Ass onderwijs

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Ass onderwijs

Bericht door JJV »

Bedenk me ineens dat we hier meerdere ervarings deskundigen hebben.

Krijg de vraag van een chat dinnetje, volgens mij hier nooit geweest, wel op fet, maar dat gaat er langs voor dit onderwerp.

Haar zoontje is stevig overprikkeld/ ass
Krijgt nu te horen:...te slim voor sbo, niet weerbaar genoeg voor so/gedrag. Blijft eigenlijk alleen so/langdurig ziek motorisch over.

Haar vraag of ik (in de randstad) een basis school ken voor ass population met hoge begaafdheid.

Ik niet dus. Zit sowieso niet in basis onderwijs.

Ze wonen op t moment in Limburg overigens.

Iemand tips?
~\v/~
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Ass onderwijs

Bericht door Yara »

De Leo kamer school. Zit in regio leiden. https://www.leokanner.nl/
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Ass onderwijs

Bericht door thaliya »

Cluster 3 onderwijs meld zich!

Wij hebben op school meerdere ASS/LR6 leerlingen die zoals je schrijft te kwetsbaar zijn voor zowel regulier als cluster 4. Wie heeft dit advies gegeven?


Ik ken geen scholen in de regio die zij zoekt dus een direct antwoord heb ik niet. Wat ik haar zou willen aanraden is om contact op te nemen met het samenwerkingsverband van de regio waar ze wil gaan wonen. Hoe lullig ook, uiteindelijk geven die de TLV af en hebben dus een behoorlijke vinger in de pap. En met een beetje geluk hebben ze ook de juiste kennis (mijn ervaring is, helaas, dat dit nogal per persoon verschilt).

Een tweede optie is om een cluster 3 school te bellen in die regio, het verhaal uit te leggen en te kijken wat die adviseren. Of beter nog: een aantal scholen en kijken of ze een oriëntatie kan plannen daar.

Een derde optie is het inschakelen van de Onderwijsconsulenten. Heb ik super goede ervaringen mee. Zij worden meestal ingeschakeld als er een dispuut is tussen school en ouders, zijn onafhankelijk, veel kennis. Ik weet alleen niet zeker of ze ook bemiddelen als er nog geen concreet probleem is, maar zeker het proberen waard.

De Randstad is nogal erg groot, gaan ze verhuizen en laten ze de keuze voor woning afhangen van school? Waar zit hij nu? Heeft hij al een TLV? Verhuiskinderen krijgen vaak voorrang op plaatsing. Gemeentes betalen meestal alleen maar het vervoer naar de dichtsbijzijnde geschikte school en dat hoeft niet perse de voorkeur van ouders te zijn.

Mocht jij of zij meer info willen, laat het maar weten :)

Edit: Leo Kanner is inderdaad een school specifiek voor ASS. In Arnhem zit deze ook. Mocht er echter sprake zijn van dusdanige overprikkeling dat kinderen gedrag gaan vertonen, dan komen ze uiteindelijk alsnog bij ons terecht.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Ass onderwijs

Bericht door JJV »

Trotse mama gaat mogelijk morgen zelf reageren, kind in kwestie wordt vandaag 6.

Ze is in ieder geval al super blij met de tips.
Hij zit nu op dagbehandeling een doorstroomschool en van daaruit moet een nieuwe geschikte plek gevonden worden. Er bestaat voor ons inderdaad de optie om van Limburg naar Gelderland of een andere plek te verhuizen voor hem.
Dus
(ik, als in jjv, wist van geen verhuizing.)
~\v/~
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Ass onderwijs

Bericht door thaliya »

Gelderland weet ik een hoop meer, zeker regio Arnhem.

Brouwerij in Oosterbeek zou wellicht iets voor hem zijn.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Ass onderwijs

Bericht door miss_meeko »

In Hoofddorp zit een school die wel gericht is op hoogbegaafdheid, maar weet niet of die ook autisme vriendelijk zijn. Er zitten wel meer kids die door hun hoogbegaafdheid ook wat gedragsproblemen hebben gekregen dus kan mij zo voorstellen dat ze dan ook om kunnen gaan met kinderen die een aangeboren beperking hebben.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Ass onderwijs

Bericht door thaliya »

Goed punt... Wat is voorliggend?
De kwetsbaarheid? ASS? HB (is het HB of alleen hoge begaafdheid)?

Waarom te slim voor SBO, maar lijkt SO wel passend (grofweg is SBO hoger dan SO)?

Zoveel vragen :)

Overigens vind ik dit super leuke dingen om bij mee te denken.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie