Het grote body positive topic!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door isara »

Ik wil even gezegd hebben dat ik het vervelend vind dat het nu best wel off topic gaat over specifieke voeding, wat te doen bij diabetes en suiker inname. Je goed in je vel voelen heeft natuurlijk ook super veel met body positivity te maken, maar ik vind het specifieker iets wat in een ander topic over bv voeding past. En ja, ik heb er ook zelf een beetje impulsief op gereageerd omdat ik het een goede vraag vind en diëten en wel/niet kunnen afvallen ook veel heeft te maken met hoe vanuit schoonheidsidealen denken, maar het begint wel wat ver af te drijven, vind ik. Kan meedenken over specifieke voeding worden afgesplitst naar een nieuw topic ofzo? Ik merk bij mezelf nu minder zin om te reageren of te schrijven over wat ik tegenkom in body positivity.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door eireann »

Goed punt. Ik zal later vandaag het topic splitsen
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door kitten »

Ik ben niet op zoek naar voedingsadviezen... Ik heb er eigenlijk hetzelfde probleem mee als jij. :lol: dat was heel mijn punt niet.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door kitten »

Even terug gelezen hoe ik het stelde en ik zie nu in hoe die vraag er wel in gelezen kon worden. Best makkelijk zelfs. Maar dat was dus niet mijn punt.

Mijn punt is dat iedereen dan meteen zegt dat hij moet afvallen. Mijn moeder gaat er meteen blind vanuit dat het aan zijn eetgewoontes ligt. Hij is dik, dús hij zal wel ongezond eten. Je zou denken dat ze wel geleerd had dat dat zo niet werkt nadat mijn zus (heel dun) uit huis ging en er ineens koekjes en snoepjes bleven liggen waarvan mijn vader en ik altijd de schuld kregen, dat ze zo snel op gingen...
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door eireann »

2 vriendinnen van mij met wie ik nu vooral nog facebook contact heb zijn erg veel afgevallen het afgelopen jaar. Gezond eten, minder drinken, vaker koken, meer bewegen. Klinkt wel als Self Love en niet alleen als DIEET. Bij veel foto's staat toch hoe mooi ze zijn geworden. Ik doe express mn best om te reageren met 'je was altijd al mooi, hopelijk ben je gelukkig met je nieuwe lifestyle/voel je je energieker'

Wat zijn andere fijne body positive reacties die ik kan geven?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Jezebel »

Afhankelijk van hoe ze erop staan natuurlijk, kun je misschien dingen zeggen over de uitstraling in plaats van het uiterlijk? Dus iets als 'je straalt echt', 'je ziet er gelukkig/fit/blij/happy uit' ofzo.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Ravelijne »

Ik zou ook ongeveer dat zeggen wat jij zegt. Misschien naast altijd al mooi ook yay voor goed voor jezelf zorgen en doen waar je gelukkig van wordt, bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Ik zou zoiets zeggen:
Ik vond je altijd al mooi, maar nu zie je er ook mooi uit!
Het ziet er naar uit dat je je heel fijn/goed voelt, fijn om te zien!
Je straalt, wat mooi!
Wat fijn dat je zo goed bezig bent!
Fijn om te zien dat je er zo gelukkig uitziet!

Als iemand wel echt bezig is met lijnen en die persoon slaagt daar in, zeg ik daar ook gerust iets positiefs over, want hoewel het dus niet meer iets is waar ik zelf achter sta, vind ik wel dat iedereen het voor zichzelf mag beslissen. Dus dan zeg ik meestal iets als:
Wat fijn dat je nu bent waar je wilt zijn! of Ik ben blij dat jij blij bent, knap gedaan!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door kitten »

Het hoeft ook niet altijd BODY positive. Je kunt ook complimentjes maken over het vaker koken.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door cinderella »

De posts over voeding en diabetes zijn toch nog niet afgesplitst?
https://zorgnu.avrotros.nl/uitzending/02-10-2018/
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door kitten »

Nee, maar ik was ook niet op zoek naar tips voor diabetes.
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Jezebel »

Na een tijd niks gepost te hebben, kom ik eerst dit topic maar eens afstoffen: ik was de laatste tijd behoorlijk body-positive, maar nu even niet meer. Minion 2 is 'al' drie maanden, en er hangt en flubbert nog steeds van alles. Gister kwam ik in de stad leuke kleren tegen die ik dus ging passen, en had ik voor het eerst van mijn leven niet maat 36 of 38, maar maat 40 nodig. Ik riep altijd dat het kaartje in een broek me niet uitmaakt, omdat passende kleding sowieso mooier zit dan iets dat te klein is, maar nu zit ik er meer mee dan ik zou willen :(
Het stomme is dat ik het misschien nog wel erger vind dat ik het me zo aantrek, dan dat ik een maat groter nodig heb. Iemand herkenning of tips om body-positivity (terug) te vinden?
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Heidi »

Oeh ja die tips kan ik ook wel gebruiken
Het is net of je mijn verhaal/gedachten opgeschreven hebt
Na de eerste waren alle zwangerschapskilos er vanzelf zo weer af. Nu blijft negen kilo hangen en heb ook voor het eerst maat 40. En die maat is ook niet perse het issue, maar meer dat ik m’n buik zo lelijk vind. M’n litteken is bepaald niet mooi, daarboven een dikke gevoelloze rand, daarboven een blubberige buik rand. En een navelbreuk. En striae
M’n buik was ooit zo mooi plat en glad en gespierd...
Ik zeg maar elke dag: maar je hebt wel twee meisjes gemaakt in die buik
En dat maakt me zeker trots en happy
Maar ik ga er m’n lijf niet mooier op vinden
Dus tips voor mij ook welkom!
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door isara »

Wat mij nog steeds helpt: elke dag een paar minuten naar je naakte lijf in de spiegel kijken.
Daarmee wen je er meer aan, wordt het normaler en meer van jou.
Jezelf ook de vraag stellen of je je lijf mooi wil vinden en wat dat betekent (wanneer ben je mooi en wat zou dat je opleveren?), of dat je gaat voor acceptatie (erkennen dat het zo is).


Verder op sociale media body positive mensen volgen, er over lezen en jezelf fijne ervaringen met je lijf geven (fijn bewegen, sauna, dans, meditatie, masturberen, massage, yoga, take your pick).

En wees niet te hard voor jezelf. Je beweegt je constant in een wereld die bijna alleen maar een enkel soory lichaam laat zien en waar ook vaak het beeld wordt gegeven dat terug naar hetzelfde lijf voor zwangerschap haalbaar en relatief simpel is en dat buiken glad en strak horen te zijn.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Ik vind het lastig, het hele bodypositivity ding hoor. Het blijft een proces. Als ik dit nu lees, is mijn eerste gedachte ook van jeetje, maat 40. Voor mij is dat echt een hele kleine maat, dus ik vind het super lastig om me in te leven dat iemand dat dan te groot vindt. Maar je voelt het zoals je het voelt. Er word ons allemaal de hele tijd opgedrongen dat we zo klein, smal en plat mogelijk moeten zijn. Behalve dan bij je heupen en je borsten, want die moeten nu wel curves hebben. Of je nu dik bent of dun, het is nooit goed genoeg. Dat is wat ons verteld word, de hele tijd. Dus daar heeft iedereen last van, ook mensen waarvan ik dus denk: jeetje, zo slank.

Ik denk dat isara nuttige dingen zegt. Ik kijk ook vaak naar mezelf, naakt in de spiegel. En dan vraag ik me oprecht af wat IK van mijn lichaam vind. Dus niet wat ik vind dat ik zou moeten vinden, niet wat de maatschappij mij ingeprent heeft, maar wat vind ik er zelf nou eerlijk van. Dat helpt me. En ook de gedachte dat ik mijn lichaam niet heb om er zo mooi mogelijk uit te laten zien. Uiterlijk kan een leuke bezigheid zijn, ik hou ook van leuke kleren, lekker makeuppen, dat soort dingen. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Tenminste, niet voor mij. Ik wil andere dingen van het leven. Mooi gevonden worden is niet mijn hoogste doel. Dus daar probeer ik dan aan te denken. Dat het gewoon niet zo relevant is. Ik kan zulke fijne dingen met mijn lichaam. En nou ja, dan is het maar dik. Het is jammer dat dat niet geaccepteerd is nog door de maatschappij, maar ik kan in elk geval wel lief zijn voor mezelf. En me omringen met mensen die er ook zo in staan.
Plaats reactie