Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Deleted User 1996

Re: Wereldnieuws

Bericht door Deleted User 1996 »

Ja, dat is mij ook al opgevallen op welke dag wij hollanders mogen stemmen.
Vrijwel overal is dat op zondag, behalve in Nederland...

Hier in Nederland hebben we stemrecht, geen stemplicht.
Zelf maak ik daar al jaren geen gebruik meer van, het is niet meer dan slechts een stoelendans, waarna er geen echte veranderingen blijken plaats gevonden te hebben.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Wereldnieuws

Bericht door Pien »

Ik vind dat ik mijn stemrecht moet gebruiken.

Alleen Europees Parlement.. ik kom er gewoon niet uit. Ik ben er te weinig in thuis en elke keer denk ik me er eens in te verdiepen en elke keer denk ik de dag van tevoren: shiiiiiiit. Morgen al.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Ik ga met de partij waar ik in de gewone verkiezingen ook op zou stemmen. Qua speerpunten en waarden.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door kitten »

Ik vind ook dat ik mijn stemrecht moet gebruiken en ik weet ook al op wie ik ga stemmen. Ik vind het trouwens wel vreemd dat ik dus niet op een Belg mag stemmen. Dan had ik Petra de Sutter gestemd. Ik volg haar al een tijdje op Facebook en ik vind dat ze zinnige dingen zegt. Maar dat mag dus niet, dus wordt het D66. Sophie, die mij een paar jaar geleden eens had uitgenodigd om voor een commissie van het Europese parlement te vertellen. Dus dat het niks uithaalt, is ook niet mijn overtuiging. Politiek is best te beïnvloeden. Kost alleen wel moeite en je moet geduld hebben.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Wereldnieuws

Bericht door Pien »

Net een stemwijzer gedaan. D66 stond daar bovenaan.
Landelijk ben ik daar nooit op uitgekomen.
Maar ja. Op de rest van de top 5 uit mijn stemwijzer kom ik landelijk ook niet uit. Blijkbaar zijn Europese waarden anders dan mijn landelijke?
Vanavond maar eens rustig lezen
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door chell »

Wat misschien nog kan helpen in de overweging, deze 17 kandidaten hebben beloftes gedaan voor een beter beleid voor inclusie van mensen met een beperking.

https://iederin.nl/nieuws/18512/17-nede ... -belofte-/
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Cool! Wat ik ook altijd fijn vindt is om te zien hoe het programma van een partij overeen komt met hoe ze stemmen als ze daadwerkelijk dingen in de praktijk mogen brengen. Maar geen idee waar je daar een analyse van kunt vinden.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Wereldnieuws

Bericht door JJV »

Voor Nederland op stemmentracker.nl

Geen idee of prodemos Europa Ook bijhoudt
~\v/~
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Yup, ik ga zeker stemmen (op een van de voorgenoemde 17).
Al was het maar om sommige semi-erudite-figuren-met-enge-ideeën in te dammen.

Ik vind Volt wel sympathiek, als pan-Europese partij, maar ik ben bang dat ze de kiesdrempel niet halen. Dus dan maar op een partij die er zeker komt.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Wereldnieuws

Bericht door thaliya »

GL, PvdA, D66 kwam er bij mij uit.
Bij de provinciale verkiezingen kwam er Jezus Leeft uit, maar het wordt hoe dan ook D66 :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Ik heb Volt ook even bekeken. Maar ik denk dat het GroenLinks wordt.

De NOS heeft een handig overzichtje met de pan-europese fracties waar de verschillende partijen bij horen en welke buitenlandse partijen daar ook in zitten. https://app.nos.nl/ev19/widget_alliances.html
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Wereldnieuws

Bericht door miss_meeko »

Ik had netjes de stemwijzer etc. ingevuld om maandag onderweg naar vakantie ineens te realiseren dat het deze week was.... Dus niets met stemrecht gedaan maar wel een fijne vakantiedag gehad. :)
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

It was the end of May 2019 ... :roll:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Raar idee dat er een stuk van de EU 'af' is. En de grootste stad van de EU is niet meer Londen maar Parijs...
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wereldnieuws

Bericht door Voleuse »

Ja en ik heb natuurlijk deze week gekozen om naar Londen te gaan XD. Hoop dat mijn telefoon nog internet heeft...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Plaats reactie