Moet ik naar de dokter?
Re: Moet ik naar de dokter?
Wat is een netipot?
Hier ook bekend met chronische bijholteontstekingen. Geen andere tips dan al gegeven.
Hier ook bekend met chronische bijholteontstekingen. Geen andere tips dan al gegeven.
- JerryM
Een soort theepotje waarmee je water in je neus laat stromen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rsZeILCedRw[/youtube]
Ik vond het spuitje dat ik van de dokter kreeg prima werken, zodra mijn neus niet meer helemaal verstopt was.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rsZeILCedRw[/youtube]
Ik vond het spuitje dat ik van de dokter kreeg prima werken, zodra mijn neus niet meer helemaal verstopt was.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
- Abraham Lincoln
- kitten
Hûûûhhhhh... *kippenvel* lijkt me heel akelig!
- Ravelijne
Het valt mee, het is niet zoals in het zwembad als je water in je neus krijgt. Het doet geen pijn of zo en je kunt gewoon ademen. Maar de eerste keer vond ik het wel echt creepy. Gelukkig was het minder akelig dan ik verwachtte.
Met een spuitje zou ik het niet durven. Dan zet je er druk achter, met zo'n neti (ik heb trouwens een simpele van plastic, lang zo mooi niet als op de foto) is het alleen de zwaartekracht. Dat vind ik nog net iets minder eng.
Met een spuitje zou ik het niet durven. Dan zet je er druk achter, met zo'n neti (ik heb trouwens een simpele van plastic, lang zo mooi niet als op de foto) is het alleen de zwaartekracht. Dat vind ik nog net iets minder eng.

- JerryM
De instructies bij het spuitje waren om het heel rustig te doen, en zelf proberen mee te snuiven zeg maar. Het meeste droop er weer uit uit het zelfde neusgat.
/tmi
/tmi

- STM
- Abraham Lincoln
- STM
- Abraham Lincoln
- kitten
Mee snuiven??
Dan gaat het toch recht je luchtpijp in?? 

- kitten
Bah, wat posten jullie allemaal nare dingen!! Hahaha!
- JerryM
nee, want ik mocht niet hard snuiven. Heel zachtjes. En dan stop je wel als het er doorheen gaat.
- STM
- Abraham Lincoln
- STM
- Abraham Lincoln
- Sabrina
Beter laat dan nooit, maar eindelijk naar de huisarts geweest voor m'n pols (pas een maand of zes-negen last van) en m'n schouders (pas een jaar of vijf). Snel hè?Sabrina schreef:Ik heb zelfs twee leuke "Moet ik naar de dokter?"-gevallen.
Casus 1: [...] ik heb regelmatig heel veel last van mijn pols, kan er niet meer op leunen en loop zelfs zo nu en dan thuis met een ingezwachtelde pols (met dank aan Romanticide), omdat ik zonder die extra steun gewoon heel veel pijn heb; mijn rug/schouders zit(ten) aan de lopende band vast, met steken tot in m'n vingertoppen als gevolg, en waar ik tijden lang zelfs elke avond voor gemasseerd moest worden omdat 't anders niet te houden was (ok, toegegeven, ik heb me laten vertellen dat dat het gevolg kan zijn van mijn voorgevel en dat het versterkt kan worden door stress)

Nu doorverwijzing naar de fysio voor mijn schouders, en ik heb schijnbaar een peesontsteking in mijn pols. Medicijnen krijg ik er nog niet voor, eerst maar een bandage kopen en daar mee lopen, en als 't dan over een maand of drie nog niet minder is, mag ik weer terugkomen. Oh, en voordat ik volledig klachtenvrij ben, moet ik zeker rekenen op een half jaar tot een jaar. Aldus huisarts. Meh.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- tessie
- Contacteer:
Oh balen dat dat zo lang duurt. 

Suf dat je er geen pillen voor krijgt, kuurtje diclofenac zou echt wel moeten helpen en ben je sowieso meteen van je polsklachten af.
- phedre
- Contacteer:
maar die kan je dan ook bij de drogist halen toch? geen doktersrecept voor nodig
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- Sabrina
Dat zou kunnen, maar ik kan het niet door m'n huid heen diagnosticeren, daarvoor moest ik toch even langs de huisarts. In principe kunnen verschillende NSAIDs werken, maar diclofenac wordt wel vaak voorgeschreven bij gewrichtsklachten inderdaad, dus die zal waarschijnlijk wel helpen. Maar daarnaast zit 't probleem ook in overbelasting, want da's de oorzaak van de peesontsteking, en dat is waarschijnlijk waarom m'n huisarts dit wil. Of omdat 't een eikel is, I'm not sure yet. 

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- phedre
- Contacteer:
als t door overbelasting is, en je gaat dan pijnstillers slikken, voel je de pijn niet om aan te geven dat t teveel is.. dus zit best wel wat in. Maar als pijnstillers je van de ontsteking af kunnen helpen, en daardoor de overbelasting weer 'normale' belasting wordt... lekker circeltje zo.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken