ben ik wel onderdanig of een slaaf of sub?

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
dbj

ben ik wel onderdanig of een slaaf of sub?

Bericht door dbj »

Met deze vraag worstel ik eigenlijk wel mee.
Komt misschien ook wel omdat ik echte dominantie nooit gezien en ook nooit ervaren heb. Hoewel men toch wel spreekt (of sprak) van een BDSM-meeting, was men in de praktijk eerder gelijkwaardig aan elkaar dan dat er duidelijk sprake was van een D/s setting. En wat mijzelf betreft werd vooral gedaan wat ik graag wenste. De ene legt dit uit als topping from the bottom, een ander legt dit uit als zijnde we gunnen je ook jouw plezier. Dat laatste is heel fijn natuurlijk en is ook vaak voorgekomen. Misschien was ik in dat opzicht wel een geluksvogel :)

Maar toch knaagt er iets. Al tijden, heel lang eigenlijk al, roeptoet ik dat ik zoekende ben naar een meesteres. En daaronder versta ik iemand die mij zegt wat ik moet doen danwel datgene doet wat zij met me wil doen. Vanzelfsprekend zonder tegenspraak en tegenwerking.
Eerlijk gezegd vraag ik me af of ik zulks wel aankan. Iets in mij zegt dat ik dan weerstand gaat geven, protesteren, opstandig wordt en zo nog meer. Tsja, ben ik dan wel onderdanig of een slaaf of sub? Of wordt dit toch echt veroorzaakt door gebrek aan praktijkervaring?

Feit is overigens wel dat er van mij uit een enorme controledrang is, dat heb ik al diverse keren ondervonden en het ontneemt voor een groot deel het plezier weg. Niet alleen voor mij maar ook voor de andere(n).
En ik geloof toch echt niet dat ik een dominant zal zijn... :shock:
Moeilijk, lastig enzo.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: ben ik wel onderdanig of een slaaf of sub?

Bericht door kitten »

Eerst de meest gehoorde dooddoeners, dan hebben we die vast gehad.
"Je moet je niet druk maken om hokjes, jij bent gewoon wie je bent."
"Je bent wat jij vindt dat je bent, ongeacht wat anderen vinden."
"Wat doet het ertoe?"

En dan nu een meer serieus antwoord. Ik lees in je tekst dat je wel een verlangen voelt naar die overgave. Naar die andere die bepaalt wat jij gaat doen. Je onzekerheid, "kan ik dat wel aan?", vind ik daarbij heel normaal. In mijn boekje maakt het verlangen daarbij dat je onderdanig bent.

Ik vind mezelf ook onderdanig. Maar ik hou niet van electro. Dat mag Dacrael niet doen. Oh en ik wil ook niet opgesloten worden in een koud hokje. En ik hou sowieso niet van kou. En ik hou niet van scherpe tepelklemmen, die doen pijn. Eigenlijk heb ik best veel eisen, net als jij. :) Eisen... Ik hou van sommige dingen en van andere dingen hou ik niet. Dat heeft elke sub. Samen overleg je wat leuk is en wat niet en daar bouw je je spel of D/s op. :)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ben ik wel onderdanig of een slaaf of sub?

Bericht door Ravelijne »

Helemaal eens met wat kitten zegt. Verder denk ik dat het vaak ook moeilijk is om te weten of iets waar je een verlangen of fantasie over hebt, in het echt ook bij je past. Soms wel, soms niet. Soms moet je zoeken naar een manier waarop het in de praktijk werkt, door uitproberen, door te overleggen, door dingetjes aan te passen. Zodat je toch dat gevoel in kunt vullen op een manier die wel werkt.
dbj

Re: ben ik wel onderdanig of een slaaf of sub?

Bericht door dbj »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik werd aan het denken gezet door een advertentietekst van een meesteres die zulks doet tegen betaling.
Daar staat ook letterlijk: ik ben jouw Meesteres en ik bepaal wat ik doe.

Oke dan.
Vraag me daarom af of ik dan wel een slaaf of sub ben.
Ik bedoel, stel dat ze met een singletail gaat meppen omdat zij daar zin in heeft terwijl ik geen enkele ervaring heb met gemept worden...
Zo'n beeld heb ik dan in mijn hoofd zitten als ik het heb over dominantie door een meesteres. Kan vanzelfsprekend ook een willekeurig andere actie zijn.
Nu is het niet dat ik een meesteres ga bezoeken omdat ik single ben, maar dit zet mij wel aan het denken :yes:
Ook al omdat ik op meetings niets, of in elk geval weinig, meegekregen heb van echt domineren. Zelf al helemaal geen ervaring.

Ik weet overigens wel wáár mijn interesses liggen, gelukkig maar. Tegelijk besef ik heel goed dat het eigenlijk een beetje saai is voor die ander. Ingesnoerd worden in een dwangbuis of bodybag en verder eigenlijk niets. Ja, met rust gelaten worden en dan kom ik "in mijn eigen wereldje" zoals men dat weleens noemt.

Dit is toch niet hetzelfde volgens mij als onder de plak zitten van een Meesteres.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: ben ik wel onderdanig of een slaaf of sub?

Bericht door Arno »

Maar het is wel jouw manier van bdsm-beleven, en wie weet kun je van daaruit met kleine stapjes dingen uitproberen. En dan kijken wat wel en niet bij je past.

Ik zou er gewoon bijvoorbeeld op Fet Life een advertentie aan wagen, met daarin heel duidelijk wat jij wilt. Wie weet is er toch wel een domina die daar in mee wil gaan.

Ik wens je er succes mee, en hoop van harte dat je vind waar je naar op zoek bent.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ben ik wel onderdanig of een slaaf of sub?

Bericht door Peter^ »

@dbj:
1. of je een sub of een slaaf of onderdanige bent: Hoe belangrijk is een 'stempel' / 'naampje' / hokje voor je?
Ik ben inmiddels wat verder gegroeid in (spel)contacten met dominante dames. Mij persoonlijk gaat het erom dat ik samen met iemand een bdsm beleving heb, die voor beiden plezierig is. Dan maakt het 'naampje' mij niet uit. Ze noemt me niet: onderdanige, slaafje of subje. Voor ons beiden is het prettig als Ze mij 'petertje' noemt.
2. Je schrijft: "Al tijden, heel lang eigenlijk al, roeptoet ik dat ik zoekende ben naar een meesteres. En daaronder versta ik iemand die mij zegt wat ik moet doen danwel datgene doet wat zij met me wil doen. Vanzelfsprekend zonder tegenspraak en tegenwerking" Mooie fantasie, ik weet van veel dominanten dat een volgzaam slaafje géén ruimte geeft voor interactie. Dat kan snel saai worden.
3. Uit de advertentie: "ik ben jouw Meesteres en ik bepaal wat ik doe." Dat vinden veel mannen prettig om te lezen. Ik hoop wel dat je een Meesteres tegenkomt die dat kan zeggen NADAT ze met jou een gesprek heeft gehad over je wensen en je beperkingen.
Geniet van de positieve momenten.
dbj

Re: ben ik wel onderdanig of een slaaf of sub?

Bericht door dbj »

Peter^ schreef:Hoe belangrijk is een 'stempel' / 'naampje' / hokje voor je?
Ik ben inmiddels wat verder gegroeid in (spel)contacten met dominante dames. Mij persoonlijk gaat het erom dat ik samen met iemand een bdsm beleving heb, die voor beiden plezierig is. Dan maakt het 'naampje' mij niet uit.
Precies! Alhoewel er genoeg SM-ers zijn die zulks geen SM meer vinden. Dat zijn mensen van het oude stempel zoals ze zichzelf noemen en die hebben het toch echt over slaven en Dominanten. Klinkt mij in de oren alsof de slaverij weer teruggekeerd is.
Daarnaast toch ook wel geregeld de vraag: ben je dominant of onderdanig? Dat er ook switches bestaan 'vergeten' ze even.
Maar ik ben het met je eens dat beiden er plezier in moeten hebben. Hmm, dat klinkt meer als vriendschap ;)
Peter^ schreef:Uit de advertentie: "ik ben jouw Meesteres en ik bepaal wat ik doe." Dat vinden veel mannen prettig om te lezen.
Die tekst kwam ik een paar maal tegen in advertenties van Meesteressen die er hun geld mee verdienen.
Komt toch over als dat je niks in te brengen hebt. En dat je geen voorkeuren enzo mag hebben.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: ben ik wel onderdanig of een slaaf of sub?

Bericht door JerryM »

Bij pro-dommes heb je ook altijd eerst een gesprek zonder dat je in de Dom/sub verhouding bent. Daarin kan je je verwachtingen uitspreken en aangeven wat je absoluut niet wil en wat je graag zou willen. Binnen die kaders kan ze dan doen wat ze leuk vindt, of zeggen van sorry, maar daar zit niks bij waar ik wat mee kan, je kan het beter bij iemand anders proberen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Plaats reactie