Moet ik naar de dokter?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door JJV »

https://www.thuisarts.nl/blaasontsteking
(staat ook een "wanneer gaan" melding bij )

hoorde onlangs dat veel huisartsen erg blij zijn als mensen op thuisarts alvast wat voorwerk hadden gedaan.
( terwijl ik eerder vooral hoorde dat mensen er te wijsneuzig van zouden worden.. afijn.. )
~\v/~
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door isara »

Ik ga denk ik wel even urine inleveren vanmiddag, maar doe liever geen antibiotica. Eerst even kijken wat veel water, vitamine C en evt cranberry doet.

Op die site staat trouwens gewoon 'lever ochtendurine in' punt, @JJV :hypocrite:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

Let op! Urine mag niet te oud zijn (of moet gekoeld bewaard worden). Ik mocht trouwens bij de huisarts overnieuw proberen, dus zo strikt is ochtendurine kennelijk niet.

Ik neem D-Mannose tegen blaasontsteking, nadat ik vaak na meerdere kuren antibiotica er nog niet af was werkte dit wel. D-mannose is het stofje in cranberry wat effectief is tegen blaasontsteking, maar dan dus geconcentreerder. Let op dat niet elk merk evenveel werkzame stof in hun product stopt. Ik gebruik die van Now Foods in capsule vorm.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door isara »

Urine staat in de koelkast :)
Heb jij daar een idee van Ravelijne, is het mogelijk/verstandig om geen kuur te doen en een paar dagen af te wachten met veel drinken? Ik neem liever geen antibiotica als het even kan, maar wil er ook niet te veel mee spelen.
Die D-mannose, is dat preventief of kan ik dat nu ook nemen?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

D-mannose kun je nemen. Ik doe zelf alleen nog maar dat plus veel drinken vitamine C (en eventueel afspoelen met water na het plassen), en dat werkt voor mij beter dan de laatste 3x antibiotica. Waar je op moet letten is dat de infectie niet naar je nieren migreert. Maar dan zou je je wel ziek moeten gaan voelen en pijn hebben. (Ik ben atypisch: ik heb nooit pijn bij het plassen en geen lage rugpijn die keer dat ik wel bijna naar het ziekenhuis had gemoeten: mijn enige symptomen waren dat ik me niet helemaal lekker voelde en dat ik overdag wilde slapen, wat ik normaal maar heel zelden doe. Als je wel ‘gewoon’ symptomen krijgt is het makkelijker te merken wat je hebt. ;) )
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door tessie »

Ik heb echt wel heel vaak blaasontsteking gehad, maar mij is het nooit gelukt om dat weg te krijgen met iets anders dan antibiotica helaas. Ook niet van die D-mannose pillen, cranberrysap niet, super veel water drinken ook niet.
Alleen als ik het echt van tevoren al aan voel komen, dan kan dat soms nog wel helpen. Dan neem ik meestal op een dag 2 keer zo'n cranberry bruistablet van Etos eigen merk en héél veel water drinken.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

Ik denk dat het er idd vanaf hangt welke variant je precies hebt en wat voor jou het beste werkt.

Voor wat het waard is, voor mij werkten D-mannose pillen ook niet (als je idd letterlijk pillen had) alleen de capsules met poeder van Now. Pillen schijnen sowieso slechter opgenomen te worden, dus misschien was dat het, al was de dosis ook een stuk lager bij die die ik toen had.

Maar ik denk dat iedereen idd gewoon moet uitproberen en kijken wat het beste werkt. In ieder geval niet zolang mee doorlopen dat het een nier infectie wordt voor je immuunsysteem het weg kan werken.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door chell »

Ik krijg een beginnende blaasontsteking ook wel weg met heel veel drinken en een bergje vitamine C en evt cranberry. Maar idd wel goed mee oppassen, want je wilt niet dat het doorslaat naar een nierbekkenontsteking.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Crownless »

Als het begint kan ik het ook nog weg krijgen met veel water drinken. Als in, elke keer dat ik naar het toilet ben geweest meteen een glas water drinken. Dat is de eerste paar uur supervaak, want ik heb dan enorm veel aandrang en plas dan een paar kleine pijnlijke druppels. Uiteindelijk weet ik dan niet of ik moet plassen vanwege de ontsteking of de glazen water, haha.
Maar het scheelt in pijn, als je blaas tenminste ook vol is. Ik neem ook altijd paracetamol tegen de pijn, zodat ik tenminste goed kan uitplassen. Dat is belangrijk.

En als dat niet helpt, ga ik naar de dokter voor antibiotica.

Beterschap, blaasontsteking is kut.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door isara »

Maandag was er geen ontsteking te zien en vanochtend wel. Heb antibiotica, maar probeer het nog even zelf, omdat ik er buiten pijn bij het uitplassen niet heel veel last van heb.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

Beterschap!
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door isara »

Schrap dat maar, vanavond begon het pijn te doen in m’n zij/rug, dus maar met de pillen begonnen :S
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Heidi »

Snap dat je het liever niet gebruikt, maar soms helaas noodzakelijk, sterkte! Hoop dat het snel helpt
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Voleuse »

Okee ik word vandaag wakker, en mijn buik/borst zit onder de rode bultjes. Maar ook alleen daar, armen en benen is niks mee aan de hand. Het lijken wel beten van een beestje ofzo maar het jeukt niet en mijn katten zijn vlo-vrij. Ik snap gewoon niet goed wat dit kan zijn? Ik heb nergens last van verder dus om nou de dokter te bellen is ook weer zowat. Maar ??? waar komt dit vandaan.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door JJV »

Bed bugs kom to mind.

Maar zonne allergie kan ook
~\v/~
Plaats reactie