Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Wereldnieuws

Bericht door thaliya »

IMG_2180.JPG
Ja, the people voted...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Zo stom, ik merkte dat ik oprecht verbaasd was. Ik geloofde ergens niet dat het echt kon. Zeker niet na de Brexit. Maar ja, weinig Trump stemmers die de spijtoptanten van de Brexit op zichzelf betrekken, waarschijnlijk. De man wordt momenteel vervolgd voor verkrachting van een 12-jarige. Benieuwd hoe dat verder gaat.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door kitten »

Ongeloof...
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Ravelijne schreef:Zo stom, ik merkte dat ik oprecht verbaasd was. Ik geloofde ergens niet dat het echt kon. Zeker niet na de Brexit. Maar ja, weinig Trump stemmers die de spijtoptanten van de Brexit op zichzelf betrekken, waarschijnlijk. De man wordt momenteel vervolgd voor verkrachting van een 12-jarige. Benieuwd hoe dat verder gaat.
Trump card.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Wereldnieuws

Bericht door Crownless »

:nopompom:
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Ik kijk al heel de dag op nieuwssites & Facebook of er iets gepost wordt over de sfeer op straat en zo. Was benieuwd, vanwege het effect wat de Brexit had. Niet veel over gezien, qua artikelen, nog.

Hoor ik net van Zarath dat een zakenvriend van hem in de VS de Clinton stikker maar van zijn motor heeft gehaald, want hij heeft de eerste doodsbedreiging al binnen vanwege die stikker. Middle aged, middle class, hogeropgeleide, witte man. Ik hou mijn hart toch wel een beetje vast.
Laatst gewijzigd door Ravelijne op 09 nov 2016, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

De bedreiger of de bedreigde?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Bedreigde. Bedreiger weet ik niet.
Caoineadh

Re: Wereldnieuws

Bericht door Caoineadh »

Het is misschien niet de president geworden die ze wilden,
maar wel de president die ze verdienen gezien de resultaten.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Als dit klopt (zonder fact checking van twitter gepakt) dan zijn het vooral de mensen die niet gestemd hebben die niet mogen zeuren :(
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

En het kiesdistricten systeem. In termen van een pure meerderheid, heeft Hillary gewonen. Maar door de manier waarop die districten gevormd zijn, heb je niet 'genoeg' aan de meerderheid van de stemmen. De geografische verdeling bepaalt de uitslag.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Wereldnieuws

Bericht door pluis »

Het deelnemend percentage stemmers is inderdaad bedroevend laag. Tegelijk is ook dat weer niet altijd eigen schuld. Er is hier recentelijk een verslapping van de kiesrechtenbescherming geweest waardoor er nu in een aantal staten ineens regels zijn ingevoerd die het voor mensen veel moeilijker hebben gemaakt om te stemmen. Dit is een goed voorbeeld - een gebied dat bijna twee keer zo groot is als Nederland zou geen enkel kieslokaal meer hebben, en voor vertalingen van stembiljetten (of postbezorging) wordt niet gezorgd. Als je kijkt naar de enorme armoe op dat reservaat (toen ik er was zag ik NOSjournaal-achtige beelden van dode ,honden op onverharde wegen en half-ingestorte stacaravans en peuters in luiers in de vrieskou), is het ineens bijna logisch dat er daar bijzonder weinig gestemd wordt.

Het aantal staten dat het steedsmoeilijker maakt voor (met name arme, niet-witte) stemmers om zich te registreren is flink. Staten die het makkelijker maken zijn vaak toch al zo overwegend democratisch dat het maar weinig uitmaakt. Er was dit jaar zelfs een hele nepcampagne gericht op Democratische stemmers om ze zogenaamd per sms te laten stemmen. Verder zijn er mensen bij het stemlokaal geweigerd omdat ze (bijvoorbeeld) een Black Lives Matter shirt aanhadden (mag gewoon)of omdat er zogenaamd iets met hun ID niet in orde zou zijn (was ook onterecht).

T is lastig te verkopen, denk ik, want de VS roept zo hard dat ze zo democratisch zijn, maar eigenlijk valt dat heel erg vies tegen. Niet alleen vanwege het tweepartijenstelsel en de kiesmannen (als er in een paar gebieden in Florida een paar mensen anders hadden gestemd, hadden we nu Hilary gehad - daar is niks democratisch aan), maar ook omdat je hier als kiezer gewoon veel minder rechten hebt. Ik snap daarom dus wel dat de opkomst zo laag is. het voelt (al jaren) al vechten tegen de bierkaai, met name voor de armsten en mensen die in het dagelijks leven al nauwelijks het hoofd boven water weten te houden.

T is gewoon kut. Ik voel me vooral verslagen. Met zowel de 'House' als de 'Senate' en het presidentsschap in Republikeinse handen, en de nominatie van misschien wel drie rechters voor de Supreme Court vrees ik dat het hier het eerstkomende decennium helemaal verrot gaat. We doen er niks aan, maar t is wel ellendig triest.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Zo dan... Dat is weinig democratisch naar onze maatstaven... Als het een midden oosten land was geweest hadden we de VN er naar toe gestuurd...
**Self Rescuing Princess**
MrEd
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 nov 2016, 14:06

Re: Wereldnieuws

Bericht door MrEd »

Leonard Cohen R.I.P
Een groot man is niet meer-:(
Niet het geweld maar
Het goede vernietigt het kwaad
tolstoi
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

2016 is een raar jaar.
Plaats reactie