bullwhip, singletail, quirt, karabace?

Gesloten
faery

bullwhip, singletail, quirt, karabace?

Bericht door faery »

... iets met bomen en bos. En volgens mij verschillen bullwhips, singletails, quirts en karabaces* niet van elkaar. Bulls lijken vaak wat langer te zijn, en quirts wat korter, maar verder? Allemaal lijken ze soms wel en soms niet een kwastje aan het uiteinde te hebben, of juist enkel stukje leer, en zo goed kan je de manier van vlechten niet zien op foto's, maar ook dat lijkt niet te verschillen.

Klopt dit? En zijn de verschillende namen dus vooral marketing? Of zie ik wat over het hoofd?

*die was sowieso nieuw voor me, volgens mij iets tsjechisch, en een naam die alleen door die een bepaalde maker gebruikt lijkt te worden. Deze leek trouwens wel altijd een gevlochten uiteinde te hebben, zonder kwastje of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: bullwhip, singletail, quirt, karabace?

Bericht door JJV »

gevoelsmatig zou ik zeggen dat 'singletail' de verzamelnaam is, dus dat quirts en bull's beiden single tail zijn, maar onderling verschillen.. en dat een bull evenredig dunner wordt terwijl een quirt van 1 dikte is .,.. ofzo.


maar da's vanuit mijn bescheiden ervaring
~\v/~
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: bullwhip, singletail, quirt, karabace?

Bericht door JerryM »

Terwijl bij een quirt de uiteinde gesplitst is, en dan nog best wel lang, waardoor de 'single' van de tail een beetje een misnomer wordt.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: bullwhip, singletail, quirt, karabace?

Bericht door phedre »

ik ben t de boom in t bos der namen ook beetje kwijt geraakt hoor, dus ik zeg dan altijd maar, maak mij niet uit hoe ze heten, ik wil ze alleen maar voelen:)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: bullwhip, singletail, quirt, karabace?

Bericht door tessie »

Voor zover ik begreep is singletail idd de verzamelnaam.
Een quirt valt volgens mij niet onder de singletails, omdat die idd gesplitst is.

Je hebt ook nog een snakewhip, daarvan is het handvat ook flexibel, wat bij een bullwhip dan weer niet zo is. Oh en ook nog een signalwhip, die is eigenlijk hetzelfde als een snakewhip, alleen kan je bij een snakewhip de cracker er redelijk eenvoudig afhalen om hem te vervangen, terwijl bij een signalwhip de cracker vast zit/meegevlochten is.
Gesloten