Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Oppergodin_Hera

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Oppergodin_Hera »

dat plaklaminaat (3 mm dik) is ook wel mooi spul en snel te leggen maar helaas was mijn vloer niet vlak genoeg
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

plaklaminaat = pvc? Dat hebben wij. Fantastisch spul; geluiddempender dan dat geklos op laminaat, zeker met 2 spelende kinderen en een hond. En het geleidt de warmte van de vloerverwarming goed, voelt lekker zacht aan en maakt makkelijk schoon.

Laminaat was bij ons ook heel duidelijk; geen V-groef ivm vuil (ik) en omdat het ook naar aanvoelt aan je voeten (Jerry). Wij lopen hier altijd op sokken/blote voeten.

Wij hebben onze vloeren laten leggen toen we hier gingen wonen en omdat we het hele huis ineens deden, viel de prijs van leggen wel mee. Daarbij komt dat die mannen alle gereedschappen bij zich hebben en dat binnen een mum van tijd voor elkaar hebben. Ik haat het om lang in de zooi te zitten en we zaten echt met een deadline, dus ik was van harte bereid dat beetje extra te betalen om er dan vervolgens binnen 2 dagen (incl egaliseren voor pvc) vanaf te zijn. Ik vind het ook best lastig om altijd afhankelijk te zijn van anderen qua hulp voor dit soort klussen. Jerry kan best veel zelf, maar vele malen langzamer dan die geoefende mannen (logisch), dus dat is ook wel wat waard. Bovendien kan hij zich dan op andere dingen richten.
MILF :grin_ani:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dank voor het meedenken! Ik ben inmiddels een paar keuzes verder na wat uitbundig gegoogle.

PVC is me afgeraden wegens schadelijke stoffen die daar in schijnen te zitten, en ik vind het gevoel van 'hout' aan m'n voeten wel prettig. dus het wordt laminaat.
Het wordt een grijs/wit tint (iets donkerder dan nu)
Ik ga het laten leggen en dan bij een bedrijf wat ook het laminaat levert zodat ik daar niet mee hoef te zeulen
Het goede laminaat dat beneden overblijft gaat naar de kamer en de gang boven.
Geen V groeven, ik vind ze wel mooi, maar het vuil/stof/kat is een goed argument tegen en dat scheelt weer in de keuzes die er zijn
Tegelstyle laminaat vind ik niet mooi :)

Zelf een goedkoop laminaatje kopen kost 500 euro, laten leggen gaat ongeveer 1500 kosten. Nou ja, dat is dan maar zo. Daar is dat verzekeringsgeld voor.

Als dit weekend de kerst spullen zijn opgeruimd ga ik de ruimte onder de trap leegmaken en het laminaat in de gang/bij de deur vast verwijderen, daar zit volgens mij nog vocht onder. Dan zit ik wel een tijd met beton in de gang als ik tot de lente moet wachten met nieuwe vloer!
**Self Rescuing Princess**
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Wat een werk en gevolgen anne! Positief dat je het werk door mensen laat uitvoeren. Succes en knuffel.
Geniet van de positieve momenten.
Oppergodin_Hera

Bericht door Oppergodin_Hera »

Hier is de laminaat gewoon in de winter gelegd. Ik heb verwarming in huis :p Het ligt er nu al 2 jaar prima in. Maar ik denk dat de vocht belangrijker is dan de temperatuur. Ik zou voor de zekerheid bij de experts vragen hoe je dat zo snel mogelijk kwijt raakt (die vocht machines vreten namelijk energie en je verwarming hoog houden ook)
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Goed om te weten dat het geen probleem hoeft te zijn! Eens qua vocht.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Zo. De nieuwe vloer is gekocht :)
kitten

Bericht door kitten »

Met supervisie. 8-)

Nou wij nog... :nopompom:
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

kitten schreef:Met supervisie. 8-)

Nou wij nog... :nopompom:
*Streng kijkt*

:mrgreen:

Ach ik heb vanavond na 3 jaar eindelijk de gordijnen in de huiskamer op lengte gemaakt. Moet nog steeds plintjes en ook de tegels in de keuken moeten tegen de muur.

Kan er hier iemand tegelzetten? Behalve dat ik het gereedschap er niet voor heb, durf ik het gewoon niet zelf aan.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

De supervisie/ondersteuning Was echt wel fijn. Binnen een uur een handtekening zetten onder een contract van 1800 euro heeft wel wat overleg nodig :)
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Da's inderdaad een flinke smak geld. Je laat het leggen ook over aan het vloerenbedrijf denk ik zo?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Yup :) ze komen het brengen en leggen :) het voelt heel luxe om het zo te doen, maar daar is dat verzekeringsgeld voor tenslotte.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik vind het niet eens meer luxe. Wat niet wil zeggen dat het altijd kan, soms moet je het zelf doen. Maar als je kijkt naar wat het je zelf eigenlijk in uren kost, zeker als je er vrij voor moet nemen, gereedschaphuur en hoeveel langer het duurt om het zelf te doen (zeker als je geen gereedschap huurt en het allemaal met een handzaag moet doen), etc. etc. vind ik het niet eens echt 'luxe' om het te laten doen. Gewoon een optie die je niet altijd kunt betalen, maar die vaak wel efficiënter is als het wel kan. :)

Ik kom ook even terug op snelkookpannen. Ik heb er momenteel geen geld voor, maar ik ben wel weg van de 7-apparaten-in-1 Instant Pot voor als het in de toekomst wel een keer kan. Het is een elektrische hogedrukpan, slow cooker, rijstkoker, yogurt maker, stomer, warmhoudpan en elektrische sauté pan in één. De binnepan is roestvrijstaal, zonder anti-aanbaklaag, wat ik zelf prettiger vindt. Meningen gewenst! Kennen jullie dit apparaat of iets vergelijkbaars, en/of lijkt het jullie wat?
shareen_G

Bericht door shareen_G »

Juli vorig jaar schreef ik dit:
shareen_G schreef:In de keuken hebben wij een duo afvalbak staan. Eentje voor het gewone afval en een voor de etensresten en daar soort zaken.
Het liefst zou ik in die bak voor gft een goede stevige afvalzak doen zodat de afvalemmer zelf schoon blijft. Alleen mogen die zakjes weer niet in de groene container. En om dat zakje nu weer boven de container leeg te gooien is ook weer niet praktisch omdat er altijd wel afval achterblijft.

Hoe gaan jullie om met etensresten en zo in de keuken? Gaan die eerst in een aparte afvalbakje of direct de groene container in? Of misschien wel op een heel andere manier?
Hoe houden jullie het eventuele aparte afvalbakje schoon?
Juffie reageerde hier op met:
juffie schreef:Ja, die hebben wij ook. Wij hebben overigens in de keuken een klein afvalbakje voor groen in de la en een grotere voor plastic en een grote losse wesco prullenbak.
Maar die kleine composteerbare zakjes gaan op een bepaald moment lekken en als e helemaal pech hebt, scheuren ze...

Wat wij nu doen is een normale pedaalemmerzak eerst in de bak en dan die groene daar weer in. Dan kun je ze wel apart van elkaar weggooien. En soms kan de gewone pedaalemmerzak nog een ronde langer mee.
Van het najaar zijn we hier dus mee begonnen en het bevalt erg goed. :D
Dank je wel voor de tip Juffie!
Waar een wil is, is een weg
JerryM

Bericht door JerryM »

Eerst hadden wij nog een ikea bak met gaatjes, maar nu hebben we er een zonder gaatjes, en vind ik het eigenlijk net zo makkelijk om die bak om te spoelen na het 'legen' van het composteerbare zakje in de groene bak. Verder helpt het om als ie half vol is al te legen, ik had vandaag met de bomvolle bak een centimeter aan vocht op de bodem van de bak.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Plaats reactie