het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

Je kunt wel twee weken gratis lid zijn, maar je moet idd wel een account aanmaken meteen.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door tessie »

Maar dan moet je toch wel al je betaalgegevens invullen enzo? En als je dan niet op tijd opzegt, dan is dat ineens afgeschreven?
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

Oh zo, ja dat moet wel. Ik doe dat best vaak, zet gewoon een reminder op de een na laatste dag dat je kunt opzeggen. En soms kun je ook meteen cancellen maar loopt je trial wel de volledige periode
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Ja misschien ben ik ignorant maar ik denk echt niet dat body positive yoga qua content nou heel anders gaat zijn dan Yoga with Adriene (behalve dat de instructeur een zelfde lichaamstype heeft dan)? Je moet altijd al aanpassingen maken naar wat je eigen lichaam kan, en Adriene geeft veel suggesties voor aanpassingen en zegt nooit dingen over afvallen ofzo. Voor mij is een groot deel van het yoga success in ieder geval geweest dat ik in het begin moest accepteren dat ik de helft moest overslaan en bij alles aanpassingen moest maken (want hark en totaal niet fit). En bij internetfilmpjes heb je gewoon altijd dat ze niet weten wat je niveau is dus dat het niet op jou in afgestemd.

Nouja misschien is dit wel totaal niet behulpzaam wat ik hier nu zeg dus dan mag je alles negeren :P. Oh, en qua influencer vind ik @danyalee op instagram ook leuk.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: het beweeg-topic

Bericht door skaoot »

Ik heb ook overgewicht, en vond yoga met adriene echt wel te doen. Ze laat duidelijk ruimte voor doen wat voor jou werkt. En ik heb in het begin haar beginner filmpjes veel herhaald. En dat ging dan steeds ietsie verder. Ik heb nu in 2 weken weer 3x yoga gedaan. It's something. Vind het wel weer fijn, ook al hou ik het lang niet allemaal vol.
M'n rennen ligt weer op z'n gat sinds eind november door blessure en winter. Probeer ik in maart wel weer.
Ik wil eigenlijk gewoon een Oculus Quest 2 en dan beat saberen als sport. Wel beweging, voelt niet als sport. Kost alleen even wat :/
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

@Skaoot heb je linkje voor die beginnersfilmpjes, of zijn dat de eerste dagen van haar 30 dagenchallenges?

Ik ben nog steeds aan het wandelen. Op werkdagen een half uurtje, op mijn vrije dagen een uur tot anderhalf. Binnenkort weer een keertje proberen te hardlopen, en dan zien of de blessure echt is genezen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

Ik vind het gewoon ook fijn om een dik iemand op m'n scherm te zien ipv zo'n slanke fitgirl
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door tessie »

Ik overweeg om Adrienne te proberen, maar ik vind het ook wel fijner als de persoon in het filmpje ook dik is.

Ik ben vandaag weer gaan rennen. De afgelopen 2 weken ook 3 keer per week gedaan, ik ben eigenlijk verbaasd over mezelf :P
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

@Daantje de eerste dagen van de 30 days zijn vaak redelijk intro. Al vind ik de allereerste 30-day serie daarin wel makkelijker dan de latere edities. Wat ik in het begin ook fijn vond waren de filmpjes die maar over een enkele pose gaan, dan begrijp je echt wat beter wat je aan het doen bent. Ze heeft ook een playlist voor <10 minuten yoga: https://www.youtube.com/watch?v=4C-gxOE ... hodiRWZ2JR
Dat hielp me heel erg om een routine op te bouwen, want als ik dan geen zin heb dan ben ik er iig zo vanaf.

Ik vind Adriene trouwens ook totaal geen fitgirl.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: het beweeg-topic

Bericht door skaoot »

Daantje schreef: 24 jan 2021, 22:57 @Skaoot heb je linkje voor die beginnersfilmpjes, of zijn dat de eerste dagen van haar 30 dagenchallenges?
Ik ben even m'n historie in gedoken en ik heb de volgende best vaak herhaald in het begin (zijn wat ouder, is wel grappig om Adriene toen vs nu te zien):
https://www.youtube.com/watch?v=OQ6NfFIr2jw
https://www.youtube.com/watch?v=v7AYKMP6rOE&t=4s
https://www.youtube.com/watch?v=pWobp3phsEU&t=4s
https://www.youtube.com/watch?v=v7SN-d4qXx0

En is een yoga for beginners playlist op haar youtube kanaal: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... LbeuCUczAl
en ze heeft ook korte filmpjes waarin ze specifieke dingen uitlegt, dat vond ik ook wel fijn.

En wat Voleuse zegt, ik krijg bij haar ook niet zo'n woohoo team fitgirl vibe, want dan was ik ook afgehaakt. Ze zegt vaak "do what feels good" (ofzoiets) maar het komt ook oprecht over, voor mij althans.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

Dag 30 van Breath gedaan, vond het echt een fijne serie. Minder fysiek zwaar, meer ademen en zo (je verwacht het niet met zo'n titel ;)). Zeker eentje die ik nog eens wil herhalen. En nu ga ik een t-shirt bestellen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door tessie »

Ik denk elke keer dat ik ook yoga wil doen, maar het komt er dus gewoon nooit van.
Wel al 3 weken 3 keer per week aan het hardlopen! Ben ik ook best een beetje trots op.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

Ik ben ook nog steeds op het "ik wil yoga doen"-punt.
Gebruikersavatar
tijgie{K}
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2009, 15:17
Locatie: Ergens onder de zon

Re: het beweeg-topic

Bericht door tijgie{K} »

Nadat de smurfjes huer op bed liggen, ga ik beginnen aan mijn dagelijkse wandelingetje. Het wordt dag 6 op rij. Het lijkt misschien niet veel, maar afgelopen week ben ik spontaan begonnen, omdat ik schrok van mijn gebrek aan conditie. Het wordt dag 4 voor de Ommetje app.

Allonz-y❣
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: het beweeg-topic

Bericht door skaoot »

tessie schreef: 31 jan 2021, 15:59 Ik denk elke keer dat ik ook yoga wil doen, maar het komt er dus gewoon nooit van.
Wel al 3 weken 3 keer per week aan het hardlopen! Ben ik ook best een beetje trots op.
En terecht, dat is super! Ik ben helemaal klaar even met rennen want blijft iets niet happy in m'n heup.

Maarrrrr Beat Saber is prima beweging ook heb ik ontdekt :D
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Plaats reactie