:)

U mag zich hier even voorstellen. Kijk uit voor laagvliegend gebak!
Plaats reactie
SideKick

:)

Bericht door SideKick »

Hey, mijn naam is Karolien en ik ben 30 jaar... Ik ben wat anderen zouden omschrijven als losbandig en open... Ik ben er nog maar sinds kort uit dat vanilla seks mijn ding niet is... Af en toe ja maar er moet iets meer aan zijn. Ik en mijn fwb delen dit dan ook en zijn aan het zoeken gegaan om onze eerste stappen samen te zetten. Wat me opvalt is dat wij beide D en S zijn (we wisselen letterlijk af)... In boeken en op forums vind ik hier niet zoveel over... Ik vraag me af of dit nog voorkomt... Algemene tips zijn ook welkom :)
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: :)

Bericht door tessie »

Welkom hier!
Als je zowel D als s bent, heet dat switch. En dat komt heel vaak voor :-)
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: :)

Bericht door pluis »

Welkom! En ja, switches komen zeker voor (leuke lui zijn dat vaak, overigens, hehehe ;))
SideKick

Re: :)

Bericht door SideKick »

Aaah goed, nu kan ik gericht zoeken :)
Pluis: we vinden dat van onszelf ook :p
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: :)

Bericht door Arno »

Welkom hier, ik ben ook een switch.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
SideKick

Re: :)

Bericht door SideKick »

Zijn er tips die jullie ons kunnen geven? We hebben een lijst gemaakt en gaan die samen overlopen en aanvullen. We hebben ook al beide een zone out gehad (denk dat het zo noemt?)... Gelukkig had de andere partij het door en hebben we code woorden. Maar we zijn hier alle 2 onervaren in en elke tip is dus welkom :)
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: :)

Bericht door isara »

SideKick schreef: We hebben ook al beide een zone out gehad (denk dat het zo noemt?)...
Eh. misschien bedoel je subspace?

Sublijst/wensenlijst en stopwoorden is meestal wel een goed begin!
Veel verhalen lezen kan helpen voor de inspiratie, samen bespreken wat je leuk vindt, soms helpt het om een duidelijk begin af te spreken waarmee je spel begint, bijvoorbeeld op je knieën zitten. En verder relaxt blijven, er om lachen als iets niet gaat zoals gepland helpt vaak ook wel.

Switchen met dezelfde persoon heb ik zelf eigenlijk geen ervaring mee. Ik noem mezelf ook geen switch, maar heb wel een dominant randje.
Weet niet of jullie van plan waren beide rollen te hebben gedurende dezelfde sessie, maar dat is misschien wat lastig, en ik heb eigenlijk ook nog nooit gehoord van mensen die dat doen.
SideKick

Re: :)

Bericht door SideKick »

Ja zal dat zijn... Ik had op een bepaald moment door dat ze amper reageerde op me of op een negatieve manier (willen dat ik haar teveel pijn deed). Later, toen ze bekomen was zei ze ook dat ze het codewoord niet wou gebruiken... Niet zo een prettig moment maar wel een teken dat we elkaar vertrouwen en kennen.

Momenteel vertellen we scenario's aan elkaar... En dan kan de andere zeggen wat wel en niet...
We gaan elkaar afwisselen maar afgebakend. We gaan weten wie wanneer... Of zo zou het toch moeten gaan. Bestaat er nergens een sm cursus? :p Ik lees verhalen op internet maar dat is niet hetzelfde. Het feit dat geen 1 er iets van kent (SM is geen lachertje) baart me soms ook wat zorgen (niet genoeg om het niet te proberen)...
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: :)

Bericht door Pien »

Welkom! Goed dat jullie blijven praten.
Hier weinig ervaring en ik herken de zorgen van beiden geen ervaring hebben.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: :)

Bericht door Ravelijne »

Er bestaan zeker workshops voor beginners! Maar lekker samen proberen is absoluut ook goed. :)

Ik ken genoeg mensen die binnen één spel switchen met elkaar, maar ook mensen die het gescheiden houden en mensen die niet met dezelfde persoon switchen, maar met verschillende mensen. Kan allemaal, is net wat jouzelf ligt.

Wat je beschrijft als zone out zou ik denk ik 'freeze' noemen, maar er is niet echt één woord voor. Balen als dat gebeurd, ik heb het ook wel eens meegemaakt. Maar als je speelt gaat het ook wel eens niet zoals je wil. Het klinkt alsof jullie er goed over kunnen persen achteraf en dat is belangrijk.

Subspace is meestal juist iets positiefs, hoewel het ook moeilijk is om te beschrijven wat het is. Het is niet zo eenduidig, namelijk. De beste beschrijving die ik gehoord heb is 'als je je anders voelt dan normaal, en dat komt door bdsm'. Maar dat is weer niet zo duidelijk. :D Maar je kunt je tijdens een spel trancy of zweverig voelen, of diep gelukkig of een beetje in je eigen wereld of juist super in het moment en dat soort dingen. Andere mensen zouden het misschien ook weer anders beschrijving.

Ik kan de workshops van Kinkinfo, ButterflyBondage en Elipsis enorm aanraden, als je daar interesse in hebt. Praten met andere kinksters ook, bijvoorbeeld hier op dit forum of 'in het echt' (niet dat wij niet echt zijn, maar je snapt wat ik bedoel ;) ) door naar een munch te gaan. Wat ook fijn kan zijn is om een keer naar een feestje te gaan en andere mensen te zien spelen, bijvoorbeeld. Maar zoals ik al zei, ook niks mis met lekker samen uitproberen. :)
SideKick

Re: :)

Bericht door SideKick »

Klopt en is altijd zo bij seks... Experimenteren is af en toe op je bek gaan he... Ik zeg niet dat we daarmee lachen maar het wel bespreken en proberen vermijden. En een occasioneel grapje erover ;)
Ja dit forum is leuk maar eens afspreken met andere lijkt me ook wel iets... Dit zijn geen dingen die je met je vrienden kan bespreken he en gelijkgezinden vinden is ook moeilijk.
Misschien nog iets wat ik moet zeggen: ze is getrouwd en ik ben zowat de sidekick van beide... Een relatie in een relatie met meer dan seks... Ik blijf ook bij beide slapen en er zijn natuurlijk trio's ook... Wat is een munch? Zal het eens googlen... Parenclub stond ook op het lijstje en daar gaan we eens piepen naar anderen :)
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: :)

Bericht door Pien »

Als iedereen zich er goed bij voelt, geen probleem toch ;)
Een munch is een bijeenkomst zonder spelen. Gewoon op een openbare locatie gelijkgestemden ontmoeten.
Niet dat ik de moed daarvoor al heb kunnen vinden hahahaha.
SideKick

Re: :)

Bericht door SideKick »

Haha, niks voor mij dus. Ik ben nog associaal :p
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: :)

Bericht door Peter^ »

Welkom, je zult hier een hoop theorie vinden en antwoord op veel van je vragen die je stelt. Ik ben ook een switch. Momenteel Dominant naar persoon A en onderdanig aan persoon B. Hiervoor heb ik een tijdje met eendezelfde persoon geswitched. W/we deden dat meerdere keren wisselend op een avond.
Tip; blijf met elkaar communiceren en afstemmen wat voor jullie allen het beste / prettigste is. Veel plezier.
Geniet van de positieve momenten.
chats

Re: :)

Bericht door chats »

Welkom :)
Plaats reactie