De wondere wereld van digitale techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
artemis

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door artemis »

Hier een Asus Tablet met toetsenbord.
Erg handig voor op de bank en spelletjes te spelen en wat internet dingen te doen.
We zijn er tevreden over, maar om te werken pakken we toch liever een laptop of een gewone pc.
chell

Bericht door chell »

Ik heb een iPad en ben er superblij mee. Maar ook voor mij geldt dat ik voor echt werk of bijvoorbeeld het tikken van lange stukken tekst toch de PC pak.

Ik gebruik de iPad echt veel meer voor internetten, lezen, beetje Skypen 's avonds in bed, spelletjes.
JerryM

Bericht door JerryM »

Wat voorgangers al schreven, tablets zijn simpelweg (nog) niet geschikt om lekker mee huiswerk te maken.

Het nadeel van de android tablets is dat er heel veel variaties zijn met best wel slechte specificaties, dus te weinig geheugen of een langzame processor. Dat maakt een keuze maken moeilijk.
Sims is er ook op android btw.

Voor onder 300 kan je een prima 2e hands laptop vinden. ipad of tablet zou leuk zijn, maar zal vooral op gespeeld worden. Niet op gewerkt.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Niet helemaal mee eens. Sinds ik een tablet heb, laat ik mijn laptopje en Zarath's netbook helemaal links liggen. Tablet neemt sneller mee, je kunt lekker overal waar je wil zitten werken: op de grond, in de tuin, op schoot in de bus, waar je maar wil. Laptops zijn volgens mij toch iets kwetsbaarder, stiekem.

Ik zie steeds meer mensen voor werk overschakelen op pc + tablet, laptop komt er niet meer bij kijken.
chell

Bericht door chell »

Ik gebruik inderdaad mijn netbook nauwelijks. Het is óf tablet óf meteen PC.
JerryM

Bericht door JerryM »

Ja, maar ik zie mini niet meer aan een PC beginnen. Ik werk zelf het liefst op de PC; groot scherm, muis, grote pc. Laptopje alleen om te internetten en dingen voor de download klaar te zetten.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Maar ze wil ook geen PC, ze wil een tablet. ;) Ik had voor mijn verjaardag ook liever een tablet dan een laptop. ;) Ik zou nu niet meer aan een laptop beginnen, dan zou ik voor een tablet met toetsenbord gaan. Het is niet hetzelfde en het kan ook niet hetzelfde, maar het kan wel weer andere en fijnere dingen en je kunt er ook heel redelijk langere stukken tekst op lezen/schrijven/verwerken, zeker met een extern toetsenbordje (maar ook zonder, want die heb ik niet eens).

Ik denk ook dat de jongere generatie nog makkelijker wel op een tablet 'echt' zal werken. Ik merk dat ik het in het begin onhandig vond om grotere dingen op mijn foon te doen op zo'n klein scherm met touchscreen (zoals een boek lezen of langere mails beantwoorden). Maar het went steeds meer en ik merk steeds vaker dat ik die dingen toch op mijn foon zit te doen, zonder dat ik het nog onhandig vind.
puppie

Bericht door puppie »

Er staat deze maand een heel artikel en een uitgebreide test van tablets in de consumentengids colet.
Mss interessant voor midi :)
colet

Bericht door colet »

Thx allemaal, en ga ik eens even kijken wie er lid is van de consumentenbond!
chats

Bericht door chats »

Als dat niet lukt, kun je misschien ook in de bibliotheek terecht (hier wel geloof ik). Laatste nummers kun je hier lezen, oudere nummers worden meestal zelfs uitgeleend
puppie

Bericht door puppie »

Ik kan het anders voor je scannen als je wil :)
nijntje

Bericht door nijntje »

Hellup!!

Mijn computer heeft spontaan IE 10 gedownload. Ben ik daar blij mee? Nee!!

Gevolg is nu automagische spellingscontrole bij ALLES wat ik typ, ook deze post. En verder kan ik van m'n webmail m'n attachments niet meer openen/opslaan. Hij vraagt wat ik wil, zeg ik "openen" krijg ik een flits van een melding onderin m'n scherm, daarna attachment nergens, geen adobe die opstart en ik kan NERGENS in dat suffe programma vinden waar ik dan een vinkje aan of uit moet zetten.

Oh en JA, ik weet dat er andere browsers bestaan en dat er ongetwijfeld mensen mij nu gaan vertellen waarom die allemaal beter zijn. Maar ik wil gewoon graag VANAVOND NOG mijn reservering voor de eerste 2 nachten van m'n vakantie uitprinten vanuit m'n gmail en niet eerst een heel nieuwe programma downloaden, installeren en leren kennen. Ongeacht hoe eenvoudig dat ook zou mogen zijn....

Wie oh wie kan mij helpen!
faery

Bericht door faery »

Werkt "rechtermuisknop" -> "opslaan als" misschien wel?
nijntje

Bericht door nijntje »

Oh ja en m'n wachtwoorden, spring ik van het ene naar het andere tabblad, en dan ben ik ineens uitgelogd van WS. Terwijl ik "ingelogd blijven" aangevinkt heb. Ook zo met gmail..... *handen in haar heeft*

@faery, helaas, ook dan pop-up wat ik wil maar nooit een keer een venster waarin ik mag kiezen als wat dan. Gewoon NIET.
faery

Bericht door faery »

Heb je al een keer voor "opslaan" gekozen, en dan gekeken in je "downloads" map?
Plaats reactie