Corona: feiten en perspectieven.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door Crownless »

Ik snap niet wat je buitenproportioneel kunt vinden aan jezelf laten inenten tegen een ziekte waar je goed ziek van kunt worden of waar kwetsbare mensen op een akelige manier aan doodgaan.

Dus ik vraag me af of de mensen die de corona maatregelen buitenproportioneel vinden/vonden, nu ook degenen zijn die zich niet willen laten inenten of zichzelf willen laten testen voor ze naar een evenement gaan.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door phedre »

met buitenproportioneel ( in hun ogen) doel ik op de mondkapjes, de lockdown, de 1,5 mtr, die indirecte verplichting tot vaccinatie, het testen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Deleted User 2176

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door Deleted User 2176 »

phedre schreef: 27 jun 2021, 22:35Een van de medebewoners hier in de flat is zo anti alles wat met corona te maken heeft, dat ze zich dus niet laat inenten, maar ook geen contact wil met mensen die wel gevaccineerd zijn. Ze komt dus niet meer bij medebewoners, maar ook haar eigen kinderen wijst ze de deur omdat die gevaccineerd zijn. Die is echt volledig de weg kwijt, want als je gevaccineerd bent, ben je juist besmettelijk en kan door de overheid gevolgd worden en dus wil ze geen contact met 'dat soort' mensen.
Dat is een extremist. Die leeft kennelijk in een bubbel en leest ongetwijfeld enkel berichten die haar waarheid bevestigen. Komt ze nog wel de deur uit om boodschappen te halen, om maar iets te noemen.
Hoe lang kan je zoiets blijven volhouden? Zou ze na pakweg 3 jaar nog steeds onveranderd zijn of dan toch tot inkeer gekomen en beseffen dat ze het al die tijd verkeerd begrepen heeft?
Deleted User 2176

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door Deleted User 2176 »

Op tv beelden zie ik dat er een spuitje met lange naald wordt gebruikt. Die wordt in de bovenarm gestoken, maar waar precies prikt men in? Ik heb niet het idee dat het in een ader gedaan wordt.
Is er hier iemand die toevallig hiervan verstand heeft en uitleg wil/kan geven?
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door thaliya »

De prik gaat in je armspier. Daarom krijg je vaak ook spierpijn daarna. Wat ik zo snel vond op Google is dat dit wordt gedaan omdat het makkelijk is.

Overigens voel je het prikken zelf nauwelijks, tenminste, ik voelde er zo goed als niks van.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Toran
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 aug 2009, 09:31

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door Toran »

Ik ben geen expert, maar de bedoeling is om het in een spiermassa te injecteren, omdat dit beter lijkt te zijn om bijwerkingen te voorkomen en een ontstekingsreactie te verminderen. De naald mag lang zijn, maar gaat niet helemaal naarbinnen. Moet door de huid, en dan ongeveer 1 cm je spier in.

Bron: https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/waar ... r-de-huid/
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door Yara »

Inderdaad wat ze hierboven zeggen al. Ik voelde de naald en prik echt vrijwel niet, daarna wel paar dagen last van mijn arm.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Deleted User 2176

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door Deleted User 2176 »

Zo, jullie zijn rap met antwoorden.
De pagina waar Toran naar linkt is best wel duidelijk in uitleg. Dank daarvoor.
Misschien een domme vraag mijnerzijds: waarom niet prikken in een ader en dus in de bloedbaan?
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door Mack »

Je wil dat het vaccin relatief langzaam in het lichaam komt anders komt er een veel te snelle en heftige reactie. Door in de spier te injecteren wordt het vaccin van daaruit meer via het lymfestelsel dan de aderen door het lichaam verspreid.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Deleted User 2176

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door Deleted User 2176 »

OK. Heldere reactie Mack.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door Peter^ »

Ik voel me heel wat vrijer om mij te bewegen en contacten met mensen te hebben, sinds ik volledig gevaccineerd ben.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door kitten »

Dat herken ik ook. En dan moet er echt wel een knop om, ook.
Deleted User 2266

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door Deleted User 2266 »

Ja klopt helemaal, een mens is nu eenmaal een sociaal wezen die behoefte heeft aan fysiek contact.
Maar tegelijkertijd is er de angst voor, want we zijn hier voorlopig nog niet vanaf.
We zullen er mee moeten leren leven denk ik helaas
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door kitten »

Ja dat geloof ik dus gewoon niet. Wij leven ook niet meer met maatregelen voor de Spaanse griep of de pest. Ik ben ervan overtuigd dat dit voorbij gaat.
Deleted User 2266

Re: Corona: feiten en perspectieven.

Bericht door Deleted User 2266 »

Tja ik hoop het ook, maar je beredenering gaat mank op het feit dat de Spaanse griep een variant is op een voor de mens en dat voor de griep al een basis weerstand is.
Dit is voor de mens een compleet nieuw virus.....
Kijk wat er gebeurt is met de zuid Amerikaanse inheemse bevolking toen de Portugezen daar voet aan land zetten.
Ze vielen bij bosjes om aan virussen waarvan de Portugezen geen last meer hadden
Plaats reactie