Op advies van een personal trainer.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

Ik vond overigens zelf de bodypositive.club, kost wel geld (maar dat zou een normale yogales ook doen), maar ze hebben wel echt superveel filmpjes over hoe je bepaalde poses kunt aanpassen als je dik bent. De eerste twee weken zijn gratis, dus ik ga hier maar eens mee beginnen denk ik.

Ik vond ook al filmpjes over kniepijn, kaakklemmen en je schouders losmaken. Jeuj, allemaal dingen waar ik last van heb!
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Als je last hebt van vastzittende spieren schaf een foam roller aan. Ik heb er 1 van de action van 5 euro en helaas is die nu dicht maar ook bij Decathlon hebben ze verschillende rollers en ik heb nu een aantal verschillende gekocht voor een paar euro per stuk. Het idee is dat je eroverheen gaat rollen met een lichaamsdeel naar keuze. Tussen de grond en je rug of tussen de muur en je rug of gewoon als je in bed ligt. Het zorgt er bij mij heel vaak voor dat een spier net los komt en minder pijnlijk is. Ook adviseren ze het te doen na het sporten. Maar ik pak ze gewoon ook tussendoor. En het is net alsof je een goede massage krijgt.

Ik doe een paar linkjes: https://www.decathlon.nl/p/massagebal-5 ... 44&c=ZWART
Deze is fijn als de pijnlijke spier wat dieper zit tussen je schouderbladen maar ook rol ik hem vaak onder mn voet of kuit

https://www.decathlon.nl/p/massagebal-5 ... p-X8408466 de pinda is fijn omdat ie precies lang je ruggengraat kan gaan. Ook heerlijk tussen je schouderbladen. Hij gaat alleen wel wat minder diep je spieren in omdat er geen nopjes op zitten

https://www.decathlon.nl/p/massagebal-5 ... 50&c=ZWART deze is best wel stukje groter dan de kleine variant maar ik vind hem onder bovenbeen wel fijn of in de onderrug je kan dan net ff wat verder oprekken als je erop gaat liggen. Ook gebruik ik deze nog wel eens in mn nek omdat de kleine dan net niet lekker ligt.

https://www.decathlon.nl/p/foamroller-z ... 813&c=ROOD en zoiets heb ik van de action hierin zijn verschillende varianten bij decathlon maar daarin weet ik niet precies welke fijn zijn. Ik gebruik hem voor heel veel plekken nadeel is dat ie alleen van voor naar achter kan rollen en niet rond is. Tussen schouderbladen mis ik dat soms. Maar ik gebruik hem toch nog best veel ondanks dat ie wat lomp groot is. Ik ben met zo'n roller begonnen op advies van de fysio en het was de beste tip in jaren.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: het beweeg-topic

Bericht door isara »

Sorry Chell, je vroeg inderdaad niet om sport tips. Die body positive club klinkt wel tof! Merk gelukkig met de yoga dat ik een stuk leniger ben dan ik dacht 😅
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: het beweeg-topic

Bericht door Heidi »

Ohja foamrollers
Heb ze in de kast, was ik vergeten
Morgen weer even rollen na Adriene
Heb altijd knopen in m’n rug, dus fijn
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: het beweeg-topic

Bericht door Heidi »

Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door tessie »

Ik had zelf ook wel al yoga filmpjes gevonden die dan geschikt zouden zijn voor dikke beginners, maar tot nu toe nog niet een gevonden die ik ook daadwerkelijk goed of fijn vond. Dus daarom had ik het ook fijn gevonden als iemand echt wist, uit ervaring of van horen zeggen, welke dan specifiek wel goed en fijn zou zijn.
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: het beweeg-topic

Bericht door Heidi »

Sorry geen ervaring ermee
Ik ben erg fan van Adriene, dus probeer nooit iets anders uit. Het is altijd net of ze me ziet, ze zegt altijd precies de juiste dingen op het juiste moment
Ik heb een cadeautje voor mezelf gekocht: anti slip handschoentjes en antislip sokken speciaal voor yoga. Hoe ik ook probeerde grip te krijgen, lukte niet voldoende. En nu wel. Kan nu gewoon wel lang in down dog staan, zonder steeds een beetje weg te schuiven.
Alleen die pols die ik drie jaar geleden gecompliceerd brak, blijft altijd pijnlijk met yoga. Blijkbaar moet ik het accepteren...
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: het beweeg-topic

Bericht door isara »

Ik ben een klein beetje verliefd op Adrienne geloof ik. Vooral als ze in een keer gaat zingen. 😂
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

tessie schreef: 21 jan 2021, 14:26 Ik had zelf ook wel al yoga filmpjes gevonden die dan geschikt zouden zijn voor dikke beginners, maar tot nu toe nog niet een gevonden die ik ook daadwerkelijk goed of fijn vond. Dus daarom had ik het ook fijn gevonden als iemand echt wist, uit ervaring of van horen zeggen, welke dan specifiek wel goed en fijn zou zijn.
Ja, dit idd.
Nu moet ik zeggen dat die van de Bodypositive.club me wel fijn lijken. Ze hebben bijvoorbeeld ook yoga die je op je stoel kunt doen. Ik heb alleen nog niks gedaan, want ik hoopte op een kantoordag van de lief zodat ik ongestoord (en vooral zonder bekeken te worden) kan klungelen
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door tessie »

Vervelend dat je gelijk lid moet worden bij die bodypositive.club. Ik zou eerst even willen kijken of ik het wat vind...
Plaats reactie