Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Daantje »

Het is een vorm van intimidatie. Weet niet of het OM het ernstig genoeg vind om er iets mee te doen, typisch huisjesmelkergedrag is het wel. Je kan er bij het huurteam over om raad vragen. In Utrecht is er een meldpunt voor (staat ook wat meer info op) https://www.huurteam-utrecht.nl/nl/dien ... edreiging/

Terugbetaling van teveel betaalde huur is vanaf dat de procedure is gaan lopen, niet daarvoor helaas.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Voleuse »

Ja die opmerking vond ik ook naar. Bedreiging is het denk ik technisch gezien niet (ex van mij had een keer een gekkie die bleef langskomen, hij had hem op band zeggen dat hij ex 'later nog wel zou pakken' maar dat telde niet als concreet genoeg voor bedreiging. Dus geef dit weinig kans) maar toch wel intimidatie idd.

Ik heb nu het voorstel in mijn inbox voor die verlaging van 50 euro. Dat met terugwerkende kracht terugvragen is mooi en vast de moeite ook wel (edit: oh, zie nu de post hierboven, niet dus :P), maar ik ben bang dat als ik dit niet aanneem dat ik dan echt gezeik krijg en dat ze me dan mijn huis gaan proberen uit te werken ofzo. Of bij elke reparatie gaan zeggen zoek het maar uit mevrouw kruisjebijdrnaam. En dat moet ik ook echt niet hebben want wat die man zei is wel waar: een nieuw huis vinden voor deze prijs is vrijwel onmogelijk. Ookal is het niet het onderste uit de kan, ik noem 50 euro per maand alsnog een win, en dan hoop ik dat ik dit gezeur snel kan vergeten (ga morgen het maar eens goed doorlezen en het huurteam opnieuw bellen, zucht).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door JJV »

Geen idee waar je zulks meldt.. Misschien weet pipo van dat bureau dat? (zou dit 'gesprek' sowieso met pipo bespreken, beetje op hun voorzet allemaal)
Als dan ineens in alleen jouw flat t stroom steeds uitvalt ofzo. Heb je wat back up dat je blijkbaar een kruisje had.
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door kitten »

50 ipv 65, die zou ik ook pakken.

Krijg je nu nog een boete van die brieven schrijf club? Omdat je toch onderhandeld hebt?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Voleuse »

Ik geloof het niet als ik het voor 1 november rond heb. Maar dat moet ruim lukken.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Jezebel »

Iemand tussen de coronacrisis door nog tijd voor tips op huizenkoopgebied? Wij hebben net weer misgegrepen, terwijl we (niet in de grote stad) behoorlijk boven de vraagprijs hadden geboden :(
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Deleted User 178

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Deleted User 178 »

Dus jullie willen nog wel kopen nu?

Ik zit met omgekeerde twijfel, ga ik het huis nu inderdaad volgens plan te koop zetten? Willen mensen nu wel kopen?

Vervelend voor jullie! Geen tips verder, sorry
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door cinderella »

Probeer het anders even zonder makelaar. Print een flyer, en breng het rond in de buurt als je de hond uit laat. Misschien heeft er iemand wel een kennis die nu met kinderen in huis zit thuis te werken, en aan het bedenken is dat het handiger is om buiten te wonen.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door thaliya »

Ik heb vanmorgen een eerste hypotheek gesprek gehad met de bank. Aanstaande maandag een 2e met een onafhankelijke adviseur. Ik hoop binnen nu en een half jaar te kunnen starten met het zoeken en kopen van mijn eerste huis.
Hypotheek viel me iig niet tegen en de rente staat lekker laag. Maar wat een compleet nieuwe wereld weer!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door kitten »

Wow, thaliya, wat spannend!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door thaliya »

Ja, best wel! Net het hele topic doorgelezen en zoals meerdere mensen eerder nogal een "thaliya in de grote mensen wereld" gevoel :panic:
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door phedre »

succes!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Arno »

Succes thalia
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Pien »

Succes! Spannend!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door thaliya »

Maandag ga ik bij een huis kijken. Veel eerder dan gepland want volgens de 2e adviseur was er veel meer mogelijk dan wat de bank zei.
Ik heb op een paar huizen gereageerd, steeds te laat. Voor deze moest ik een vragenlijst invullen en ik mag komen kijken! Nu aan het twijfelen over een aankoopmakelaar. Heb er 2 gesproken, bij allebei een goed gevoel, maar het is toch weer een paar duizend euro extra.
Voel me nu net zo als voor de eerste inseminatie ;). Kans is klein dat het de eerste keer raak is, maar straks lukt het allemaal wel en dan :panic:
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie