Verhuizen wat is handig

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door cinderella »

Ze willen je ook in de winkel helpen met de planner. Dan kun je eerst de voorbeelden in de winkel bekijken. En aan de hand van de maten van muur waar hij geplaatst moet worden, en wat jouw persoonlijke wensen zijn, werk je samen met die planner.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door cinderella »

Sowieso: ga eens naar de blauwe doos, bekijk de voorbeelden, de prijskaartjes, en neem de prijslijsten met alle accessoires en voorbeeldopstellingen door. Ik weet niet of het een optie voor je is, maar je kunt ze vaak ook op marktplaats kopen. Ook al is het niet precies je ding, dan koop je er bijvoorbeeld alleen andere deurtjes bij.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door thaliya »

Ik heb goede ervaringen met een online consult met een planner. In lockdown tijd een heel Besta wandmeubel gekocht met verschillende hoogtes en dat heb ik samen met een planner online gemaakt. Hij maakte ook 2 of 3 versies, omdat ik twijfelde wat ik precies wilde.
Ik heb daarna wel in de winkel, toen ze weer open waren, de frontjes bekeken.
Van de planner kreeg ik ook precies gemaild per ontwerp wat ik dan nodig had en zelfs waar in de winkel ik dat kon vinden. Ideaal!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Dank voor jullie reacties.
Als ik in een kringloopwinkel rondloop dan heb ik beeld. Dan zie ik in een oogopslag of het iets is wat ik nodig heb en ook passend is.
Dat mis ik met plaatjes op een schermpje.
Het is inderdaad wel handig om ongeveer te weten waarnaar ik zoek, anders loop ik hopeloos rond te dwalen in dat doolhof wat IKEA heet :lol:
Delft is wel te doen per fiets, maar iets gelijk meenemen gaat 'm natuurlijk niet worden. Klein spul lukt natuurlijk wel.
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Bij de concurrent heb ik deze kledingkast gezien en die voldoet aan mijn wensen. Voor zover ik het kan zien natuurlijk, want geen opgave van de maat over de breedte van het linkerdeel v.d. kast.
Dus zoiets zou IKEA toch ook wel hebben?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door kitten »

Oh zeker!
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Bij de concurrent is het gewoon uit voorraad leverbaar :D Kan van IKEA niet gezegd worden.
Staat trouwens ook op de site van IKEA dat veel artikelen tijdelijk niet leverbaar zijn :(
Dan valt er ook niet zo heel veel te kiezen en bovendien lijkt het erop dat IKEA nog duurder is ook.

Zolang er nog geen verhuisdatum bekend is, hoef ik nog niks te bestellen. Anderzijds is het wel zo prettig dat ik weet welke kast mijn keuze is en tijdig besteld moet gaan worden. Mits inderdaad ook leverbaar is natuurlijk.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door kitten »

In mijn ervaring is de kwaliteit van Jysk vergelijkbaar met Leen Bakker en Kwantum. Als dat je wat zegt. Dit model kledingkast is heel populair, dus die zal zeker op voorraad zijn in diverse winkels.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door thaliya »

Ik heb zowel kasten van Kwantum als Ikea. Omdat ik kasten over het algemeen in m'n eentje in elkaar moet zetten, heb ik echt wel een voorkeur voor Ikea. Die van Kwantum vond ik dusdanig irritant dat ik nu eigenlijk alleen nog maar Ikea wil.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Mack »

Ikea heeft momenteel last van de problemen voor wereldwijde verschepingen. Er is een tekort aan containers en regelmatig liggen havens in Azië plat door corona uitbraken.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

@kitten: Oh, vertel.

@Mack: Die snap ik niet. IKEA is een Zweeds bedrijf en wat ze verkopen in die grote blauwe blokkendozen komt toch -bijna- allemaal uit het hoge noorden, Scandinavië?
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door puppie »

Het lijkt me ook niet onhandig om eerst af te wachten wat voor een kast je uberhaupt kwijt kan in je nieuwe huis straks :-)
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Ik mag toch hopen dat er voldoende ruimte is voor een kledingkast en een bed in de slaapkamer. Dat lijken mij standaard meubels voor in een slaapkamer. Heb overigens nooit meegemaakt dat slaapkamer te klein was. En ik ben toch best vaak verhuisd in mijn leven.
Tè vaak, vind ik. Maar dat is een andere discussie.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door cinderella »

Welk model planner heb je bekeken dbj? Wij hebben destijds naar PAX gekeken, maar dan heb je het wel over de duurdere modellen van IKEA. Ze hebben bijvoorbeeld ook de kleppstad. Dan heb je voor 80 euro ook een driedeurs kast. Wel wit, en zonder de lades. Maar als je het niet erg vind dat die achter de deuren zit, kun je er een draadladenblokje inzetten. Dan ben je nog goedkoper uit. En ik denk dat de meeste mannen in dat geval er de voorkeur aan geven om het ladenblokje onder de stang te zetten. Die hebben meestal wat minder lengte nodig voor hangende kleding.
toen doet er nu niet meer toe
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door leonietje »

Misschien heb je in je nieuwe huis wel inbouwkasten en heb je niet eens een kledingkast nodig..
Plaats reactie