Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Bericht door leonietje »

Ik vind het fijn dat er een stuk minder haast is. Iedereen noemt het saai. Maar ik werk wat minder en we hebben minder ruimere openingstijden daardoor heb ik een stabieler rooster. (Minder uren maar niet heel spannend qua loon dus ik stress er nog niet over) maar het zorgt dat ik meer tijd heb om in wat relaxter tempo mn huis verder af te maken. Zonder dat daar werkdruk bij komt kijken. Zonder te "moeten" meedoen aan 100 sociale evenementen. Zonder de stomme gedachtes dat iedereen om me heen leuke dingen doet en een super leuk leven heeft terwijl ik probeer mn leven op orde te krijgen terwijl ik alleen thuis zit. De gedachte dat iedereen ff thuis zit en een nieuw normaal moet vinden zorgt ervoor dat ik me minder alleen voel ofzo? (Rare kronkel in mijn hoofd) Ik kan genieten van het mooie weer en met een wijntje in mijn tuin gaan zitten zonder dat ik denk ik moet nog 100 dingen doen. Want voor veel van die dingen moet je eerst de deur uit en die klusjes kunnen best ff wachten nu het niet verstandig is om de deur uit te gaan. Maar ook een raar voorbeeld: Ik vind het heerlijk dat als ik s ochtends in de auto stap naar mijn werk en dat je nog maar 100km mag rijden op de snelweg en dat de snelweg dan ook nog bijna leeg is zonder drukkende asociale weggebruikers om je heen. Het geeft het gevoel dat je op standje relax en op je gemak in de auto zit. Klanten staan niet meer in je personal space tegen je aangeplakt maar iedereen maakt wel graag ff een praatje want ze komen nog maar zo weinig buiten en je hebt tijd om dat praatje ook ff te maken omdat er niet nog 6 klanten staan te wachten. We hebben tijd om bij te scholen onder werktijd. Om alles waar we niet veel tijd voor maakten uit te zoeken en op te ruimen. Ik maak lijstjes met klusjes op werk en in prive en het komt nog af ook en dat zonder stress of werkdruk. De levens van mensen hoeven ineens niet meer perfect te lijken op fb. Alles wordt veel puurder ik doe het zelf ook maar mensen gaan terug naar de basis en zoeken in de kleine dingen hun geluk ik geniet ervan en het geeft mij rust. Dit had ik niet verwacht maar ik heb wel echt berusting gevonden in de hele situatie.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Bericht door thaliya »

Mooi verwoord, heel herkenbaar!
Ik ben wel drukker op het werk, maar met puurdere dingen. Kijken hoe het echt gaat met een leerling, wat er nodig is. De samenwerking met de gemeente gaat ook beter, die hebben nu namelijk ook de tijd om naar de persoon te kijken en niet het dossier.
Het brengt mooie dingen :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Bericht door chell »

Ik heb net online een escape room gedaan en het was zo tof! Zo fijn om ff met een team bezig te zijn, te puzzelen en te lachen. Echt heel leuk. Heb er energie van gekregen!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Bericht door kitten »

Ja leuk is dat hè! Hebben wij ook gedaan met vrienden. :)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Bericht door Ravelijne »

We hebben vandaag een groentepakket afgehaald bij een bioboer met een zelfbedieningswinkel in de buurt. Op zich hadden we het er al eens over gehad, maar het kwam nooit zo goed uit en ik twijfelde want hoeveelheden voor 4 personen maar nu de knoop doorgehakt. Leuk om bij zo'n lokaal winkeltje zelf je totaal uit te rekenen en contactloos te betalen, je naam af te kruisen op de lijst en je groenten over te laden in je eigen kratje. :)
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Bericht door Jezebel »

De laatste vier/vijf/zes jaar heb ik mezelf constant tot de rand vaneen burnout of soortgelijk gejaagd, en ondanks lange vakanties (want onderwijs) ben ik daar nooit echt van hersteld. Nu mijn toch al niet zo volle sociale agenda helemaal is schoongeveegd, merk ik pas hoe moe ik nog was. En hoe goed ik nu uitrust; ik heb weer muziek in mijn hoofd, ik heb weer creatieve ideeën én fut om daar iets mee te doen. Ik voel me uitgeruster dan de afgelopen jaren.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Bericht door JJV »

ik heb ook meer rust inderdaad ( 's morgens wat mail doen, dutje, leerlingen te woord staan .. dutje.. )

maar als ik net in een vergadering hoor dat we mogelijk tot 1 december ook met afstands onderwijs rekening moeten houden....

word ik niet vrolijker
~\v/~
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Bericht door Jezebel »

Eens, maar dat is meer voor het andere topic XD
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Bericht door JJV »

My bad,
Zat niet op te letten.
~\v/~
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Bericht door lunaaa »

Ik vind het ook veel fijner om op afstand les te geven. Hierdoor ben ik serieus aan het nadenken of ik wel in het onderwijs wil blijven.
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Bericht door shareen_G »

Lunaaa, Is er binnen het onderwijs onder normale omstandigheden dan geen vraag naar les op afstand? Ik dacht dat voor het virus er ook al les op afstand was voor bijvoorbeeld zieke kinderen of kinderen die met de kermis mee reizen/op de boot varen met ouders of in het buitenland wonen.

Zelf merk ik wel dat ik een stuk productiever ben thuis dan op kantoor. Ik overweeg dan ook om wanneer dit allemaal voorbij is standaard 1 of 2 dagen in de week thuis te blijven werken.
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Bericht door lunaaa »

shareen_G schreef: 23 apr 2020, 19:16 Lunaaa, Is er binnen het onderwijs onder normale omstandigheden dan geen vraag naar les op afstand? Ik dacht dat voor het virus er ook al les op afstand was voor bijvoorbeeld zieke kinderen of kinderen die met de kermis mee reizen/op de boot varen met ouders of in het buitenland wonen
Dat soort mogelijkheden zijn er wel, maar wel vrij beperkt. Is ook niet echt mijn plan, ik denk eerder aan mijn baan opzeggen en mijn bedrijf uitbouwen. Dat vind ik voor nu echter nog iets te spannend.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona - welke mooie/bijzondere dingen brengt het?

Bericht door Peter^ »

Positief: meer tijd voor opruimen van spullen, papieren. Even een ommetje maken voor boodschappen daarbij geen afleidende geluiden en allerlei indrukken van veel mensen en reclame uitingen. Genieten van groen en bloemen buiten. Met thuiswerken alle vrijheid van werktijden. Wel meer werk en meer overleggen (via video) wat vermoeider is.
Verder omdat ik alleen thuis zit, vanmiddag de kanselbloemen van de kerk gehad.
Geniet van de positieve momenten.
Plaats reactie