Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door phedre »

neehoor, supermarkten zijn tot 20.00 open, je moet het niet nog erger maken dan het toch al is.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Peter^ »

cynisch: was even vergeten dat bij een supermarkt meer te koop is dan groente, vlees, brood en zuivel. Ik had beter term voor overheid niet-essentiele winkels kunnen gebruiken.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Mijn sociale leven is weer tot stilstand gekomen. :nopompom: Alles wat er nog in de agenda stond is geannuleerd. Vorige week ook al een kantoordag en een uitje zelf maar afgezegd omdat ik het voor mezelf niet meer verantwoord vond. Verstandig™ maar wel stom. Boodschappen en sporten, voor de rest zit ik binnen.

Mijn vakantie reken ik niet meer op. Maar ik laat de reserveringen voorlopig wel staan, als het doorgaat is het een cadeautje. Wenen gaat vanaf vrijdag over op 2G+ (dus verplicht testen bovenop vaccinaties), en er is al een FFP2 mondneusmasker verplicht in het openbare leven. Wat dat betreft is het daar veiliger dan hier. Zolang dat maar niet verder escaleert in een harde lockdown of het sluiten de theaters en musea.

Ik begin nu mentaal wel echt murw gebeukt te worden.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Nijntje »

Blij dat ik nog net op de valreep vorige week een weekje weg ben geweest. Potentiële reisplannen voor einde maand geannuleerd. Ik durf eigenlijk al niet meer te hopen dat ik in maart een weekje weg mag.
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Frodo »

Hmmz... Corona raakt me maar nauwelijks eigenlijk. OK, ik ben geen feestganger maar zo'n masker op m'n snufferd is alleen maar even irritant want je bril beslaat af en toe als je boodschappen doet.

Drie keer per dag snuif ik de buitenlucht op met de hond - en nee, dat is geen coronahond - maar ik denk dat je dat ook zonder huisdier kan doen.

Anderhalve meter afstand? Het mogen er van mij wel meer worden. Geen gehijg in je nek in de buurtsuper, compleet vrije gangpaden zelfs: Die van mij staat in een buurt vol aanleunwoningen.

Het is even omrijden maar dat heb ik er wel voor over.

Angstig? Nee. Voorzichtig? Ja, ietwat. Maar ik laat zo'n snertvirus niet m'n leven overhoop gooien.

Het is even aanpassen :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door kitten »

Hier in huis zijn we positief gestemd! :biggrin: Oh nee, getest, positief getest. :eerie: Jongste en Middelste positief bij de GGD, Heerscher, Oudste en ik negatieve thuistesten en zondag naar de GGD. Arme Oudste moest haar feestje afzeggen.

Aan de ene kant vind ik het ook wel meevallen. Maar aan de andere kant ben ik het ook wel beu en wil ik de evenementen en bijeenkomsten terug. En dan hebben wij het nog vrij makkelijk, mijn werk (met collega's) gaat door, want we zijn essentieel. En thuis zijn we met vijven, dus altijd leven in huis. Maar wat ik zeg, ik mis mensen. Ik mis evenementen. Ik mis jullie... :(
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Voleuse »

Hoop dat het met het echte ziek zijn meevalt kitten
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Crownless »

Vandaag hoorde ik op de radio weer een of ander Belangrijk Persoon zeggen dat hij teleurgesteld was in en boos over hoe onserieus mensen omgaan met de corona maatregelen en BAM! Ik voel me meteen weer dat meisje op de basisschool dat zich onzichtbaar voelt en tegelijkertijd wenste dat ze echt onzichtbaar was. Omdat de meester boos staat te schreeuwen omdat 'we' iets fout deden en ik daar helemaal niks mee te maken had.

Mijn basisschool docent was een nare man.

Ik wou dat deze hele crisis niet zoveel op oude pijn duwde.

En ik haat het. Ik kan nog zo mijn best doen, het lijkt helemaal geen reet uit te maken. Ik zat afgelopen vrijdag weer een poging tot werken te doen met een peuter naast me. Hij had een snotneus en hoestte een keer per uur. Zorgde er niet voor dat hij niet elke 5 minuten "mama" zei.

En ik kan dit niet. Ik kan niet én moeder zijn én werknemer tegelijkertijd!

Mijn larp weekend event, waar ik al maanden naar uit keek, is van volgend weekend verplaatst naar een nog onbekende datum in april. En ik wou zo graag eens even weg zijn van mijn huis en mijn gezin. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn gezin en ik hou van mijn huis. Ik vind het heerlijk om er weer thuis te komen.
Maar daarvoor moet je ook weg zijn geweest. En ik ga zelden weg.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Ik snap je helemaal Crownless. Zowel dat onzichtbaar willen voelen als gewoon even een weekendje van huis willen zijn.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door kitten »

Jullie zijn welkom om hier een weekendje te komen logeren. :hug: lekker relaxen op je eigen kamer, sociaal doen als je wil, maar niet verplicht. Dagje Efteling met mij en/of Heerscher en/of alleen. We kunnen de sauna voor je aanslingeren. En je in de watten leggen met smoothies erbij. Even thuis weg.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door juffie »

Wat een ontzettend lief aanbod, kitten! ♥️
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Heerlijk lief kitten!

En ik neem kortdurend zorgverlof op als rozetje ziek is. Iedere ouder heeft recht op 2 weken per 12 maanden (niet kalenderjaar)

Werken met een kleuter/peuter gaat gewoon niet. Doe jezelf de spagaat niet aan!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Mack »

Oh dat klinkt wel heel verleidelijk ... :D
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Nou nieuwe maatregelen, het zal mij benieuwen. De sluiting van de sportscholen na 17.00 raakt mij dit keer wel, want ik ging één of twee keer per week na werk en dat hielp wel als afleiding.

Ik heb er diep over nagedacht, komende week ga ik leven naar de letter van de wet in plaats van naar de geest ervan. Sportschool heeft de roosters aangepast en ik kan nu om 07.00 's morgens voor werk sporten. Zien of dat werkt voor me, anders kan ik altijd nog gaan hardlopen na werk.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Crownless »

Mijn even buiten het gezin activiteiten vallen allemaal weer uit, en Knullie heeft een hoest en koorts. De afgelopen 3 jaar zaten we rond deze tijd in het ziekenhuis. Ik heb nachtmerries waarin ik met Knullie naar het ziekenhuis moet, maar dat het vol is. En ik vind mezelf een loedermoeder dat ik toch maar weer met hem naar de teststraat ga zaterdag.

Ik schommel heel erg tussen haat naar domme mensen, en een soort van verslagen onverschilligheid. Ik ben de polarisatie beu, terwijl ik tegelijkertijd boos ben op mensen die zich bewust niet aan regels willen houden en stomme dingen roepen over vaccins. Ik had zo ontzettend de hoop dat vaccins zouden helpen, dat ik vooral heel hard iemand de schuld wil geven. Want ik deed zo mijn best en het was niet goed genoeg.

Maar ik deed verdorie wel mijn best. Dus dan vind ik het best logisch dat ik boos ben op mensen met hun mondkapje onder hun neus. Echt, joh, je gaat er niet dood van tijdens de boodschappen, stel je niet aan.

Om vervolgens boos te zijn op mezelf dat ik er niks van zeg. Want ik ben ook gewoon nog een watje.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie