Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wereldnieuws

Bericht door Voleuse »

chell schreef: 02 jun 2020, 12:11 Wat ik echt heel jammer vind is dat nu het oorspronkelijke topic van de demonstratie ondersneeuwt over alle mensen met een mening over Halsema/politie/handhaving.
Ja dat vind ik nou ook. Het is belangrijk, het leeft, ook in Nederland en het enige nieuws wat ik erover zie is dat t niet had moeten gebeuren (Ik denk echt wel dat het een goede beslissing is geweest om er geen politie op af te sturen, dat zou pas echt ironisch zijn)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door chell »

Ik denk ook echt dat politie erop afsturen een hele domme beslissing was geweest, ook al is het een vreedzaam protest. Dat werkt gewoon als een rode lap op een stier.
Deleted User 2176

Re: Wereldnieuws

Bericht door Deleted User 2176 »

chell schreef: 02 jun 2020, 14:16 Ik denk ook echt dat politie erop afsturen een hele domme beslissing was geweest, ook al is het een vreedzaam protest. Dat werkt gewoon als een rode lap op een stier.
Dat was vanmorgen ook hetgeen wat in de nieuwsberichten werd gezegd en het is idd ook wel een hele moeilijke keuze die gemaakt moest worden. Op de site nu.nl spreekt men over een duivels dilemma. Je kan ook de vraag stellen of Halsema het echt niet kon voorzien dat de opkomst zo massaal zou worden.
Het is natuurlijk wel een ander geluid dan wat er zoal geschreven is en nog steeds geschreven wordt op social media.

Je kan ook stellen dat het in Amsterdam er netjes aan toe ging in vergelijking met de USA.
Kennelijk heerst er veel onvrede en frustratie onder de bevolking. Mogelijk mede versterkt door de covid-19 crisis.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door phedre »

Ik vraag me met dit soort protesten dan ook wel af hoeveel mensen er tussen zitten om herrie te schoppen op t moment dat er ingegrepen gaat worden. Dus of die wel voor het daadwerkelijke doel gaan.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door chell »

@voleuse @pluis de demonstratie wordt morgen mogelijk op de Erasmusbrug gehouden omdat daar afstand houden wel kan (met uitloop op de kades, de Boompjes enz. Als een slinger).
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Wereldnieuws

Bericht door pluis »

Bedankt voor de update :) Ga ik met m'n bord mooi afstand houden.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wereldnieuws

Bericht door Voleuse »

Waar vind je deze info chell? Want ik zit het facebook event te lezen en daar zie ik er niets over?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door chell »

Was al even in het nieuws hier en daar omdat het Schouwburgplein te klein is heeft Aboutaleb dit aangeboden. Staat in het Facebook event ook. Tenminste in degene die ik volg. Officiële locatie is het Willemsplein, onderaan de brug.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door chell »

Ik twijfel nog steeds of ik zal gaan. Wil echt heel graag en afstand houden lijkt zo wel te moeten lukken. Maar ik moet zaterdag en volgende week een paar dagen op mijn werk zijn, dus ik kan niet twee weken voor de zekerheid in quarantaine. Argh!
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Wereldnieuws

Bericht door cinderella »

Ik vind het quarantaine advies wel heel ver gezocht als je je een mondkapje draagt. Dan zou je ook in quarantaine moeten als je het OV-pakt.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door chell »

Ik reis niet met OV, dat ga ik echt zo lang en zo veel mogelijk vermijden. Die quarantaine was overigens ook meer voor als afstand houden toch niet zo goed blijkt te lukken enzo. Onze kantoren zijn in één van onze tehuizen, dus ik voel me wel extra verantwoordelijk. Vooral omdat het het huis was waar corona echt het hardst heeft rondgewaard en ze er nu eindelijk vanaf zijn.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Ik snap je dilemma chell, met een mondkapje bescherm je vooral een ander. En je weet niet of de anderen allemaal een kapje dragen. Bij de action hebben ze nu ook van die doorzichtige gezichtskappen te koop, daarmee bescherm je jezelf denk ik wel?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door chell »

Goed, ik ga toch. Net met voleuse afgesproken. Pluis, als je aan wilt haken/wilt meeten: welkom! Als afstand houden niet werkt, ga ik gewoon rechtsomkeert naar huis.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Wereldnieuws

Bericht door Crownless »

Hoe was het?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Wereldnieuws

Bericht door pluis »

We hebben best heel bewust een rustig plekje opgezocht en daar was ik blij mee. Er waren veeeeel mensen, maar iedereen droeg maskers (de organisatie deelde ze ook uit) en er werd veel aandacht besteed aan afstand houden. Waar wij stonden was dat maar om twee redenen soms lastig: men liet gewoon nog verkeer over de brug gaan (?????) en de politie kwam met hun busje tussen de mensen door waardoor he dan te dicht bij elkaar moest komen. In geen van die gevallen was het dus onverschilligheid / onwil van de demonstranten.

Dat ze die locatie aanwijz3n voor n demonstratie en mensen de brug op sturen maar er dan gewoon Trams en autos doorheen laten rijden is zo dom. Vragen om ongelukken.

Sfeer was goed. Niet echt gemoedelijk, maar zeker niet agressief. Sprekers vond ik de moeite: emotioneel en gemeend en echt uit het hart. Tegelijk iok heel erg veligheidsbewust: er werd veel gevraagd om afstand te bewaren en om ook bij het voortijdig afbreken kalm te blijven en de politie te gehoorzamen.
Plaats reactie