het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Ik ben echt zooo blij! Ik had vandaag een krachtmeting bij de fysio. Daar zit een app bij waarbij je kan zien hoe oud je zou zijn op basis van kracht. De vorige keer was ik al blij want toen ging ik van een leeftijd van 77 naar 61. En nu dus van 61 naar 39. Ik ben echt zooo trots op mezelf. Ik voel me nog steeds vaak moe en ik heb nog steeds vaak pijn. Maar er zit qua lijf dus echt wel veel vooruitgang in! Hopelijk mag ik binnenkort weer gewoon sporten zonder dat het me fysio kost. En dan kan ik ook weer 2x per week gaan. Maar voor nu: whooooohooooooo!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Zucht. Bij de lunchwandeling voelde ik toch weer die ene spier waar ik een poosje geleden ook zoveel last van had. Ik moet het toch nog maar even wat langer bij wandelingetjes houden en het hardlopen even laten voor wat het is.

Aan de andere kant: ik krijg het nu al sinds kerst voor elkaar om iedere dag op zijn minst een half uurtje buiten te bewegen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: het beweeg-topic

Bericht door skaoot »

Ik ben ook weer met yoga begonnen! Niet elke dag, maar vandaag dag 2 van Adriene gedaan. It's something.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: het beweeg-topic

Bericht door Heidi »

Ik heb vandaag day 6 gedaan
Ik voelde die breath of fire niet echt. Raar soort puffen...
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

ik heb ook echt een hekel aan die breath of fire haha.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

Je weet bij die breath of fire wel meteen of je neusverkouden bent ;)

Dag 15 vandaag gedaan. Nog nooit gelukt om zoveel dagen achter elkaar yoga te doen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Goed bezig thaliya! Ik heb ook nog niks overgeslagen en ik begin nu te merken dat het wat makkelijker gaat allemaal
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: het beweeg-topic

Bericht door isara »

Mij lukt het niet alle dagen dus ik die regelmatig twee op een dag, ben wel helemaal bij. Probeer mezelf maar voor te houden dat dat ook oké is. En heb in m’n hele leven nog nooit zoveel yoga gedaan, haha. Wel fijn hoor!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Natuurlijk is dat oke :). Het doel is om meer yoga te doen dan je daarvoor deed, niet om het allemaal perfect te doen of op bepaalde voorgescheven tijdstippen. Ik heb het nog nooit tot dag 30 gehaald en ik doe deze challenge al 4 jaar lol. Maar elk jaar kom ik een beetje verder :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: het beweeg-topic

Bericht door Pien »

leonietje schreef: 12 jan 2021, 11:10 Ik ben echt zooo blij! Ik had vandaag een krachtmeting bij de fysio. Daar zit een app bij waarbij je kan zien hoe oud je zou zijn op basis van kracht. De vorige keer was ik al blij want toen ging ik van een leeftijd van 77 naar 61. En nu dus van 61 naar 39. Ik ben echt zooo trots op mezelf. Ik voel me nog steeds vaak moe en ik heb nog steeds vaak pijn. Maar er zit qua lijf dus echt wel veel vooruitgang in! Hopelijk mag ik binnenkort weer gewoon sporten zonder dat het me fysio kost. En dan kan ik ook weer 2x per week gaan. Maar voor nu: whooooohooooooo!!!
Wat goed!
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

Ik wil ook iets aan yoga gaan doen. Heeft iemand tips voor goede beginnersfilmpjes? Plussize georiënteerd of aware is een plus (pun).
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door tessie »

Oh ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Lijkt me best wel tof, maar tot nu toe nog niet echt iets gevonden wat echt werkte voor mij.
Ik ben sinds vorige week weer begonnen met hardlopen (met Evy) en het ging echt super kut. Want ik heb echt nauwelijks beweging sinds dit coronagedoe. Af en toe hier een rondje om de plas en dat is het. Maar na 4 keer kon ik vandaag les 1 eindelijk uitlopen dus whoohoo voor vooruitgang! Nu nog volhouden, dat is meestal de issue.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

tessie schreef: 18 jan 2021, 14:40 Oh ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Lijkt me best wel tof, maar tot nu toe nog niet echt iets gevonden wat echt werkte voor mij.
Ik ben sinds vorige week weer begonnen met hardlopen (met Evy) en het ging echt super kut. Want ik heb echt nauwelijks beweging sinds dit coronagedoe. Af en toe hier een rondje om de plas en dat is het. Maar na 4 keer kon ik vandaag les 1 eindelijk uitlopen dus whoohoo voor vooruitgang! Nu nog volhouden, dat is meestal de issue.
:static: aanmoedigingsdansje doet :static:
Ik ben afgelopen najaar weer begonnen met Evy, maar nog nooit voorbij week 3 gekomen. Ook vanwege het opbouwen en later vanwege blessures (waarmee ik steeds te snel weer ging rennen). Nu houd ik het sinds de kerst vol om iedere dag een half uurtje buiten te zijn. Dat is nu op werkdagen een lunchwandelingetje van een half uur, op mijn vrije dagen is dat eerder een uurtje wandelen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

Ik beweeg dus ook echt veel te weinig. Hardlopen is voor mij geen optie helaas, dus ik ben nu weer binnen aan het fietsen op de hometrainer (saaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiii) en wil wat yoga gaan doen. Ik ben zo stijf ook echt! En m'n conditie is niet meer bestaand na al dat binnen zitten. Ik loop ook wel rondjes door de buurt maar echt niet dagelijks en eigenlijk ook altijd te kort.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: het beweeg-topic

Bericht door isara »

Is een beetje krachttraining een optie voor jou Chell? Doet ook goede dingen voor je hormonen en botdichtheid bv. Is ook echt wel bewegen en als je spieren zou opbouwen is dat ook nog gunstig, omdat die meer calorieën verbranden. En het mooie is dat je in relatief korte trainingen explosieve van 30/45 minuten veel kan doen, is wat anders dan dat je vindt dat je 1,5 uur moet fietsen ofzo.

Tips voor plussize geschikte yoga wil ik ook graag, heb wel gekeken naar grotere namen in de VS zoals Jessamyn Stanley, maar die doen geen gratis filmpjes oid zoals Adriene.
Plaats reactie