Wat eten we vandaag?

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door chell »

Ehm ja, ik heb zelfs de hertenwang al een week of twee in de vriezer liggen en ga dit weekend proef koken. Ik hou van koken met kerst, dus heerlijk om er al een tijd mee bezig te zijn. Plus dat ik altijd wel een menu probeer uit te denken waarbij mijn tijd in de keuken op kerst zelf beperkt blijft. Bij ons komen alleen mijn ouders eten, dus zolang er geen volledige lockdown komt, hoef ik ook niet echt rekening te houden met eventuele maatregelen. Mogelijk dat mijn schoonouders ook nog komen, maar die mogen dan mee komen gourmetten :) (zij zijn dit weekend al proefkonijn)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daantje »

Je gaat in elk geval proefkoken. Hoeveel mensen ik wel niet gezien heb die met kerst allemaal hele bijzondere dingen voor het eerst gaan maken met technieken die ze niet kennen.

Als ik niet naar mijn ouders ga dan zal ik wel wat luxere dingen in huis halen en de moeite nemen om echt goede aardappelpuree te maken ofzo. Maar geen grootse plannen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door chell »

Ik heb altijd wel wat dingen die ik alvast geproefd wil hebben (het recept van de hertenwang in dit geval) of getest wil hebben (de eendenmousse die een soort samenvoeging van twee recepten en een beetje van mezelf zal worden). Beetje kut als het met kerst heel vies blijkt. Normaal had ik de bijgerechten niet al gemaakt, maar aangezien m'n schoonouders komen maak ik die nu ook maar gewoon vast. Geen zin om daar iets anders voor te bedenken. Maak dit weekend alleen geen tiramisu en lange vingers enzo, maar gewoon simpel een panna cotta.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daantje »

Smart.

Ik krijg net de uitnodiging voor het kerstevent van werk. 'Online' kerstdiner, dus ik dacht een of andere video van de big Boss rond etenstijd. Maar ze komen ook echt eten brengen, zal wel iets maaltijdboxigs zijn. :biggrin:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Mack »

Foodfight via een zoom meeting; What could possibly go wrong? :P
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door juffie »

Ja! Gourmetten, dat gaan wij ook een dagje doen! Lang geleden!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daantje »

Mack schreef: 01 dec 2020, 14:11 Foodfight via een zoom meeting; What could possibly go wrong? :P
Dat ik de service desk uit moet leggen hoe al jus en aardappelpuree in mijn laptop terecht is gekomen. :mrgreen:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door chell »

Ik maakte vandaag "alle restjes moeten op"-pasta en dat was zo lekker! Met spinazie, aubergine, spekjes, slagroom, zongedroogde tomaatjes, ui, knoflook. Laatst stukje pecorino erover geraspt. En ik denk niet dat ik het ooit nog kan reproduceren want tijdens het koken gewoon uit m'n mouw geschud. Toch jammer.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door eireann »

Kerstavond met mam onze familie traditie (biefstuk, mais, appelmoes, aardappel rozetjes, worteltjes, stoofpeer en vienetta ijs toe.).

Geen plannen voor de andere dagen nog. Als ik niet drie dagen alleen wil zitten moet ik binnenkort eens gaan uitnodigen
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door kitten »

Wij gaan lekker 2 nachtjes hotel doen. Geen zin om thuis te zitten. Het contrast met kerst vorig jaar is te groot. Zeker met de welpjes bij hun vader... En als je in een hotel zit, mag je wel in het restaurant eten. :inluv:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door kitten »

Frietjes uit de airfryer. Het ding bevalt enorm goed, maar erg origineel zijn we er niet mee... Iemand nog tips? :mrgreen:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door eireann »

Appeltje schillen, in blokjes, kaneel en evt suiker ok zoetstof erbij. Paar minuutjes: appeltaart zonder taart.

Afbakbroodjes! (Al dan niet met een ei er bij)

Vlees
**Self Rescuing Princess**
MrEd
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 nov 2016, 14:06

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door MrEd »

croque monsieur of madame
Niet het geweld maar
Het goede vernietigt het kwaad
tolstoi
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door puppie »

kitten schreef: 06 dec 2020, 11:00En als je in een hotel zit, mag je wel in het restaurant eten. :inluv:
Met de nieuwe regels is dit dus ook niet meer mogelijk :nopompom:
Ik moest aan jullie denken toen ik dit hoorde...
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door cinderella »

Je mag afhalen in het restaurant
toen doet er nu niet meer toe
Plaats reactie