Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door lunaaa »

Man mocht vandaag ook een afspraak maken, die kon over 2,5 week terecht op een locatie waarvoor hij 30 minuten moet rijden. Toen hij belde, kon hij eerder terecht en gewoon in onze eigen woonplaats. Kortom: bij rare voorstellen even bellen.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

We komen nu aan in de online generaties die alles online doen. De GGD heeft last van het winkelmandjeseffect op de website door het massaal online boeken van afspraken. Dus zet je over je belangst heen en bel gewoon met de GGD. Als je het telefoonnummer kan vinden dan, want dat zetten ze alleen maar in de brieven.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door juffie »

08007070
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Nijntje »

Wat is een winkelmandjeseffect?
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door JJV »

Voor elke klant plaatsen ze drie data in 't "winkelmandje", die twee data per klant blijven dus ontoegankelijk voor andere klanten tot de eerste klant z'n datum gekozen heeft.
~\v/~
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door chell »

En waarschijnlijk daarna ook nog even (want meestal worden winkelmandjes 15 of 30 minuten gereserveerd)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Nou daar ging mijn uitzicht.

Geen Janssen meer voor jongere cohorts. Mensen die al een afspraak voor Janssen hebben mogen die weigeren en een nieuwe afspraak maken voor Pfizer/Moderna. Vanaf Zaterdag mogen de Astra weigeraars een Pfizer/Moderna afspraken gaan maken. De GGD zegt mondeling pas op de plaats te moeten maken met nieuwe cohorts, omdat het vanwege de sprint van afgelopen weken te druk is.

De overheid geeft echt nul indicatie wat al dit gerotzooi in de planning betekent. Ze zijn zelfs te beroerd om even een bevestiging te geven dat dat er dit jaar geen nieuwe cohorts bekend worden gemaakt.

Verwachten dat ik vandaag of morgen een afspraak had kunnen maken was wellicht te optimistisch. Maar nu is het gewoon met een kluitje het riet ingestuurd worden.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door cinderella »

Ik vond het ook een beetje een rare gewaarwording: in een week worden er nog geen 1 miljoen prikken gezet (waaronder een fors aantal tweede prikken) en ondertussen nodig je in 3 dagen wel een miljoen man uit voor een eerste prik (en dan heb ik het alleen over de jongste cohorten)
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

En om het nóg erger te maken: mensen die zich vandaag bij een priklocatie meldden werden weggestuurd, of moesten ter plekke ineens kiezen of ze Janssen of wat anders wilden. De website doet het niet. Iedere callcentermedewerker heeft een ander verhaal als je belt. Mag je soms wel en soms geen stempeltje in je Gele Boekje.

Je hebt 15 fucking maanden gehad om een vaccinatiecampagne en bijbehorende logistiek op te zetten en dan is dit het resultaat.

Ik ben vandaag zó boos geworden dat je het in de hartslag statistieken van mijn Fitbit kan zien.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door thaliya »

Wat vervelend, Daantje! Ik weet niet welk jaar je bent, maar hopelijk heb je het snel geregeld.
Ik kon gisteren een afspraak maken (1981) en heb gebeld omdat ik eerst nog de kinkhoest vaccinatie krijg en tussen 2 prikken moet een week zitten. De data op de website waren net te snel. Aan de telefoon was het prima geregeld, ik kan op een zondag en bij de locatie van mijn voorkeur. Grappig genoeg was de eerste datum die ik wilde (20 juni) de laatste datum die zij konden plannen. Langer dan 19 dagen plannen ze dus blijkbaar niet vooruit.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Ik ben van '83. Dus had verwacht dat ik in het cohort van vandaag zou zitten. Er was al een week een ritme van de ene dag 1 en de andere dag 2 geboortejaren.

Het voelt als gepootjehaakt worden door de lelijke puntschoenen van Hugo de Jonge terwijl je de finish in de verte al kan zien.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door thaliya »

Snap ik helemaal! En de communicatie (of gebrek daaraan) ia gewoon ruk.
Ik hoop zo voor je dat je vandaag mag!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Voleuse »

Okee maar maakt een paar dagen extra nou echt uit...? Ik ben allang blij dat er nou een beetje vaart in zit (ben zelf nog lang niet aan de beurt). Het licht aan het eind van de tunnel is er nog steeds en het is ook belangrijk dat de weigeraars alsnog geprikt worden. De cijfers gaan nog steeds omlaag. We mogen nu alweer met z'n vieren samenkomen. De winkels zijn open. Zelfs de Efteling is open. Het is altijd vervelend als een planning niet uitkomt maar het betekent ook weer niet dat t nooit meer goedkomt
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Voleuse schreef: 03 jun 2021, 11:44 Okee maar maakt een paar dagen extra nou echt uit...?
Voor iemand die eenzaam is en last heeft van coronastress en cabin fever best wel veel.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Peter^ »

Het isolement waarin ik zat werd me teveel. Huisarts gaf aan: u valt niet onder een bepaalde voorrangscategorie. Wacht nog maar een paar weken, dan krijgt u oproep Pfitzer. Ik was verrast toen ik uitnodiging kreeg voor Janssens. Ja, want opeens was er bedacht dat mijn geboortejaar +1 een uitzondering was voor Janssens. Daarna werd het niet meer toegediend. Ik heb afgelopen dinsdag mijn enige prik gehaald. (Speldenprikje t.o.v. wat beweerd werd dat dikke naald tot diep in de spier gebracht zal worden).

Wellicht is het effectiviteitspercentage van bescherming tegen besmetting met Janssens minder dan bij andere vaccins. Maar als er besmetting plaats vindt, wordt beweerd dat de ziekteverschijnselen minder ernstig zijn.
Geniet van de positieve momenten.
Plaats reactie