dragen bepaalde eigenschappen bij of maken ze de sub??

Gesloten
colet

dragen bepaalde eigenschappen bij of maken ze de sub??

Bericht door colet »

Onderwerp: Foute Dom/subs....
colet schreef:Ben bang dat ik off-topic ga, niet om lastig te zijn, maar ik twijfel of het hier kan of apart moet. Mods, als het jullie behaagt hier te lezen en ik ben foute subdingen aan het posten ;) verhuis me dan alsjeblieft. Bedankt alvast voor het willen uitvoeren van het overbodige werk wat ik veroorzaak.
Al zelf gedaan :)


Welke eigenschappen maken een sub? welke eigenschappen dragen bij?

Naar aanleiding van een RL gesprek over foute Doms, BDSM en thearpie kwam mij iets ter ore...wat een dieper gesprek uitlokte en vervolgens kwam de vraag, welke eigenschappen moet een sub hebben? Welke eigenschappen moet een Dom hebben? Is er een vage parralel te trekken binnen een bepaalde groep? Een overeenkomst in iets? Gemeenschappelijke factor?

Zelf heb ik wel bedacht welke eigenschappen ik graag zie in een Dom.
En zo zijn er eigenschappen die mij sub maken.
eh..eigenschappen die bijdragen in sub zijn.
Ehm...
Hoe zit dat nu met die eigenschappen?

Onzekerheid 'maakt' je geen sub. Het kan wel bijdragen tot je sub voelen.
En om even ontopic te gaan:
ben ik een foute sub als ik onzeker ben? Of juist niet?
fantashe

Re: dragen bepaalde eigenschappen bij of maken ze de sub??

Bericht door fantashe »

Is dat niet heel persoonlijk? Er zijn zoveel 'soorten' subs. Kick je op lust, kick je op pijn, kick je op het mentale deel, gaat het je om de kinky seks, gaat het je om het klein of onderdanig zijn.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: dragen bepaalde eigenschappen bij of maken ze de sub??

Bericht door Ravelijne »

Pfff, vraag ik je om er een apart topic van te maken, komt er koorts en misselijkheid opzetten en kan ik mijn gedachten niet meer op papier krijgen. Antwoord zal even op zich moeten laten wachten. :(
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: dragen bepaalde eigenschappen bij of maken ze de sub??

Bericht door Mack »

Match! :icon_biggrin: ;) 8-)
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
colet

Re: dragen bepaalde eigenschappen bij of maken ze de sub??

Bericht door colet »

Zo :) geregeld, die twee hebben elkaar gevonden.

Zijn er dan eigenschappen die overeenkomen? Die voor véél subs of Doms gelden?
Eerrste keer toen ik Marijkes post las, dacht ik, hm :icon_confused: arrogant.. Daarna dacht ik erover na en dacht ik...ah..een zekere arrogantie trekt mij eigenlijk wel aan. Ik had zo zo'n soort beeld van Doms die ik heb mogen ontmoeten, zullen we maar zeggen, zag ze op een rijtje staan en dacht, wie zou ik eruit pikken?? (sowieso leuk om je dat eens af te vragen :mrgreen: ) (vervolgens ging ik denken over een soort speedspeldatemeet :yes: )

Goed, maar ik heb meer verstand van eigen subzijn. Bepaalde eigenschappen zou ik scharen onder ook bijdragen aan subzijn. Ik heb bijvoorbeeld geen moeite met ee stap naar achteren doen voor een ander. Ik ben erg pleasend, zelfs ten koste van mijzelf. Om er even een paar te noemen.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: dragen bepaalde eigenschappen bij of maken ze de sub??

Bericht door pluis »

ik zou dat ' gemakkelijk een stap naar achter doen' dus juist niet vinden bijdragen aan eh.. Iemands sub-zijn. Het hele idee voor mij is dat een sub moeite moet doen, zichzelf tegen moet komen, met zichzelf in conflict moet zijn en dan pas zich onderdanig maakt aan een iemand (liefst zonder pressie van die betreffende persoon)

Ik bedoel, wat is de lol voor mij aan t domineren van iemand voor wie t zichzelf voorbijgaan (niet opzijzetten of naar achter schuiven) makkelijk is? Dan is t toch niet bijzonder? Voor mij geldt dat hoe bewuster iemand kiest voor een stukje onderdanigheid, hoe groter mijn kick is.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: dragen bepaalde eigenschappen bij of maken ze de sub??

Bericht door kitten »

"Ik ben de beste sub die er is, juist omdát ik het voor mezelf doe. Juist omdát ik er zo onwijs veel genot en plezier uit haal."

Hoe klinkt die? :biggrin: (Naast arrogant :clown: maar dat deed ik expres natuurlijk)
Janice

Re: dragen bepaalde eigenschappen bij of maken ze de sub??

Bericht door Janice »

zat erover te denken...voor mezelf aks switch is dat ebs tlastige vraag.Aan de andere kant was ik daar wel mee bezig toen ik dit oude topic zag. Wat maakt mij sub? op dat moment heb ik veel behoefte te pleasen en te ontvangen.En heb ik totaal geen enkele behoefte om boven iemand te staan, maar kniel ik neer en bedank ik voor het feit dat ik mag knielen voor een Dom.

Had het er laatst over tijdens spelen, dat ik, als het me lukt altijd erg blij ben dat de controle los mag laten en er ook intens dankbaar ben de laagste te zijn in een sub positie. Ik zet voor mijn gevoel mn ego opzij.MAar buiten spelen om, ben ik arrogant en als ik boos ben ga ik boven anderen staan, en bij angst is het maar net waarom ik angstig ben.

Denk nietdat iemand een sub is, ensich buiten spelen of D/s om zichtbaar,dan. Je hebt je eigen karakter. Ik heb bijv in een Dom echt een sparringspartner nodig anders ben ik alleen maar aan het rellen en uitdagen en accepteer ik de Dom niet.En ik voel zelfs minachting als een Dom geen meoite wenst te doen om gezag te houden of tonen. Heb je dat eenmaal gedaan, dan ben ik een watje en smeek en please ik een eindje weg.

Wat ik zelf aan eigenschappen opzoek in een sub, of dat degene dat tot sub maakt? nee. Ik herken soms wel mensen met subnegigingen, maar om nou te zeggen het komt, daa rof daar door.Nee dat kan ik niet.is meer iets wat om iemand heen hangt, dan dat je echt een bepaald iets in karakter ziet of voelt.
Gesloten