Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- eireann
- Site Admin
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Ok, dan kan ik de starters en jaren ervaring functies overslaan.
(ik zoek vaak alleen op regio, niet op functie om te zien welke bedrijven uberhaupt werven, ik zal aan je denken)
(ik zoek vaak alleen op regio, niet op functie om te zien welke bedrijven uberhaupt werven, ik zal aan je denken)
**Self Rescuing Princess**
- Ravelijne
Fixertje, lijken die functies je ook wel leuk? Ook belangrijk, natuurlijk. Enthousiasme helpt wel. 

- Daantje
- Contacteer:
Zeker, ik heb mijn hbo eindstage ook bewust die kant op gericht. Dat de kookwinkelarij tussendoor kwam is meer toeval. Maakt wel dat ik weinig concrete administratie ervaring heb.Ravelijne schreef:Fixertje, lijken die functies je ook wel leuk? Ook belangrijk, natuurlijk. Enthousiasme helpt wel.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Ravelijne
Ah, okay. Dan kan je daar wel wat mee, ja.
*is weer gerust* 

- Sabrina
Klinkt goed fixertje! Zo'n test lijkt me echt vet handig als ik jou zo hoor!
Ik heb maandag een sollicitatiegesprek op een school voor VSOl
. Lijkt me echt supergaaf! Het is een cluster 4-school, dus een school voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen/kids die i.v.m. gedragsproblemen vaak van eerdere scholen afgestuurd zijn. Vooral kinderen met ASS, AD(H)D, ODD etc. Ik ben benieuwd of het iets is voor mij!
Oh, en ik hoor als het goed is donderdag of ik op mijn huidige stage kan blijven. Ik hoop nog steeds dat dat lukt, dan ben ik het allerblijste!
Ik heb maandag een sollicitatiegesprek op een school voor VSOl

Oh, en ik hoor als het goed is donderdag of ik op mijn huidige stage kan blijven. Ik hoop nog steeds dat dat lukt, dan ben ik het allerblijste!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- eireann
- Site Admin
Smorph heeft een nieuwe baan
Leukere inhoud, geen diensten meer en dichterbij huis!
Hoera!

Hoera!
- juffie
- Site Admin
- kitten
Gefeliciteeeerd!! 

gefeli Smorph.
Ik ben ook nog steeds op zoek, maar begin zo langzamerhand de moed wel te verliezen. Ja, ik moet solliciteren, maar er zijn geen banen waarop ik kan solliciteren en als ik dan eens een brief verstuur ben ik 1 van de honderden en mag ik blij zijn een bericht terug te krijgen.
Ik ben ook nog steeds op zoek, maar begin zo langzamerhand de moed wel te verliezen. Ja, ik moet solliciteren, maar er zijn geen banen waarop ik kan solliciteren en als ik dan eens een brief verstuur ben ik 1 van de honderden en mag ik blij zijn een bericht terug te krijgen.
- Crownless
Het helpt serieus als je van te voren belt om info in te winnen. Ik krijg altijd een bericht terug dat ze mijn email hadden ontvangen (en de bijbehorende afwijzing een paar dagen/weken later).
edit: oh, misschien helpt het sturen van een email ook. Een standaard reply is dan zo gestuurd.
edit: oh, misschien helpt het sturen van een email ook. Een standaard reply is dan zo gestuurd.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- kitten
Ik heb 1 keer het lef gevonden te bellen... niks meer van gehoord. 

- eireann
- Site Admin
En ik ben ook zonder bellen uitgenodigd op gesprek.
T is vast slimmer om het wel te doen, maar Crownless heeft ook meer lef dan ik... eng!
T is vast slimmer om het wel te doen, maar Crownless heeft ook meer lef dan ik... eng!
- Daantje
- Contacteer:
Ik ben zelf meer van het e-mailen met een motivatie + cv en er dan zelf later nog eens achteraan bellen of langsgaan. Heb ik daarnet ook gedaan. En ook wat uitzendbureaus bezocht.
Eerste uitzendbureau werd ik min of meer direct de deur gewezen met een "kijk zelf maar op internet". Bij het tweede heb ik wel een fatsoenlijke afspraak kunnen maken voor een intake. Bij het derde was iedereen druk en ga ik dadelijk even naar terug, 't is toch om de hoek.
Dan nog twee bij twee zaken langs gelopen. Eerst de zaak waar ik naar gemailed had. Even voorgesteld proactief en assertief gedaan, was wel een prettig gesprekje. Afgesproken dat ze ergens volgende week contact met me opnemen, ze was nogal onder de indruk van mijn kennis en ervaring. Tenslotte nog een concurrent van mijn ex-werkgever bezocht. Hij kende me al wel van gezicht (hij is ook een bekende van mijn exwerkgever). Momenteel eigenlijk niemand nodig, maar wilde duidelijk wel mijn kennis en ervaring in huis halen. Daar zit wellicht nog wat in aan de online kant. Daar begon 'ie plots over toen we eigenlijk al afscheid genomen hadden.
Heb mezelf voorgenomen dat als ik aan het einde van de maand niets concreets heb, het te gaan proberen bij een ex-werkgever in Rotterdam. Nog steeds reizen. Maar een klein uurtje enkele reis is toch altijd beter dan 2 uur.
Eerste uitzendbureau werd ik min of meer direct de deur gewezen met een "kijk zelf maar op internet". Bij het tweede heb ik wel een fatsoenlijke afspraak kunnen maken voor een intake. Bij het derde was iedereen druk en ga ik dadelijk even naar terug, 't is toch om de hoek.
Dan nog twee bij twee zaken langs gelopen. Eerst de zaak waar ik naar gemailed had. Even voorgesteld proactief en assertief gedaan, was wel een prettig gesprekje. Afgesproken dat ze ergens volgende week contact met me opnemen, ze was nogal onder de indruk van mijn kennis en ervaring. Tenslotte nog een concurrent van mijn ex-werkgever bezocht. Hij kende me al wel van gezicht (hij is ook een bekende van mijn exwerkgever). Momenteel eigenlijk niemand nodig, maar wilde duidelijk wel mijn kennis en ervaring in huis halen. Daar zit wellicht nog wat in aan de online kant. Daar begon 'ie plots over toen we eigenlijk al afscheid genomen hadden.
Heb mezelf voorgenomen dat als ik aan het einde van de maand niets concreets heb, het te gaan proberen bij een ex-werkgever in Rotterdam. Nog steeds reizen. Maar een klein uurtje enkele reis is toch altijd beter dan 2 uur.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- phedre
- Contacteer:
tijdens re-integratiecursus werd mij aangeraden soll.brief persoonlijk langs te brengen en dan niet af te geven bij de balie, maar te vragen naar de persoon die er over gaat en persoonlijk overhandigen. Ik heb dat toen een dag gedaan, bij zo'n 8-10 hypotheekkantoren hier in de stad langs gegaan, kreeg zowaar bijna overal wel de juiste persoon te pakken, maar het heeft nergens iets opgeleverd, niet eens van allemaal antwoord gehad.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken