Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Biden is zeker niet de beste optie die de democtatische partij te bieden had. Maar voor nu is het vooral vieren dat Trump heeft verloren en de VS weer hoop heeft op verbetering en een president die hoop geeft zijn volk op zij minst proberen te verbinden in plaats van verder te verdelen.

Hopelijk straalt het ook af op het populisme in Europa en is dit een keerpunt in de opkomst van het neofacisme hier. Kleine hoop wel, want in het kersverse verkiziezingsprogramma van de VVD staat dat ze het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens maar lastig vinden en dat ze de rechtspraak enorm willen inperken door de scheiding der machten geweld aan te doen. Dat is er precies eentje uit het boekje van Duda, Orban en Trump. Die laatste is zojuist weggestemd, die eerste lijkt ook zijn hand overspeelt te hebben.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door kitten »

Ik ben meer opgelucht dan ik verwacht had.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Wereldnieuws

Bericht door Arno »

Het volk heeft de juiste keuze gemaakt is mijn mening, maar nu moeten we nog zien waar het heen gaat in Amerika. Zijn eerste toespraak geeft hoop op betere tijden, maar wat wordt er ook daadwerkelijk waar gemaakt. Dat moeten we maar zien.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Zoals Pluis zegt; Als de Democraten geen meerderheid (of 50/50) in de senaat krijgen is Biden de eerste twee jaar "a lame duck". Zeker nu McConnell zijn plek heeft behouden. Die was een belangrijke architect in de plannen om Obama te dwarsbomen. En dat hangt dus onder meer van Georgia af in januari.

Verder is Biden niet de ideale keuze maar iedere emotioneel en intellectueel stabiel en volwassen persoon is beter dan Trump.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Nu het nieuws wat meer is ingedaald. Ik ben nog steeds opgelucht dat de wannabe dictator weggestemd is. En ik snap ook zeker wel de blijdschap en de vreugde die ik op de nieuwskanalen heb gezien. Aan de andere kant stelt de uitslag het me ook teleur, om twee redenen:

De lat ligt zó laag dat basic human decency en het kunnen uitspreken van coherente zinnen reden tot uitzinnige vreugde is.

Er zijn nog steeds 70+ miljoen Amerikanen die hebben gestemd op iemand die openlijk een vreselijk mens is en daar nog trots op is ook.

Amerika is nog steeds Amerika en de American dream dat als je niet voor je zelf kan zorgen je gewoon dikke pech hebt, had je maar harder moeten werken, is niet veranderd. De institutionele problemen zijn nog lang niet veranderd en ik ga er niet van uit dat ik in mijn leven nog mee ga maken dat de levensstandaard in de VS vergelijkbaar gaat zijn met Noordwest-Europa.

Maar goed. Er is nu in elk geval geen president die iedere kans aangrijpt om white nationalists en geweld aan te moedigen. Er kan mogelijk gebouwd gaan worden aan iets beters en ik hoop dat dat een beetje af gaat stralen op de opkomst van populisme aan deze kant van het water. Want die voelden zich zeker gesterkt door de twitterende sinaasappel.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Wereldnieuws

Bericht door JJV »

Daantje schreef: 08 nov 2020, 16:01 Maar goed. Er is nu in elk geval geen president die iedere kans aangrijpt om white nationalists en geweld aan te moedigen.
Dat stukje maak ik me voorlopig nog wel zorgen over.
~\v/~
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Het valt me mee dat er niet al narigheid gebeurt :(
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Daantje schreef: 08 nov 2020, 16:01Maar goed. Er is nu in elk geval geen president die iedere kans aangrijpt om white nationalists en geweld aan te moedigen.
Niet om heel pessimistisch te zijn ... maar het is nog geen 20 januari 2021.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Mack schreef: 08 nov 2020, 18:18
Daantje schreef: 08 nov 2020, 16:01Maar goed. Er is nu in elk geval geen president die iedere kans aangrijpt om white nationalists en geweld aan te moedigen.
Niet om heel pessimistisch te zijn ... maar het is nog geen 20 januari 2021.
True. En het zal me niets verbazen als 'ie nog een paar bewuste pogingen tot het aanstichten van geweld doet.

Even wat anders: ik ben wel benieuwd what the fuck er is misgegaan dat Giuliani een persconferentie stond te houden op het parkeerterrein van een hoveniersbedrijf . Ik had gehoord dat er een persco zou zijn over de rechtzaken die team trump zou gaan aanspannen en had eigenlijk daarom CNN opgezet, precies op dat moment kwam CNN met hun prognose voor de einduitslag.

Mocht je het gemist hebben: er was een persconferentie aangekondigd bij het Four Seasons in Philadelphia. Four Seasons is een luxe hotelketen, en hebben een hotel in de stad, klinkt als een logische plek voor zo'n persconferentie. Het bleek echter plaats te vinden voor de deur van Four Seasons Total Landscaping, waar Giuliani live te horen kreeg dat de nieuws media Biden tot winnaar hadden uitgeroepen.

Hier is beeld, en ja dat is een tuinslang op de achtergrond. :banana:
https://youtu.be/Z0hEFa52Bdo
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Die locatie was echt bizar
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Wereldnieuws

Bericht door JJV »

Las ergens dat dat gebied minder biden schreeuwers zou opleveren. Vorig conference zou overschreeuwd zijn.
~\v/~
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Ik geloof er echt geen drol van dat dat de reden was/is. Maar dat maakt het nog grappiger...
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Wereldnieuws

Bericht door Nijntje »

Van de openly queer people en hun allies in de VS die ik spreek krijg ik wel het idee dat dit voor hen opluchting is, al hoor ik ook wel zorgen om het feit dat blijkbaar zo veel mensen zo weinig compassie hebben met mensen die anders zijn op wat voor manier dan ook. Kortom, we zullen moeten afwachten. En inderdaad het is nog geen 29 januari en wat dat losgeslagen projectiel nog kapot kan maken tot die tijd baart mij wel zorgen.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Daantje schreef: 08 nov 2020, 18:49
Even wat anders: ik ben wel benieuwd what the fuck er is misgegaan dat Giuliani een persconferentie stond te houden op het parkeerterrein van een hoveniersbedrijf ...
Ik kan wat oorzaken bedenken:
  • Dat soort events goed organiseren vraagt kennis en ervaring. De mensen die dat doen noemen we "producers".
    Door de hele manier waarop Trump met personeel omgaat (eerst de hemel inprijzen, daarna de grond inboren, te laat/te weinig/helemaal niet betalen) wordt het steeds moeilijker voor hem (dan wel zijn team) om top kwaliteit producers aan te trekken. Dus dan moeten B/C/ of lager gekwalificeerden dit opknappen. Dat levert dan dit soort fuck-ups op.
  • En/of in connectie hiermee: Het Four Seasons hotel, bekend met Trumps reputatie, eist het volledige bedrag om de zaal te huren vooraf. Niet in staat om dit bedrag meteen op te hoesten (terwijl al is aangekondigd dat de persconferentie "at the Four Seasons" plaatsvind) moeten de producers/fixers een nooduitgang zoeken.
Als je altijd voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten krijg je op een gegeven moment een krukje achteraf met een kartonnen bordje:

"Eerste Rang!!1!"
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Even "wereldnieuws" uit eigen land:

Hoe de toeslagaffaire zo'n ontzettende clusterfuck kon worden.

Kijk uit! Dit is een lang stuk (60~90min) en pas het eerste deel van meerdere.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Plaats reactie