voor zwangere WS'ers

Gesloten
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

voor zwangere WS'ers

Bericht door kitten »

Ik maak er even een apart topic voor aan.

Door mijn eigen zwangerschap heb ik vertraging in mijn hercertificering. Ik heb drie bevallingen nodig om mijn certificering opnieuw te halen. Ik heb deze opleiding in 2006/2007 al eens gedaan, maar dat is allemaal ruim verlopen.

Als één van jullie een doula bij je bevalling wil, dan kan ik de gehele begeleiding (twv 695,-!) doen tegen reiskosten. Enige voorwaarde is dat je bereid moet zijn mijn evaluatieformulieren in te vullen en je verlos of gyn moet dat ook doen (maar ik heb nog nooit meegemaakt dat die dat weigerden). Afstand is zelden een probleem, ik heb al eens een bevalling in Delft gedaan. Als doula ben je er eerder dan een verloskundige, dus heb je meer speling. :)

Doula begeleiding is geschikt voor alle soorten bevallingen, thuis, ziekenhuis, laag- en hoogrisico, met en zonder pijnbestrijding, keizersnede, etc etc. Als doula heb ik in al die situaties veel te bieden. Je zult er zeker geen spijt van krijgen!

Als je eerst wil weten wat voor verschil ik kan maken, ben je ook van harte welkom in mijn pb.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: voor zwangere WS'ers

Bericht door juffie »

Ik heb ervaren hoe het is als jij naast me staat terwijl ik aan het bevallen ben. Het heeft mij en Jerry in ieder geval veel goed gedaan, maar ondanks die goede ervaring kunnen we gewoon niet 'zomaar even' 700 euro missen.
Ik zeg dus absoluut niet dat het te duur is of niet waard is, maar het is veel geld. Heel veel geld. Geld dat we niet even over hebben zeg maar. :nopompom:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: voor zwangere WS'ers

Bericht door kitten »

Oei, ik ben niet duidelijk geweest. :zak: Normaal kost het 700. Voor WS'ers (die meewerken aan mijn certificering, zijnde een paar formuliertjes voor en na de bevalling) doe ik het "gratis". Alleen reiskosten, wat naar jullie thuis nooit veel kan zijn. :)
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: voor zwangere WS'ers

Bericht door juffie »

En ik kan niet meer lezen geloof ik. :zak:

Wat mij betreft ben je bij mij weer welkom, maar dat moet Jerry natuurlijk ook weer zien zitten. :)
Hoop voor jou en voor mij trouwens ook dat het deze keer niet weer 50 uur weeën wordt. :clown:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: voor zwangere WS'ers

Bericht door eireann »

Welke ziektenkosten verzekering dekt dit ook weer het best Kitten? Er is er 1 die tot 500 euro gaat toch?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: voor zwangere WS'ers

Bericht door juffie »

Maar om te kunnen declareren zal kitten eerst gecertificeerd moeten zijn neem ik aan?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: voor zwangere WS'ers

Bericht door eireann »

Ja dat denk ik wel, ik vind het handig om te weten :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: voor zwangere WS'ers

Bericht door juffie »

Ik zag ergens op internet dat Menzis (waar ik verzekerd ben, aanvullend ook) doula's wel deels vergoed, maar ik kan niet vinden welk bedrag of percentage.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: voor zwangere WS'ers

Bericht door Yara »

Ik zal er over nadenken, kitten! Kan je mij je website sturen? Even kijken naar meer info.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: voor zwangere WS'ers

Bericht door kitten »

Ik stuur je een pb, Yara.

De meeste vergoeding krijg je bij Energiek, als ik het me goed herinner is dat vooral een vrouwen-feminisme-verzekering of zo, die vooral in het noorden zit. Sommige verzekeringen vergoeden het onder de naam "individuele zwangerschapscursus", maar dan heb je het over bedragen als 50,- (valt in het niets bij facturen van 650 - 800 euro natuurlijk) en dat gaat bovendien dus niet eens door als je daadwerkelijk een cursus gaat volgen, wat ik meestal wel zou aanraden. Maar er is goede hoop dat verzekeringen dit nu snel gaan oppikken, omdat de statistieken zo ontzettend mooi zijn.
Gebruikersavatar
seleena
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:48

Re: voor zwangere WS'ers

Bericht door seleena »

Als je het ziet zitten om je eerste Belgische klant te hebben, ooit als het zo ver bij me is, dan meld ik me ook aan :)
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: voor zwangere WS'ers

Bericht door eireann »

Ik weet zeker dat ik jou als doula naast me wil hebben!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: voor zwangere WS'ers

Bericht door kitten »

Voor jou zoek ik gewoon uit hoe dat zou werken, shraddah! :)
Pluu

Re: voor zwangere WS'ers

Bericht door Pluu »

Jammer dat Kotertje er al anderhalf jaar uit is en dat er vooralsnog geen broertjes of zusjes in de planning staan, anders had ik graag van dit aanbod gebruik gemaakt. De WS-ers die nu zwanger zijn die zijn maar mazzelkonten met jou :).
Gesloten