Fetlife wordt invite-only
- Ravelijne
Re: Fetlife wordt invite-only
Hmmm, ik ga het receptentooic denk ik maar backuppen...
-
Oh god, ja, het receptentopic! Dat mag echt niet verloren gaan. Ik ga het nú uitprinten!
(oh..dat is toch minder makkelijk dan ik dacht.. hmmz)

- juffie
- Site Admin
- Daantje
- Contacteer:
Dat dacht ik dus net ook. Mijn topic is 75 pagina's lang en ik zie zo niet een optie om meer berichten op één pagina weer te geven.chell schreef:Oh god, ja, het receptentopic! Dat mag echt niet verloren gaan. Ik ga het nú uitprinten!(oh..dat is toch minder makkelijk dan ik dacht.. hmmz)
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- JerryM
Heb al even zitten zoeken, maar frodo/default heeft het vastgezet op 25 geloof ik. ook met url-hacking kom ik 123 niet verder. Misschien dat een andere skin nog meer mogelijkheden heeft, niet gecheckt.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- Frodo
- Site Admin
- Contacteer:
Nou, niet alleen de bezem erdoor...Ravelijne schreef:Ik denk dat het probleem van WS een beetje is dat het voor newbies vooral een naslagwerk is geworden, in plaats van een plaats om vragen te stellen. Als WS weer actiever zou (willen) worden, is het misschien toch wel fijn om eens de bezem door het forum te halen.
Deze versie van phpBB loopt al verschillende upgrades achter omdat ik het, vanwege het steeds kleiner wordende aantal bezoekers, niet echt de moeite meer vond om continu de nieuwste sofwaar te installeren. Dat is nuttig als je zeshonderd leden hebt (zoals een paar jaar geleden) maar niet als er maar een paar dozijn over zijn (waarvan er nog minder regelmatig posten).
Nu hou ik de ontwikkelingen op FetLife natuurlijk ook in de gaten en die laatste move (invite only) vind ik eerlijk gezegd nogal raadselachtig. Er zijn wel betere manieren om spammers buiten de deur te houden: Wij doen het hier al jaren. En voor nieuwkomers is het al helemaal een domper want die moeten nu eerst vrienden maken binnen een voor hen gesloten community vóór ze diezelfde community IN mogen. De logica is ver te zoeken.
Inmiddels heeft "Invite only" er wel voor gezorgd dat mensen elders hun heil gaan zoeken en ook hier stijgt het aantal bezoekers na een lange tijd van stilstand. Het loopt niet meteen storm, maar toch. Dan is het toch wel de overweging waard om de boel eens grondig te moderniseren. Niet omdat ik de concurrentie met FetLife aan wil gaan (beide sites vullen elkaar alleen maar aan volgens mij) maar om nieuwelingen een extra deur naar "het wereldje" te geven (en de optie om via leden van WS alsnog FetLife in te kunnen).
Met een nieuwe versie van phpBB is het bijvoorbeeld vrij simpel om een goed uitziende chat toe te voegen, of uitgebreide profielpagina's en nog veel meer toeters en bellen. De bescherming tegen spammers en bots - die al verdraaid goed was - is er alleen maar beter op geworden, evenals de enorme keus in skins. Kortom, genoeg opties om een forum aantrekkelijker te maken voor een nieuw publiek.
Vraag is nu: Willen we dat? Het wordt geen beleidsverandering (volgens mij zit dat wel snor) al denk ik wel dat er een aantal dooie topics mogen verdwijnen, of vervangen mogen worden door nieuwe. De upgrades worden door phpBB zelf uitgevoerd, evenals de toevoeging van voornoemde toeters en bellen. Het edele handwerk (en dus het risico van het opblazen des forums) is inmiddels verleden tijd.
Ik ga de komende dagen eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Voorlopig verandert er echter nog niet: Ik wacht eerst de reacties even af...
F.
- Ravelijne
Ik ben voor. Ik ben ook voor flink opruimen. Ik snap dat er topics zijn die mensen graag willen bewaren, maar ik heb zelf genoeg gepost in de geruststellende wetenschap dat het na een paar jaar weer foetsie zou zijn, wat er nu dus al een stuk langer staat.
Zijn er aan de admin kant tools om topics makkelijker te exporteren? Het gaat waarschijnlijk maar om een paar topics die echt sentimentele waarde hebben.
Qua info topics denk ik dat het ook goed is om de bezem er door te halen. Informatie veroudert ook. Het is ook gewoon veel leuker als mensen in gesprek komen met elkaar.
Edit: Als ik dit goed ontcijfer bestaat er idd wel een soort exporter. Mijn technospeak is alleen niet goed genoeg om te ontcijferen of het werkbaar is, qua tijd en moeite die het in beslag zou nemen. (Of dat het überhaupt werkt.)
Zijn er aan de admin kant tools om topics makkelijker te exporteren? Het gaat waarschijnlijk maar om een paar topics die echt sentimentele waarde hebben.
Qua info topics denk ik dat het ook goed is om de bezem er door te halen. Informatie veroudert ook. Het is ook gewoon veel leuker als mensen in gesprek komen met elkaar.
Edit: Als ik dit goed ontcijfer bestaat er idd wel een soort exporter. Mijn technospeak is alleen niet goed genoeg om te ontcijferen of het werkbaar is, qua tijd en moeite die het in beslag zou nemen. (Of dat het überhaupt werkt.)
- Yara
Ik ben ook wel voor. Ik denk dat het daardoor weer wat levendiger kan worden hier en daarnaast het gewoon goed is om iets naast fetlife te hebben, juist omdat het elkaar kan aanvullen.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
- Voleuse
Nja ik snap niet waarom het verwijderen van topics een verbetering zou zijn. Je kan toch ook gewoon topics ouder dan x aantal tijd op slot gooien? En als je een reactie van vroeger verwijderd wil hebben kan je dat aan de mods vragen. Alle fora waar ik ooit ben actief geweest houden oude topics gewoon als archief en volgensmij is dat voor newbies alleen maar fijn.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Frodo
- Site Admin
- Contacteer:
Die exporter stond helaas op een site die inmiddels ter ziele is. Heb wel 'n andere gevonden die alle posts in 'n topic om kan zetten naar HTML-pagina's. Het ding stamt alleen uit 2008 dus zou 'm even uit moeten testen.Ravelijne schreef:Als ik dit goed ontcijfer bestaat er idd wel een soort exporter. Mijn technospeak is alleen niet goed genoeg om te ontcijferen of het werkbaar is, qua tijd en moeite die het in beslag zou nemen. (Of dat het überhaupt werkt.)
Verder ben ik tot de verrassende ontdekking gekomen dat deze versie van phpBB momenteel corrupte backups aflevert dus upgraden zou sowieso wel 'n goed idee zijn...
- Ravelijne
@Frodo Oei, 2008, dat zal wel hit or miss zijn... Vraagje: heeft de nieuwere phpBB misschien een agenda functie met wat meer toeters en bellen? Dat zou wel tof kunnen zijn.
@Voleuse Ik heb het idee dat newbies hier hoi zeggen, maar als ze dan een vraag hebben doen ze een search en verdwijnen dan in een soort van zwart gat en zien we ze nooit meer terug. Een archief kan handig zijn, maar verandert WS daarmee niet meer in een soort van Wikipedia? Juist daardoor wordt het een stuk stiller, denk ik. Ik weet niet waarom anders nieuwe mensen niet meer terugkomen om te kletsen of vragen te stellen. Vroeger gebeurde dat wel.
Een andere reden is ongetwijfeld Fetlife. Maar ik ben ook best veel mensen tegengekomen die zeiden dat ze hun Fetlife account meteen weer gedelete hadden, vanwege de felle discussies en al het geschreeuw. Dus ik denk niet dat dat de enige reden kan zijn.
Ik weet trouwens ook echt niet meer wat ik allemaal gepost heb, dat moeten honderden berichtjes zijn die van mij weg mogen. Plus alle berichten waarin andere mensen daar weer op reageren, waaruit je dus precies kunt lezen wat er stond.
@Voleuse Ik heb het idee dat newbies hier hoi zeggen, maar als ze dan een vraag hebben doen ze een search en verdwijnen dan in een soort van zwart gat en zien we ze nooit meer terug. Een archief kan handig zijn, maar verandert WS daarmee niet meer in een soort van Wikipedia? Juist daardoor wordt het een stuk stiller, denk ik. Ik weet niet waarom anders nieuwe mensen niet meer terugkomen om te kletsen of vragen te stellen. Vroeger gebeurde dat wel.
Een andere reden is ongetwijfeld Fetlife. Maar ik ben ook best veel mensen tegengekomen die zeiden dat ze hun Fetlife account meteen weer gedelete hadden, vanwege de felle discussies en al het geschreeuw. Dus ik denk niet dat dat de enige reden kan zijn.
Ik weet trouwens ook echt niet meer wat ik allemaal gepost heb, dat moeten honderden berichtjes zijn die van mij weg mogen. Plus alle berichten waarin andere mensen daar weer op reageren, waaruit je dus precies kunt lezen wat er stond.
Wanderingspirits gaan vergelijken met Fetlife
Hoe komen jullie op dat idee??
Het zijn twee tótaal verschillende websites met elk hun eigen publiek. Op Fetlife is het wel zo handig om FL-vriendjes te hebben en lid te worden van een aantal groepen, je hebt daar keus uit ruim 100.000 groepen en in diverse talen.
Wat dit forum aangaat, heb ik wel een paar ideetjes.
Leden die langer dan twee jaar niets meer gepost hebben (of laatste inlog is meer dan twee jaar geleden) uit het ledenbestand verwijderen.
Zul je zien dat ze nu ineens wakker worden
Berichten/topics van meer dan vijf jaar oud (op basis van laatst geposte bericht) zouden eventueel ook gedeleted kunnen worden. Of gewoon afsluiten en laten staan, wat al voorgesteld is.
Er zijn momenteel drie besloten subforums, ik stel voor om dat terug te brengen tot 1. In dat geval zou de X-files de enige blijven.
Het nut van die twee andere is mij niet duidelijk geworden.
Blijft over: het bevorderen van activiteiten op dit forum.
Dat is iets wat je nu eenmaal niet kan afdwingen. Het is ongetwijfeld ook een soort van golfbeweging; soms is er een periode met weinig postings en soms is er een periode met meer activiteit.
Het is aan de forumbeheerder/forumeigenaar om te besluiten wat er eventueel veranderd gaat worden.

Het zijn twee tótaal verschillende websites met elk hun eigen publiek. Op Fetlife is het wel zo handig om FL-vriendjes te hebben en lid te worden van een aantal groepen, je hebt daar keus uit ruim 100.000 groepen en in diverse talen.
Wat dit forum aangaat, heb ik wel een paar ideetjes.
Leden die langer dan twee jaar niets meer gepost hebben (of laatste inlog is meer dan twee jaar geleden) uit het ledenbestand verwijderen.
Zul je zien dat ze nu ineens wakker worden

Berichten/topics van meer dan vijf jaar oud (op basis van laatst geposte bericht) zouden eventueel ook gedeleted kunnen worden. Of gewoon afsluiten en laten staan, wat al voorgesteld is.
Er zijn momenteel drie besloten subforums, ik stel voor om dat terug te brengen tot 1. In dat geval zou de X-files de enige blijven.
Het nut van die twee andere is mij niet duidelijk geworden.
Blijft over: het bevorderen van activiteiten op dit forum.
Dat is iets wat je nu eenmaal niet kan afdwingen. Het is ongetwijfeld ook een soort van golfbeweging; soms is er een periode met weinig postings en soms is er een periode met meer activiteit.
Het is aan de forumbeheerder/forumeigenaar om te besluiten wat er eventueel veranderd gaat worden.
- Voleuse
@Ravelijne volgensmij nodigt een leeg forum nog veeeel minder uit tot posten. Tis niet alsof alle discussies op fetlife gedelete worden ofzo, en daar starten ook een keer in de zoveel tijd weer dezelfde discussies. Ik denk dat de inactiviteit op WS vooral komt doordat een aantal vroeger actieve leden naar fetlife zijn vertrokken of anderszins ergens heen, en hoe minder actief het hier is hoe minder dat uitnodigt voor newbies en bestaande leden om dingen te posten, want t wordt toch niet gelezen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Ravelijne
Op Fetlife zakken ze wel naar beneden, daar is geen behoorlijke search functie. Dat zou ook nog een optie zijn, de search button er uit slopen.
Maar volgens mij krijgen mensen die hier posten met een vraag of dilemma altijd uitgebreid antwoord, hoor. Alleen 'wij', de regulars, babbelen hier niet meer zo gauw over SM, dus komt de boel niet meer op gang. Ik denk dat het toch iets met het archief te maken heeft, denk ik, want na alle vorige crashes kwam het juist wel weer op gang, juist ook door 'regulars'.
Ik zit zelf ook nog wel eens met gedachten om iets te posten en ik weet van andere mensen dat ze ook telkens zeggen 'daar moet ik eens een topic over openen'. Maar het gebeurt niet. Ik weet niet hoe dat voor anderen is, maar voor mij werkt het wel remmend. Een te vol schrift is net zo remmend als een blanco pagina. Plus dat ik denk dat voor mij ook meespeelt dat ik het ergens geen lekker idee vindt dat het voor onbepaalde tijd blijft staan. Als ik iets wil schrijven wat het waard is om te bewaren, dan zou ik dat op een blog zetten en het nog eens laten proeflezen door iemand. Maar ongedwongen babbelen in een 'stamkroeg' vind ik veel fijner.
Maar ik ben wel benieuwd hoe dat dan voor anderen is. Voelen jullie dat ook zo, of is de jus er gewoon uit op WS?
Maar volgens mij krijgen mensen die hier posten met een vraag of dilemma altijd uitgebreid antwoord, hoor. Alleen 'wij', de regulars, babbelen hier niet meer zo gauw over SM, dus komt de boel niet meer op gang. Ik denk dat het toch iets met het archief te maken heeft, denk ik, want na alle vorige crashes kwam het juist wel weer op gang, juist ook door 'regulars'.
Ik zit zelf ook nog wel eens met gedachten om iets te posten en ik weet van andere mensen dat ze ook telkens zeggen 'daar moet ik eens een topic over openen'. Maar het gebeurt niet. Ik weet niet hoe dat voor anderen is, maar voor mij werkt het wel remmend. Een te vol schrift is net zo remmend als een blanco pagina. Plus dat ik denk dat voor mij ook meespeelt dat ik het ergens geen lekker idee vindt dat het voor onbepaalde tijd blijft staan. Als ik iets wil schrijven wat het waard is om te bewaren, dan zou ik dat op een blog zetten en het nog eens laten proeflezen door iemand. Maar ongedwongen babbelen in een 'stamkroeg' vind ik veel fijner.
Maar ik ben wel benieuwd hoe dat dan voor anderen is. Voelen jullie dat ook zo, of is de jus er gewoon uit op WS?
- Frodo
- Site Admin
- Contacteer:
Dat gebeurt al op gezette tijden. Als je een half jaar niet inlogt ben je meteen je account kwijtdbj schreef:Leden die langer dan twee jaar niets meer gepost hebben (of laatste inlog is meer dan twee jaar geleden) uit het ledenbestand verwijderen.

Maar het idee van topics wissen staat me wel aan. Het is bijvoorbeeld leuk om te lezen wat iedereen zoal met de feestdagen van 1814 deed maar erg relevant is het niet meer. Buiten dat: Mensen veranderen nogal eens van mening en die strookt dan niet meer met die van pakkumbeet zes jaar terug.
Een maximale houdbaarheidsdatum van twee jaar en de rest gewoon wissen? Dat vermindert de kans dat 'n nieuweling het antwoord op zijn vraag in een antiek topic terugvindt en vergroot de kans dat ie die vraag alsnog gaat stellen.
F.