Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Nijntje »

Crownless, je doet het goed! Je bent goed bezig en voorzichtig en verstandig. De polarisatie is kut. En geen moed of energie meer hebben om mensen aan te spreken snap ik. Veel virtuele knuffels.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Crownless »

Awww, thanks Nijntje.

Het blijft gewoon stom allemaal.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Vakantie wordt met hindernissen. Leek het allemaal de goede kant op te gaan, Wenen heeft vanmorgen zelfs het risco-niveau afgeschaald (van Zeer-Hoog, maar gewoon Hoog :zak:). Kreeg ik eerst een mailtje dat mijn hotel dichtblijft na de lockdown, :panic: en een regel of 3 daaronder gelukkig wel dat ze me hebben omgeboekt naar een hotel iets verderop. Zijn er vanavond inreisbeperkingen aangekondigd. Vanaf maandag vaccinatiebewijs én een negatieve test nodig om het land in te komen. (Of boostervaccinatie, maar die ga ik de komende week niet krijgen.)

Als ik tenminste mag uitreizen... Want er dreigt hier in Nederland ook weer een harde lockdown.

Deze trip was bedoeld als een post-corona feestje. Ik zie het nu als een mid-corona adempauze, beetje opladen voor nog zeker het jaar dat we in deze shit gaan zitten. Mijn eerste evenement van 2022 is vanmiddag al geannuleerd.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Nadia

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Nadia »

Ach ja, mijn eerste annulering voor 2022 had ik al op 19 oktober (=concert voor oktober 2002). Blijft kut, dat dan weer wel.

Als jij dat beschouwt als mid-corona adempauze: dan duurt dit dus nog zeker 1,5 - 2 jaar. Ik ben toch ietsje optimitischer van aard ....
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Nijntje »

Ik vrees dat de realist in mij het met Daantje eens is. Al heb ik wel afgelopen week concertkaartjes voor februari gekocht. Wetende dat de kans zeer groot is dat er uitstel of annulering komt. Maar goed, soms moet je een poging wagen.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door leonietje »

Ik heb tussen kerst en oud en nieuw onverwacht een weekje vakantie. Ik wilde mn gekregen sauna bon gaan opmaken, dagje dierentuin, dagje efteling... Maar dat wordt weer een vakantie waarin ik niks kan. Vorig jaar begon er ook al een harde lockdown in mijn vakantie. Echt super kut. En qua werk zijn we heen essentiële winkel dus dan wordt het waarschijnlijk weer pakketjes bezorgen en wachten tot de dag voorbij is. Ik ga me maar storten op een opleiding. Kan ik straks iig nog iets nuttigs doen tijdens m'n werktijd... kut corona dit voelt echt wel weer als een klap. Vandaag net zoals iedereen maar weer ff shoppen voor de laatste cadeautjes, laatste boodschappen.. lekker tactisch ook om dit vandaag naar buiten te brengen zodat de winkels vandaag weer gaan overlopen.. had het dan op een maandag gedaan als iedereen toch aan het werk is.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Het is waarom ik zo hard vasthoudt aan die vakantie. Ondanks de berg extra stress die het me oplevert. Het is echt even weg zijn en herinneringen maken om er weer tegenaan te kunnen. Dus PCR test geboekt die tegen de tijd dat ik aankom nog binnen de 48 uur is, ook al is de regel nog 72 uur. Ik moet vooral even goed nadenken of er niet-essentiele zaken zijn die ik vandaag nog moet kopen.

Nu maar hopen dat er geen extra uitreis- en inreisbeperkingen komen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Voleuse »

Ik hoop het heeeeeel hard met je mee Daantje ik zou over een week moeten gaan :/
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door leonietje »

Ik ben verdrietig en voel een soort paniek. Vorige lockdown was zwaar. Wel uren maken op werk (retail) om geen minuren te maken maar te veel mensen en te weinig werk en dan duurt een dag lang. Ik zie op tegen de komende periode. Zeker omdat we de vorige keer ook maar 3 weken zouden hebben en dat uiteindelijk bijna 4 maanden duurde. Morgen of maandag maar eens met Hr/directeur gaan praten of ik de (zelf)studie die ik wil beginnen niet gewoon onder werktijd mag doen. Wil ik ook best op locatie doen geen probleem misschien zelfs beter dan thuis want ritme. En financieel wordt het weer bagger. Al is dat de laatste maanden ook al niet geweldig geweest. Mijn salaris bestond voor corona voor bijna een kwart uit bonussen en toeslagen avonden werken zondagen werken 2de kerstdag zou voor mij 300% zijn en die gaat nu vast ook niet door. Mijn bonus is gewoon zo goed als verdampt door corona en omdat iedereen dus online besteld. Zonder die bonussen zit ik op een paar tientjes na niet op minimum loon. Dat betekend gewoon rekeningen betaald geld op.. en er aanspraak op maken gaat niet want in het contract staat gewoon dat ze bonus op elk moment stop kunnen zetten.. meh..
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Mack »

Oei ... dat zal financieel lastig zijn. Dat, en dan ook nog veel van je sociale contacten missen ... :(
Sterkte ... :aai:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Crownless »

Relatiestress. Alweer. Ik hou van mijn gezin, en vond het heerlijk om weer thuis te komen. Maar dan moet je dus wel weg kunnen. En weg durven.

Nu was Knullie, met zijn benauwdheidgevoeligheid (afgelopen 3 jaar een ziekenhuis opname eind november) anderhalve week geleden corona positief. En geen ziekenhuis opname. Geen ernstig ziek kind. Een last van mijn schouders, kan ik je vertellen.

Maar ik ben zo moe. Ik houd al die ballen niet in de lucht. Steeds vaker het gevoel dat ik op plek allerlaatst sta. Steeds vaker het gevoel dat ik overal te kort schiet. Steeds vaker het idee dat ik nooit aan kinderen had moeten beginnen. Dat ik er ongeschikt voor ben. Dat "sommige vrouwen zijn niet gemaakt om zwanger te zijn" van die ene verloskundige een voorspeller was voor mij als moeder.

Het was vast al moeilijk genoeg geweest zonder pandemie.

Kutcorona.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door puppie »

Crownless schreef: 19 dec 2021, 22:59
Ik houd al die ballen niet in de lucht. Steeds vaker het gevoel dat ik op plek allerlaatst sta. Steeds vaker het gevoel dat ik overal te kort schiet.
Is dit niet een werkende moeders ding?
Ik herken het in elk geval heel erg. Wordt hier ook nog wel gevoed door een werkgever van Alex die vind dat de kinderen het ‘probleem’ van de moeder zijn :pukey:

Wat hierin voor mij geholpen heeft is om mijn eigen perfectie los te laten. ‘Choose my battles’. Makkelijk is het nog steeds niet, maar ik hou me altijd maar voor dat het vast beter wordt als ze ouder worden :-S
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door JJV »

dus... zondagochtend vroeg je booster plannen en je krijgt wèl 3 opties binnen amsterdam.

(kreeg afgelopen tijd vooral dingen in de regio en dan nog met vage adressen ook.. hou ik niet van)
~\v/~
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Er is echt geen pijl op te trekken. Ik weet dat ze bij die site last hebben van het winkelmandjes effect. (De drie opties die je krijgt zijn een x aantal minuten gereserveerd.) Maar dat ik woensdag bij de twe de poging ineens voor dezelfde dag kon boeken in plaats van een week later snap ik ook gewoon niet meer.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Crownless »

Wat dat betreft ben ik nog steeds blij dat ik een prullenbak vaccin had. Mijn huisartsenpraktijk besloot de GGD te helpen door iedereen die ze eerder hadden gevaccineerd zelf te boosteren. Hoefde ik weer niet naar een massale prik fabriek 🥳
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie