De wondere wereld van de keukentechniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door JJV »

https://m.bol.com/nl/p/pyrex-slowcook-m ... %2015%20cm" onclick="window.open(this.href);return false;
. Zie nu dat die ovaal is

Toen ik net googlde kreeg ik een categorie pannen tot 15cm
~\v/~
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Ravelijne »

Da's een braadpan, geen kookpan. Maar ik heb inmiddels toch een vrijwel identiek model gevonden op Bol. 14 cm is hij idd. Bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Daantje »

Ikea doet korting geven op de 365+ pannen (die weer eens vernieuwd is). De hapjespan zonder anti-aanbak om het mee te proberen kost nu tijdelijk nog geen € 16,- Wel even je Familipas meenemen (of een aanvragen in de winkel, kan je gelijk gebruiken).
Ikeapan.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door juffie »

Damn, vandaag geweest!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Ravelijne »

Staafmixer vraagje! Die van mij was al om zeep en het prehistorische model van Zarath begeeft het nu ook. Ik zit een beetje op Marktplaats te kijken, maar ik twijfel erg. Ik zat te zoeken naar dezelfde die ik al had (Braun Multiquick) omdat ik er nog extra accesoires bij heb (een kleine en een grote hakmolen en een ice crusher), maar eigenlijk was ik niet heel tevreden want a) de eigenlijke staafmixer spatterde enorm als je 'm net onder de verkeerde hoek hield en b) in de hakmolen bleef je spul van de randen schrapen, je kreeg dingen maar met moeite gelijkmatig glad. Dus nu twijfel ik nogal of ik niet toch naar een ander model moet kijken.

Ik heb iets nodig wat wat soep/saus kan pureren en dan minimaal 1 hakmolentje er bij voor dingen als pesto. Idealiter ook nog een grotere hakmolen want veel paleo & glutenvrije recepten maken beslag van zoete aardappel e.d. in een keukenmachine.

Nou kan ik niet al te picky zijn, want ik heb momenteel eigenlijk geen budget dus het is echt Marktplaats afstruinen. Maar ik ben wel benieuwd. Kan ik beter dezelfde terug kopen vanwege de extra accessoires die ik al heb, of zou ik gelukkiger worden van een ander model?
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door cinderella »

Ik heb daar een voorloper van, maar het mes van de molen had het bij mij begeven (metaal was afgebroken). Nieuw mes kopen bleek ongeveer even duur te zijn dan via marktplaats een complete nieuwe set te kopen (dus nieuwer model). Blijkt dat beide staafmixers op alle extra's passen, en dat binnen de extra's ook onderdelen uitwisselbaar zijn.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Ravelijne »

Ja, precies, de MultiQuick serie. Maar zelfs de goedkoopste is nog € 15 plus verzendkosten en ik erger me al sinds ik 'm net kocht aan het feit dat de tomatensaus alle kanten op spat als je even niet oplet... Vandaar de twijfel.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door cinderella »

Ik heb nu ook een andere staaf op de andere staafmixer, dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken als je op marktplaats zoekt. En tegen het spatten zou je met een lager toerental kunnen mixen?
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Ravelijne »

Een ander model staaf wat past op dezelfde motor? Tell me more! :)

Lager toerental helpt alleen op de allerlaagste stand en op die stand krijg ik mijn soep niet glad. Zelfs het oude ding van Zarath heeft een fijnere staafmix-kop dan die van mij. Het lijkt echt een ontwerp-ding te zijn, niet dat ik te onvoorzichtig ben.

Speaking of which, ik heb het net even geprobeerd en het is vooral het hakmolentje wat gaar is van de zijne. Dus misschien moet ik gewoon op zoek naar een losse hakmolen/keukenmachine, kan ik meteen ook weer elektrisch raspen. Alleen zijn die weer vaak te groot voor kleine porties pesto... Dilemma, dilemma! ;)
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door juffie »

In het kader van de aanstaande operatie heb ik eindelijk eens geïnvesteerd in een goede staafmixer. We hebben 3 cheapo's in 3 jaar gesloopt, dus nu hebben we er hopelijk een die tot in lengte van jaren meegaat. Bamix deluxe, komt u maar door! Vandaag wordt ie geleverd. :D
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door chell »

Ik heb een slowcooker geklikt <3
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Ravelijne »

Ik heb weer eens een vraagje! Ik heb een hekel aan gehakt rulbakken, maar als het niet mooi rulgebakken is vind ik het niet lekker. Maar ik vind het vervelend om te doen, zelfs met 2 houten spatels. Tips?

Ik zag online bijvoorbeeld deze gadget, wat er wel handig uit ziet. Alsof je twee-en-een-halve houten spatels tegelijk gebruikt. Ik vind 'm dan wel weer wat duur, voor wat het is, maar voor ik op zoek ga naar een cheapo knock-off, heeft iemand ervaring met zo'n ding? Of zijn ze in NL niet te krijgen?
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door JerryM »

2 spatels aan elkaar binden, evt met wat karton ertussen geknutseld?

Het is ff werk, maar in een wok op hoog vuur best te doen, zeker met vers gehakt. eenmaal bevroren geweest gaat het moeilijker.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door Daantje »

Prakken met een vork, eventueel een aardappelstamper.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De wondere wereld van de keukentechniek

Bericht door eireann »

Ik doe dat ook met een vork
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie