het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

Vanmorgen eindelijk yoga gedaan. Klein videootje maar, van een kwartier. Ik kan er geen hol van, maar vond het wel heel lekker! Moet me echt over m'n schaamte heen zetten en een paar keer per week in de woonkamer gewoon aan de slag gaan, want dat lijf van mij kan dit echt wel gebruiken. R. zegt dat ie me niet uit zal lachen maar ik vind dat dus echt lastig. Maar goed, get over it.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Peter^ »

@chell: Waarom zal iemand je uit gaan lachen als je yoga doet?
Ik heb gisteren half uur gewandeld en een uur gefietst. Leek wel voorjaar in de zon.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door Mack »

Een wandeling langs de uiterwaarden van de Rijn gemaakt.
Genieten van de gigantisch brede rivier door het hoge water.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: het beweeg-topic

Bericht door Arno »

Gisteren ook wezen wandelen, en hier staat het terrein waar appelpop wordt gehouden ook helemaal onder water.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Het hardlopen is hier wel een blijvertje geworden. Beetje op en af met de vooruitgang omdat ik graag verder wil en net iets meer dan mij lijf aan kan. Zal vast ook te maken hebben met de 100+ kilo die ik momenteel weeg, de vorige keer dat ik zoveel liep had ik én een betere basisconditie én hoefde ik zeker 20 kilo minder mee te torsen. Maar gestaag gaat het beter. Meer strekoefeningen na een run en vooral mijn onderbenen warmhouden scheelt flink.

Het is nu zelfs zo erg dat ik de hele avond reviews heb zitten lezen voor sportkoptelefoons. Ik heb een set die ik draag met lopen, maar die zijn bedraad. Mijn draadloze vind ik te zwaar om mee te rennen en ze kunnen niet goed tegen vocht.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Deleted User 2176

Re: het beweeg-topic

Bericht door Deleted User 2176 »

De wandelsport staat in de belangstelling sinds de coronacrisis. Als we tenminste alle berichten mogen geloven. Ik denk dat de lockdowns wel daaraan bijgedragen hebben omdat er vrijwel geen andere activiteiten meer zijn/waren.
Sinds 2019 ben ik georganiseerde wandeltochten gaan lopen, althans welke binnen mijn bereik liggen. En dan is het vooral de wandelmedaille waarvoor ik het wel op een lopen wil zetten :D
Maar goed een jaar later kwam de coronacrisis en werd alles afgelast :nopompom:
Na enige tijd bleek het toch mogelijk te zijn om wandeltochten te organiseren, maar dan individueel met een app op je mobiel. Al gauw werden dat corona-edities genoemd met een speciaal daarvoor vervaardige wandelmedaille. En zo heb ik toch nog kunnen meelopen :D
Zie onderstaande foto's van de ontvangen medailles.
Uit berichten is overigens gebleken dat het aantal deelnemers behoorlijk lager was dan tijdens de reguliere versies in voorgaande jaren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Lekker bezig DBJ. Ik ben dan weer aan het hardlopen, maar met wat mensen samen je resultaten delen of dit soort virtuele runs (of marsen in jouw geval), maakt het een stuk leuker.

Ik hoop dat dit soort dingen gewoon blijven, maakt het een stuk laagdrempeliger.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

Oh, wat leuk die wandeltochten! Ik heb sinds een maandje Ommetje en dat helpt me wel om elke dag een rondje te lopen. Juist omdat je met wat mensen je resultaten kan delen en zo.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: het beweeg-topic

Bericht door isara »

Ik heb ook Ommetje! Ik zit in een team met wat mensen van werk en dat daagt elkaar wel uit.
Inmiddels al weer drie keer in de sportschool geweest voor krachttraining. Word helemaal happy van hoeveel meer er kan dan buiten met alleen wat elastieken en een kettlebell. Vanaf volgende week starten ook de groepslesssen weer, dus even moed verzamelen voor spinning weer. Zal zwaar worden, maar ook lekker.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Ik ben ook alweer 3 keer wezen sporten en ik ben wel wat achteruit gegaan qua kracht maar het valt me alles mee hoeveel. Mn benen zijn zelfs vooruit gegaan ipv achteruit. Maar ook mentaal voelt het heel fijn. Lekker mn hoofd leeg sporten. Fijn gevoel dat ik weer aan mezelf kan werken. En ik merk het fysiek ook echt meteen dat het lekkerder voelt. Ik kan weer aan mn doelen werken!
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door tessie »

Ik ga sinds kort naar de sportschool, want ik kreeg pijn in m'n knieën door het hardlopen. Blijkt dat ik hypermobiele knieën heb, dus mag nu van de fysio even niet rennen. Maar crosstrainer mag wel, dus dat doe ik nu op de sportschool en wat van die krachttrainingsapparaten. En braaf ook nog de oefeningen die ik van de fysio heb gekregen.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Peter^ »

Ik was vanmorgen bij een lezing (online) over AD(H)D. Daar werd verteld dat bewegen goed is voor hun lichaam én geest. Pauzemoment, afleiding, leegmaken van het hoofd.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Dat mijn armen van doorgekookte spaghetti zijn wist ik wel. Maar ik dacht dat ik met hardlopen inmiddels toch in elk geval in mijn benen wat spierkracht had opgebouwd. De eerste Crossfit les van vanmorgen leerde me anders. Oef!
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: het beweeg-topic

Bericht door JJV »

Leermomentje!


Doe je 't niet voor niets in ieder geval daantje.
Volgende keer verder!
~\v/~
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

CrossFit lijkt me ook wel heftig altijd :p. Respect
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Plaats reactie