ZZP topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door skaoot »

En wat betreft beveiliging, ik probeer er zelf regelmatig even naar te kijken. Maar je kan vaak instellen dat bijvoorbeeld grote Wordpress updates automatisch worden geïnstalleerd bijvoorbeeld.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Thanks, ga ik naar kijken! Heb je ook wel eens dat dingen niet meer werken na zo’n update, of valt dat mee?
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: ZZP topic

Bericht door Bitemarks »

Ik zit bij Argeweb. Die zijn goed betaalbaar en hebben een aardige servicedesk.

Voor beveiliging en updates kun je de wordfence plugin installeren. Die geeft ook een mail met wat je moet updaten enzo. En in het algemeen blijven de grotere plug-ins met veel gebruikers gewoon werken na een update.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door skaoot »

Afkloppen maar bij mij (en de paar sites waar ik anderen mee help) is nog niks stuk gegaan na updates.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: ZZP topic

Bericht door Yara »

Hier ook nog nooit.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Deleted User 178

Re: ZZP topic

Bericht door Deleted User 178 »

Ik heb een plugin waarmee je eventueel een update ongedaan kan maken. Mocht het dan toch zo zijn dat iets niet meer werkt. Kan je de vorige versie van de betreffende plugin terug zetten.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: ZZP topic

Bericht door chell »

Beter maak je backups van je Wordpress in plaats van al te veel plugins te installeren. Ik heb nog nooit gehad dat een Wordpress updates iets stuk maakte, maar wel dat plugin updates dat deden en veel lastiger: dat plugins elkaar bijten en gekke dingen veroorzaken. Hoe meer plugins hoe langzamer je site ook.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: ZZP topic

Bericht door kitten »

Ik heb WordPress geleerd van Morten. Morten is hartjes! Ik vind zijn accent ook zo leuk. (Heul belangrijk hahaha!) Bij Lynda mag je een maand gratis uitproberen voordat je moet betalen en in een maand kun je de cursus wel gedaan hebben. Ik deed hem jaaaaren geleden voor een andere versie, maar ook met Morten dus. En daar heb ik nu nog profijt van! Dat een plugin iets stuk maakte, heb ik 1x meegemaakt in al die jaren en Morten had de oplossing. :)
https://www.lynda.com/WordPress-tutoria ... 542-2.html

Hosting: ik zat bij Versio, die hádden hele goede, persoonlijke support. Maar ze zijn te groot geworden en nu is het log en lomp en denken ze niet meer echt mee. Hoe eerder ze een ticket kunnen sluiten met zo min mogelijk moeite, hoe liever. Ik zit er nog wel, maar alleen met de Heerschapij website, omdat ze niet moeilijk doen over onze 18+ content en een geparkeerd domeintje,want wel lekker goedkoop.

Met de rest zit ik nu bij Siteground. Iets duurder inderdaad, maar het fijnste vind ik de 24/7 support met chat of tickets. En op zijn Amerikaans, dus ze zijn superawesomeblij om je te mogen helpen, haha! Je moet wel Engels kunnen dus. Dit is mijn referral link voor SiteGround: https://www.siteground.com/recommended? ... id=7517904
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: ZZP topic

Bericht door skaoot »

Ja ze helpen inderdaad heel enthousiast, viel me toen ook op haha.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Dank! Ik ben de opties aan het vergelijken. Het wordt denk ik Siteground of Combell (die nog aangeraden werd door Zarath).
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Het wordt Combell. Iets goedkoper als je meer dan één site wil (en ik wil een aparte site voor Engelstalige klanten met net wat andere info omdat die sessies allemaal per definitie via video call gaan en zo) en een vast tarief. De tarieven gaan bij Siteground echt heel stijl omhoog na het eerste jaar, bij Combell blijft de (goedkopere) prijs stabiel en Zarath heeft altijd goeie ervaringen met de support desk en het pakket is redelijk vergelijkbaar met Siteground en waar het ietsjes beperkter is voldoet het nog altijd ruim.

@kitten Thanks for the link! Goed om te weten welke cursus goed is. :) Ik heb ooit al een proef-abo op Lynda gehad, weet niet of ze erin trappen als ik met een ander emailadres nog een keer een account aanmaak, maar wie weet. :)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Zijn er nog andere WS ZZPers die beter willen worden in zich met video presenteren? Ik doe mee aan een video challenge waar je elke dag 2 minuten opneemt en dat post naar een besloten Facebook groep en dan allemaal minimaal 3 anderen een aanmoedigende comment geeft. Klinkt super suf, maar het werkt. Het wordt echt makkelijker en leuker.

Je krijgt elke dag een tip en elke dag een onderwerp om over te praten en het is nog maar vier dagen bezig en je ziet echt elke dag iedereen beter worden. Wat soepeler, wat beter in beeld, wat relaxter etc. Hij is nog open voor mensen om aan te haken. Je mag vanaf het begin beginnen of gewoon mee gaan doen wanneer je kan. Voor iedereen die alle 30 de filmpjes afmaakt (zelfs al is dat op de laatste dag) komt er nog een bonus besloten workshop (waarbij ze ook een leuk aanbod doen voor een cursus, maar daar hoef je natuurlijk niet op in te gaan).

Als iemand anders nog interesse heeft, stuur maar een PBtje. Ik vind het echt leuk om te doen, inmiddels!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: ZZP topic

Bericht door kitten »

Ik zit even zonder opdrachten, dus ik dacht de rustige periode te gebruiken voor een naamsverandering van mijn bedrijf. In plaats van mijn bedrijfsnaam wil ik nu mijn echte naam gaan gebruiken. Omdat ik nu eigenlijk voor twee namen naamsbekendheid aan het opbouwen zijn en mensen soms niet beseffen dat dat dezelfde persoon is: ik. Bovendien was de .nl domeinnaam van mijn voor- en achternaam nog vrij! Nu niet meer. :clown: Maar jemig, wat een klus is dat! :faint: Ik zal nog wel een paar keer vloeken... Wel weer een factuur om in Moneybird te zetten. :biggrin:
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: ZZP topic

Bericht door tessie »

Ik heb inmiddels een bureau (yay!) en ik had een hele mooie bureaustoel besteld, dacht ik, maar die was toch wat minder geschikt dan ik dacht dus die staat inmiddels weer ingepakt te wachten om retour te gaan.
Maar ik vind het dus echt super moeilijk om een mooie en goede bureaustoel te vinden. Het bureau en straks dus ook de stoel staan in onze woonkamer, dus ik wil wel echt dat die stoel dan ook mooi is. Maar ik wil ook wel goed kunnen zitten zonder last van m'n rug te krijgen. Dus ik zoek echt een bureaustoel die mooi en goed is. Heeft iemand tips waar ik dat zou kunnen vinden?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ZZP topic

Bericht door Ravelijne »

Geen tips voor stoelen maar wel om rugpijn te voorkomen: zorg vooral ook dat je heel regelmatig een 'movement break' neemt. Een ergonomische stoel is fijn, maar zelfs de beste ergonomische bureaustoel is uiteindelijk een doekje voor het bloeden van het zitten. Als de stoel je continu in één houding ondersteunt, dan zijn je spieren op een gegeven moment gewoon niet meer sterk genoeg (en ook minder gecoördineerd) om je ruggengraat in alle houdingen te ondersteunen. Plus dat de gezondheid van je gewrichten ook op pijl gehouden wordt door gewrichtsvloeistof (synoviaal vocht) wat alleen alle hoeken gaten van een gewricht bereikt als je regelmatig beweegt, en gevarieerde bewegingen maakt. Anders komt het gewoon niet overal.

Er zijn ook bureaustoelen waar je in allerlei verschillende houdingen op kunt zitten: 'gewoon' zitten, soort van knielend, kleermakerszit, enzovoort. Maar wat voor stoel je ook neemt, movement breaks zijn het belangrijkste.

Als ik zelf zou gaan investeren in een nieuw bureau, dan ga ik waarschijnlijk voor een zit-sta-bureau die automatisch in hoogte voorstelbaar is zodat ik zitten en staan kan afwisselen. Momenteel wissel ik af door de laptop soms op een doos of omgekeerd kratje te zetten, en dan te gaan staan. Met bonuspunten voor bobbeltjesmat onder mijn voeten wat goed is voor doorbloeding en soepelheid en kracht in je voeten. Maar momenteel ben ik daar wel weer vrij lui in geworden en zit ik langer achter elkaar en heb ik dus ook sneller last van mijn rug. :D
Plaats reactie