straf vs. complimentjes

Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: straf vs. complimentjes

Bericht door thaliya »

Dat is wel een goede, Voleuse. Herkenbaar ook. Dus wat ik zei over straf, werkt voor mij inderdaad alleen maar bij iemand waar ik sowieso al ontzag voor heb. Anders irriteer ik me er alleen maar aan en wordt het alleen maar erger.
Ik kan me niet heel veel voorstellen bij het "straf geven omdat het stoplicht op rood stond". Ik snap wat er wordt bedoeld, ik snap dat het een soort van spelvorm is, maar niet 1 die ik zelf associeer bij straf. Straf voor mij heeft meer te maken met gedragsverandering, conditionering. En ook daar werken complimentjes en positive reinforcement (kom even niet op het Nederlandse woord) goed, maar straf helpt ook zeker wel.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: straf vs. complimentjes

Bericht door phedre »

straf omdat t stoplicht op rood stond, dus idd, straf om dingen die je ter plekke verzint en waar je als sub niks aan kunt doen, nooit had kunnen voorkomen, is voor mij ook niks. Straf moet wel terecht zijn, anders ga ik enorm stijgeren word ik alleen maar boos en nukkig en erg dwars. Daarentegen, als straf terecht is, zal ik m ook wel accepteren, al is ie nog zo heftig.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
BDSMEXplorer

Re: straf vs. complimentjes

Bericht door BDSMEXplorer »

Echt heel interessant dit. Ben van mening dat veel subs inderdaad gewoon hun best doen. Complimenten en dingen goed doen voor de Dom werken vaak het beste. Ze/ hij heeft immers jou gekozen als Dom.

Geef je ooit straf, zorg dan dat die terecht is en wees een beetje creatief. Altijd maar cane slagen als straf lijkt me ook zo gaan vervelen ;-)
Anstecy

Re: straf vs. complimentjes

Bericht door Anstecy »

Toevallig dat dit onderwerp omhoog komt.
Is net wel een puntje geweest bij ons. Waar wij er achter kwamen dat ik ook alleen maar verdrietig van word als ik "straf" krijg.
Ik doe heel erg mijn best als sub en daar dan voor gestraft worden, brengt mij terug naar een jeugd waar ik niet naar terug wil.
Als ik het moeilijk vindt om in een spel te komen, dan kan ik wel een beetje gaan rellen, zodat H me aan kan pakken, dat werkt altijd.

Ik hou van pijn en had de rechtvaardiging nodig van "iets fout gedaan hebben". Maar nu zijn we gewoon tot de conclusie gekomen dat ik pijn fijn vind en H geeft graag pijn. Dus nu genieten we er van. Dat de straf eruit is, is voor mijn zo'n ontzettende opluchting.
Ik wil dat H trots op me is. Ik geef me aan hem en ik vind het fijn als hij daar blij mee is.

Was echt enorm zoeken de laatste paar weken, maanden.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door eireann »

Fijn anstecy! Ik reageer ook heel allergisch op straf :)
**Self Rescuing Princess**
BDSMEXplorer

Re: straf vs. complimentjes

Bericht door BDSMEXplorer »

Anstecy schreef:Ik wil dat H trots op me is. Ik geef me aan hem en ik vind het fijn als hij daar blij mee is.

Dat zegt het al he? ;-) Straf is vaak gewoon niet nodig, vind ik. Maar kan wel erg leuk zijn, natuurlijk om in het spel te verweven.
DutchC0w

Re: straf vs. complimentjes

Bericht door DutchC0w »

Het zal voor de sub en de dom afhangen denk ik.
ik zelf hou ervan om met iemand te spelen die trots is op haar seksualiteit, trots is op haar slet zijn, Mijn slet zijn bedoel ik ;)
Niets beter dan trots te kunnen zijn dan op jouw trotse slet.
Het naar beneden halen van een sub of de subs die naar beneden gehaald willen worden trekken mij niet zo .
Avventura

Re: straf vs. complimentjes

Bericht door Avventura »

Ik heb het natuurlijk nog niet echt mogen ervaren maar zoals ik er nu over denk geloof ik niet dat bij mij naar beneden halen zou werken. ik zou er denk ik ook verdrietig van worden terwijl ik bij complimenten juist alleen maar gestimuleerd zou worden om nog meer mijn best te doen. Tenzij ik in een opstandige bui ben en er bewust naar solliciteer natuurlijk...
Gesloten