Wat eten we vandaag?

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Ravelijne

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ravelijne »

Springconference soep van Chell. Omgetoverd tot maaltijdsoep met kip. Wel een beetje heet, want ik las 2 eetlepels kerrie in eerste instantie. Zag pas dat het theelepeltjes moesten zijn toen ik ze er al ingekieperd had. :shock:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Nu ik hier 10 dagen in mijn eentje zit, ga ik eens een poging doen om wat strenger Paleo te eten, in plaats van soort-van-half-assed-paleo. Vanavond deze bloemkool-spinaziekoekjesgemaakt met een kliekje van gisteren erop als vulling/beleg. Errug lekker!
chell

Bericht door chell »

Oef ik zie nu pas de twee eetlepels kerrie! Dat moet wel een heftig soepje geweest zijn! :shock:

Wij eten vandaag denk ik iets afhalerigs of spaghetti, want ik heb mezelf keukenvrij gegeven. Zondag en gisteren ouders over de vloer gehad en ik heb mijn aanrecht-recht wel weer waargemaakt ;)

Mijn ouders kip van Daantje voorgeschoteld en champagne-frambozen-tiramisu toe.

Gisterochtend mijn jarige lief verwend met ricottapannenkoeken met gekarameliseerde aardbeien en frambozen en vervolgens 's avonds mijn schoonouders pompoenkerrierisotto met kipfilet in spek gevoederd.

Met witte chocolade pannacotta toe!

Feestdagen hier :zuipen:
Mack

Bericht door Mack »

Ik ga vanavond een lasagna van restjes bouwen. Waarschijnlijk met sperzieboontjes.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Mmmmmm, wat een feestmaaltijden, Chell! Lasagne bouwpakket van Mack klinkt ook erg goed. :)

Vanochtend heb ik ontbeten met gevulde champignons met pancetta en ei, errug lekker. Voor vanavond haal ik een kliekje uit de vriezer en eet ik er nog wat bloemkool-spinazie-flatbread bij. Als ik nog iets van tomatensaus in de vriezer heb zitten, zal het wel een pizza-achtig iets worden.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Ik heb voor vanavond maar een bezorgmaaltijd bij de Indier besteld. Was laat thuis na ziekenhuis en inloophuis en vond dat ik het wel verdiend had.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Geniet er van Lotus!

@Chell Uh, ja. De soep was voor Zarath precies goed, inderdaad. :D
Mack

Bericht door Mack »

Het was omnomnomnomnom. :food:

Ik ga geen pakjes bechamelsaus meer kopen. Zelf maken duurt wel iets langer maar is veel lekkerderderder.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Mack schreef:Het was omnomnomnomnom. :food:

Ik ga geen pakjes bechamelsaus meer kopen. Zelf maken duurt wel iets langer maar is veel lekkerderderder.
Bechamelsaus is zo makkelijk. Ik heb haast het gevoel dat een pakje open knippen en in een pannetje gieten haast meer moeite kost dan zelf maken.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb hutspot gemaakt met saucijsjes. Nu ruikt het hele huis naar kookgeur. :inluv: Eindelijk thuis. :biggrin:

Beetje jammer dat de inductieplaat stuk is/lijkt. Ik kan nog maar op 1 pit goed koken...
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik wou al vragen of jullie al een beetje gesettled waren! Balen van de kookplaat...
Mack

Bericht door Mack »

Visragout! Eerst visbouillon gemaakt en daarna daar weer (met een verse lading groente en wat extra vis) een ragout van.
En het kost maar een habbekrats. Voornamelijk voor het groenvoer dat er bij komt want het visafval (koppen & graten) voor de bouillon krijg je vaak zo mee bij een visboer.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Stoofvlees en/of ossenstaart soep. Net wat eerder klaar is en lekkerder ruikt, bewaar ik de andere voor morgen. Maakt een van jullie wel eens ossestaart soep? Ik hou me aanbevolen voor een goed recept.

Ik was vroeger dol op Campbells Ossenstaart soep, maar ik weet niet of daar eigenlijk ook daadwerkelijk een koe aan te pas kwam of dat hij gewoon goed gekruid was.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

voorgerecht: Haring
Broccoli, aardappelpuree, gerookte kip.
nagerecht: yoghurt, biologische muesli met gedroogde zwarte bessen en mangostukjes
Geniet van de positieve momenten.
Dreamer74

Bericht door Dreamer74 »

Vandaag is het patatdag !!! Met kroketten.. Al kan het zomaar ook KFC worden.. Sinds gister hebben wij een KFC in het dorp !! :banana: :banana: :mrgreen:
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
Plaats reactie