Ik snap gewoon niet waarom het een probleem is als de NS eenmalig jouw gegevens krijgt om je geld terug te kunnen geven. Het is niet zo dat ze die vervolgens voor eeuwig aan je anonieme kaart koppelen en ze vanaf dat punt kunnen kijken waar jij allemaal heen reist toch?
Maar als je dat echt echt een probleem vind tja, dan krijg je je geld niet terug. Way of the road.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Het zou ook gewoon net als bij de htm moeten kunnen, dat je naar het loket loopt en daar laat zien dat je toen en toen tussen daar en daar gereisd hebt, en dat daar dus toen een gigantische vertraging was, waardoor je aanspraak maakt op de vertraging=geld terug compensatieregeling, en ze het vervolgens op je kaart zetten.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you." - STM
"You can't trust everything you read on the internet." - Abraham Lincoln
Ik heb geen chipkaart en cinderella, enig idee hoe groot Amsterdam is? Trams rijden er niet zonder reden of zo hoor. Leuk dat je er meteen vanuit gaat dat het maar een klein eindje zal zijn... Sorry, maar dat vind ik echt een stomme opmerking.
Ik weet hoe groot het is, want ik woon er, weet je nog wel?
Ik ging er wel vanuit dat het binnen het centrum zou zijn, want je stapt op CS uit zei je, en dan kun je echt veel lopen.
Heb je trouwens wel een kortingskaart van de ns? Want dat is ook een chipkaart, alleen moet je daar wel voor niet-ns gerelateerd reizen dacht ik wel apart voor opladen, maar dat kan bij een gewoon oplaadpunt van de gvb in amsterdam, en dan is ie ook voor bus en tram in de rest van NL opgeladen.
Normaal doe ik dit ook met de auto. Maar zoals het nu lijkt, morgen ook, want Heerscher is toch op tijd thuis en op zondag kunnen we gratis parkeren waar we moeten zijn. Dus tnx voor het meedenken, maar het hoeft niet meer.
Het een sluit het ander anders niet uit. AndereBart en ik hebben beiden zowel een auto als een kortingskaart. Met een paar keer reizen naar een stad die wat verder ligt heb je het er al uit. In ons geval met dacht ik 3 keer een weekendje heen en weer. Als je nog parkeergeld moet betalen is het nog eerder.
Als je wel met de tram gaat en nog geen ov-chip hebt (sorry heb geen extra voor je) zou ik gewoon een los kaartje kopen.
En 'centrum' is idd best een ruim begrip, ik zou het ook niet lopen als het verder is dan de munt/koningsplein. Je gaat om ergens te komen tenslotte, niet om als tourist rond te banjeren.