De wondere wereld der mobiele techniek
- Ravelijne
Re: De wondere wereld der mobiele techniek
Zarath heeft voor zakelijk Budgetphone.nl en dat werkt verbazingwekkend goed. Doet precies wat het beloofd, en met best veel opties en voordeel. Ze doen ook particulieren en mobiele abo's, geen idee of die net zo goed werken natuurlijk, maar goedkoop kan kennelijk best kwaliteit zijn...
-
Ik heb er al met je over gesproken en zoals ik je al verteld heb zou ik 2de rangs niet doen in het gehucht waar je woont . En helaas hoor ik gewoon teveel gezeik met 2de rangs providers. Zolang alles goed gaat is er niets mis mee maar heb je gezeik of is je simkaart stuk/verkeerde maat of wil je ooit overstappen of heb je een onduidelijke telefoonrekening dan heb je ook absoluut geen service en zijn ze vaak slecht te bereiken (alleen mail) of beloven ze vanalles en doen vervolgens niets. Maar ik ga/wil er niet over in discussie online want ik heb er een hekel aan als mensen me onderuit gaan halen met ow ja maar dat is niet waar want ik heb gehoord van die en die... terwijl het m'n vakgebied is en ik er dagelijks mee te maken heb ik weet wat voor crime het kan zijn als je je telefoon elke keer opnieuw handmatig moet instellen omdat je onderweg je internet wilt gebruiken en je instellingen weer kwijt zijn omdat je een telefoon update hebt gehad. Zeker voor een niet alledaags toestel wat je uitzoekt (dat wil niet zeggen dat je een slecht toestel uitzoekt). Terwijl de hoofdproviders die toestellen wel ondersteunen. Iedereen weet het toch altijd beter als het om telefonie gaat en daar heb ik geen zin in dus iedereen mag zn mening geven maar ik ga de discussie online niet aan dan raak ik alleen zelf maar gefrustreerd. 

- Daantje
- Contacteer:
Sinds de laatste update doet mijn Xperia z ineens heel veel energie slurpen. Volgend de energieverbruik statistieken is Googleplay de boosdoener in grootste energieverbruik (meer dan het scherm zelfs). Welke services kan ik uitzetten, om dit te verbeteren?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
-
Heb ik ook gehad Daantje bij mij gaat het nu goed. Het is een bekend probleem. Ik heb locatie service tijdelijk uitgezet en mn toestel ff opnieuw opgestart nadat ik onderstaande stappen had uitgevoerd.
Hoe te voorkomen/fixen
Als je een Sony Xperia Z of Sony Xperia ZR hebt (beide toestellen hebben er klaarblijkelijk last van), dan is de meest voor de hand liggende optie natuurlijk om Google Play Services van je telefoon te verwijderen. Dat betekent echter wel dat je bepaalde diensten op je telefoon niet meer kan gebruiken, dus als je daar geen behoefte aan hebt, is er ook nog een andere manier.
De twee hoofdoorzaken lijken de backupfunctie en het weergeven van lokale advertenties te zijn. Die kan je beide uitschakelen. De backupfunctie is te vinden in instellingen->Backup en reset->vinkje bij Backup mijn data. Het weergeven van lokale advertenties vind je ergens anders, namelijk in instellingen->Google->advertenties->afmelden voor op interesses gebaseerde advertenties aanvinken. Op die manier zou het mogelijk zijn het batterijverbruik in te dammen. De instellingen kan je dan weer terugzetten op het moment dat Google een update uitbrengt voor de Google Play Services die niet zo'n zware wissel op je accu trekt.
Hoe te voorkomen/fixen
Als je een Sony Xperia Z of Sony Xperia ZR hebt (beide toestellen hebben er klaarblijkelijk last van), dan is de meest voor de hand liggende optie natuurlijk om Google Play Services van je telefoon te verwijderen. Dat betekent echter wel dat je bepaalde diensten op je telefoon niet meer kan gebruiken, dus als je daar geen behoefte aan hebt, is er ook nog een andere manier.
De twee hoofdoorzaken lijken de backupfunctie en het weergeven van lokale advertenties te zijn. Die kan je beide uitschakelen. De backupfunctie is te vinden in instellingen->Backup en reset->vinkje bij Backup mijn data. Het weergeven van lokale advertenties vind je ergens anders, namelijk in instellingen->Google->advertenties->afmelden voor op interesses gebaseerde advertenties aanvinken. Op die manier zou het mogelijk zijn het batterijverbruik in te dammen. De instellingen kan je dan weer terugzetten op het moment dat Google een update uitbrengt voor de Google Play Services die niet zo'n zware wissel op je accu trekt.
- JerryM
Naast KPN, Vodafone en T-Mobile, wie zijn er nog meer goed genoeg?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- Daantje
- Contacteer:
Dank je! Zo te zien helpt het.leonietje schreef:Heb ik ook gehad Daantje bij mij gaat het nu goed. Het is een bekend probleem. Ik heb locatie service tijdelijk uitgezet en mn toestel ff opnieuw opgestart nadat ik onderstaande stappen had uitgevoerd.
Hoe te voorkomen/fixen

-
Google Play Services is een etter.
Wat ook helpt is de gegevens verwijderen in applicatiebeheer, dan verbruikt ie weer een tijdje wat minder. Reken niet te hard op een snelle fix, het is echt al lang problematisch. Zo erg zelfs dat ik overweeg geen Android meer te nemen..
Moet zeggen dat het bij mij nu wel beter lijkt te gaan, maar ik heb er wel ook een of andere fix overheen gepleurd.
Nu nog uitvinden hoe ik mijn telefoon weer zo ver krijg dat ie ook weer normaal oplaad.
Wat ook helpt is de gegevens verwijderen in applicatiebeheer, dan verbruikt ie weer een tijdje wat minder. Reken niet te hard op een snelle fix, het is echt al lang problematisch. Zo erg zelfs dat ik overweeg geen Android meer te nemen..
Moet zeggen dat het bij mij nu wel beter lijkt te gaan, maar ik heb er wel ook een of andere fix overheen gepleurd.
Nu nog uitvinden hoe ik mijn telefoon weer zo ver krijg dat ie ook weer normaal oplaad.
- Peter^
- Contacteer:
Het even je mobiele telefoon tussen je tanden klemmen om 'm vast te houden als je handen vol zijn bleek GÉÉN goed plan. Glas barstte voor ik het door had. Gelukkig werk telefoon.
Geniet van de positieve momenten.
- Mack
Smaakte 'ie lekker?Peter^ schreef:Het even je mobiele telefoon tussen je tanden klemmen om 'm vast te houden als je handen vol zijn bleek GÉÉN goed plan. Glas barstte voor ik het door had. Gelukkig werk telefoon.

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- skaoot
Ik ben me aan het orienteren op nieuw toestel want sinds mijn huidige een plotse ontmoeting met asfalt had werkt een hoek van de touchscreen niet meer even goed. En dat wordt steeds irritanter. Per half oktober kan ik mijn abo bij T-Mobile verlengen, dus nog even hiermee doorbikkelen en dan iets nieuws!
Momenteel wordt mijn aandacht getrokken door de Sony Xperia Z2. Goede reviews m.b.t. accuduur, 3GB werkgeheugen, groot scherm, hoef er niet al te veel voor bij te betalen of ontzettend duur abonnement voor op te hoesten. Benieuwd of mensen hier ervaring ermee hebben?
Momenteel wordt mijn aandacht getrokken door de Sony Xperia Z2. Goede reviews m.b.t. accuduur, 3GB werkgeheugen, groot scherm, hoef er niet al te veel voor bij te betalen of ontzettend duur abonnement voor op te hoesten. Benieuwd of mensen hier ervaring ermee hebben?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Peter^
- Contacteer:
Mijn werkgever komt nu met een Samsung S3 aan zetten. Weet niet of ik zit te wachten op de mogelijkheden met dat toestel:
"Pop-up Play: Met picture-in-picture technologie kijk je een HD video in het ene venster terwijl je een e-mail verstuurt in een ander venster. Sleep het aparte venster naar elk gewenste plek op je scherm. Mis geen enkele actie!
Social Tag: Direct zien waar je vrienden en familie mee bezig zijn? Link hun gezichten in je foto’s met hun social media streams. Heb je iedereen toegevoegd? Kijk naar de foto en je ziet gelijk de huidige status van de personen die getagd zijn.
S-Voice: Bestuur je telefoon met je stem. Lig je nog lekker in bed? Geef aan dat het alarm nog even uit moet blijven. Beantwoord of weiger een oproep, zet je muziek harder of zachter en vertel de camera zelfs wanneer hij een foto moet maken.
Direct Call: Stuur je iemand een berichtje, maar wil je toch liever bellen? Breng simpelweg de telefoon naar je oor en Direct Call belt direct. Geen gedoe met contactlijsten meer.
Waar houdt dit op? Beantoord ie ook al vragen als: "Wat is je pincode?"
"Pop-up Play: Met picture-in-picture technologie kijk je een HD video in het ene venster terwijl je een e-mail verstuurt in een ander venster. Sleep het aparte venster naar elk gewenste plek op je scherm. Mis geen enkele actie!
Social Tag: Direct zien waar je vrienden en familie mee bezig zijn? Link hun gezichten in je foto’s met hun social media streams. Heb je iedereen toegevoegd? Kijk naar de foto en je ziet gelijk de huidige status van de personen die getagd zijn.
S-Voice: Bestuur je telefoon met je stem. Lig je nog lekker in bed? Geef aan dat het alarm nog even uit moet blijven. Beantwoord of weiger een oproep, zet je muziek harder of zachter en vertel de camera zelfs wanneer hij een foto moet maken.
Direct Call: Stuur je iemand een berichtje, maar wil je toch liever bellen? Breng simpelweg de telefoon naar je oor en Direct Call belt direct. Geen gedoe met contactlijsten meer.
Waar houdt dit op? Beantoord ie ook al vragen als: "Wat is je pincode?"
Geniet van de positieve momenten.
- kitten
Nee, maar waarschijnlijk corrigeert hij wel typfouten. 

- Daantje
- Contacteer:
Je hoeft al die functies natuurlijk niet te gebruiken.
- JJV
precies Daantje
ik heb een S4-mini
.. en die heeft die functies ook volgens mij
.. maar gebruik alleen t auto-aanvullen / evt t direct call
ik heb een S4-mini
.. en die heeft die functies ook volgens mij
.. maar gebruik alleen t auto-aanvullen / evt t direct call
~\v/~