Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
colet

Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door colet »

Ik krijg regelmatig iemand aan de deur, die ik net zo hard weer wegstuur, want ik sluit niks meer af aan de deur. Hoe goedkoop, hoe aanbieding, hoe zij ook regelen...ik doe het niet meer. Er gaat zo vaak wat mis. Of ze noemen niet alle voorwaarden aan de deur.

Hoe dan ook.
Glasvezel is de nieuwe toekomst.
As we speak zijn er hier twee monteurs (uit het zuiden) aan het werk om de glasvezelkabel binnen te brengen. Dat zet je aan het denken, want dat doen ze niet voor niks. Nouja.....ik hoef het niet te betalen ) Maar wil ik er wat mee? En wil ik dat nu? Of later als ik groot ben?
En als ik het wil, is het dan reëel want kunnen mijn PC en mijn televisie dat wel aan?

Goed, zo zat ik dus. En ik ben er nog niet uit. Sowieso weet ik niet precies wat ik heb aan PC/laptop en of die het aankunnen.
Dan de televisie....ik heb nog altijd een grote TV, niet groot in de zin van beeldscherm, maar zoéén die achter de beeldbuis nog een kast heeft van heb-ik-jou-daar. Dat is verre van digitaal dus :)
Heb je dan enig effect van je HD zenders? Het zal vast wel, maar ik zie het geloof ik niet.

Nog iets...Ik heb pas nieuwe kabels aangelegd, want dat was nodig om boven ook TV te kunnen kijken. (wat overigens nog steeds niet werkt) Als ik nu overstap naar de toekomst van de glasvezel moet ik weer neuwe kabels leggen. Wel kan ik dan live pauzeren, terugkijken en zulke interactieve voordelen.

Is er hier al iemand over op glasvezel?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Heerscher heeft glasvezel gehad in zijn oude appartementje. Ik mis nog niks...

Qua mensen aan de deur: http://www.nietaandedeur.nl/sticker.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Werkt bij alles behalve glazenwassers. :frusty:
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Daantje »

Ik heb glasvezel, maar dat is vooral omdat ik geen keuze heb. Bij de renovatie is ervoor gekozen om geen koperleiding (telefoon en CAI) aan te leggen. Ik heb daarentegen wel computernetwerk aansluitingen in de muur verwerkt gekregen. Abbonnement heb ik bij KPN, die waren goedkoopst inclusief een modem en behalve wat gesteggel bij het aansluiten (dat de monteurs ter plekke opgelost hebben) heb ik alleen wat gezeur gehad met de klantenservice die ongevraagd mijn juiste e-mailadres in iets onjuists hebben veranderd en mijn accountgegevens hebben veranderd van mevrouw naar meneer. Verder doet het wat het moet doen.

Energie heb ik bij de Eneco, bij voorbaat had ik al geen zin in vage oxxio's en andere toch niet zo goedkope energieaanbieders. Woonverzekeringen gaan via mijn bank en mijn zorgverzekering heb ik persoonlijke redenen voor om bij mijn huidige te blijven.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Peter^ »

Bij mij komen dat soort bedrijven nooit aan de deur. Bovendien kost vergelijken, opzeggen, nota's in de gaten houden, etc., mij meer tijd en energie dan de 'kleine geld besparing' die het me wellicht op zou kunnen leveren.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Ravelijne »

Ik ben twee keer overgestapt. Allebei via een telefonische aanbieding en allebei perfect geregeld zonder dat ik iets hoefde te doen en zonder enige gedoe. De eerste keer naar Oxxio en de tweede keer terug naar Nuon, allebei idd een stapje goedkoper dan het voorgaande abonnement. Ik had wel gehoord dat Oxxio soms moeilijk op te zeggen zou zijn, maar daar heb ik zelf niets van gemerkt (misschien in de tussentijd verholpen). Geen slechte ervaring mee, dus. Wat niet wil zeggen dat het altijd zo soepel gaat, maar misschien dat dat eerder uitzondering is?
Pluu

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Pluu »

Ik ben ook overgestapt na een telefonische aanbieding. Of het daadwerkelijk veel scheelt.. geen idee. Maar ik hoor overal dat degene die niet overstapt sowiezo te veel betaalt, omdat nieuwe klanten met voordeeltjes binnengehaald worden die oude klanten niet krijgen. Op papier zag het er goed uit, het zal iig niet slechter zijn.
ruby-vita

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door ruby-vita »

Ik twijfel of ik over zal stappen via een telefonische aanbieding. Het is zo onoverzichtelijk om duidelijk te krijgen wat precies je voordeel is bij een overstap.

Ik zit al jaren bij dezelfde leverancier en heb het contract eigenlijk nooit aangepast of veranderd.*zich vandaag gaat verdiepen in deze, ahum, ondoorgrondelijke materie*.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door juffie »

Wij stappen elk jaar over en vergelijken van alles via gaslicht.com
MILF :grin_ani:
colet

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door colet »

De heren die de glasvezelkabel in huis aansloten die zeiden dat wachten loont. Nu zijn er nog maar enkelen die aanbieden, omdat die hele glasvezel nog in opmars is, maar over een tijdje bieden ze alemaal glasvezelpakket A-B en C aan en dan moeten ze wel de goedkooptste zijn.

Gister had ik een Eneco-meneer aan de deur, die stopte in zijn verhaal omdat ik al klant ben. Hij tipte wel om de klantenservice te bellen, te zeggen dat zij met een aanbod voor nieuwe klanten aan de deur waren en dat ik als vaste klant ook die aanbieding wil. Dus ik ga het proberen...
lotus {P}

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door lotus {P} »

Ik ben een par jaar geleden overgestapt naar een andere electriciteits/gasleverancier en het scheelt echt wel met de "grote" namen. Ook de service is veel persoonlijker. Ik blijf gewoon nu waar ik zit, veel goedkoper kan het niet en heb geen zin in het gedoe
Provider zou ik helemaal niet wisselen. Heb nu een alles in 1 pakket en dat bevalt me prima
Pluu

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Pluu »

Qua provider zijn we overgestapt op XS4ALL, omdat die zo'n goede naam hebben qua service enzo. Maar dat viel dus tegen, hééééél veel gezeik mee gehad, alles in 1 pakket waarbij de tv en de telefoon het niet bleken te doen. Nu internet nog bij XS4all, geen vaste lijn meer en TV van ziggo. Betalen wel teveel doordat we uiteindelijk nu geen alles-in-1 hebben dus geen pakketkorting, maar geen zin in wéér een overstap. Je hoort overal dat álle internetproviders slechte service leveren, dus ben huiverig voor alle ellende die een nieuwe overstap weer kan gaan opleveren.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Voleuse »

Alle internetproviders? Ik zit bij Telfort, nooit gezeik mee en toen we vragen hadden konden we die online stellen, was zo opgelost. Maarja, over elke provider zullen inderdaad ook wel slechte ervaringen bestaan.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Sabrina »

Wij zijn over de hele linie relatief tevreden met Ziggo (alles-in-1).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
lotus {P}

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door lotus {P} »

Ik heb inderdaad ook Ziggo en Peter en mijn ouders ook. Daardoor wordt bellen ook goedkoper (onderling bellen is gratis)
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door leonietje »

Alles in 1 pakketten graag via mij aanvragen aub. Ik heb daarvoor niet verplichteen handtekening nodig en veel mensen kunnen besparen. Als er iets aan de hand is en je hebt het via mij geregeld ga ik erachteraan onder werktijd. En voor advies wat je het beste/voordeligste kan doen zijn pb's ook welkom.
Plaats reactie