bijeenkomsten?

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: bijeenkomsten?

Bericht door phedre »

DBJ, dat nergens geweest zijn door coronacrisis geldt voor ons allemaal! t Single zijn en dus geen speelpartner hebben, geldt ook voor velen van ons. Daarin ben jij absoluut GEEN uitzondering. De meesten van ons hebben zoiets van 'hoe zal het gaan bij de meetings, nu het weer mag' . Veel van ons single personen spelen niet op n meeting, bij gebrek aan partner, hoeveel behoefte we er ook aan hebben. Je kunt NIET naar n meeting gaan met de verwachting dat er met je gespeeld gaat worden, autistisch of niet. Ik speel zelden op n meeting, mede ook doordat ik geen vrager ben. Ook voor veel niet-autisten is het moeilijk om te vragen. Daar is dus geen verschil in.

Het is best mogelijk om n DM-er te vragen om even de kooi op slot te doen voor je, zodat je daar n poosje in vast kan zitten. Je kunt afspreken dat hij/zij over een x periode t slot er weer afhaalt. Dat zijn hele kleine handelingen voor n dm-er, maar voor jou van grote betekenis, omdat je even aan je behoefte kunt voldoen.

Stop met slachtoffer zijn van jouw situatie, velen van ons zitten in dezelfde situatie, dat is gewoon n feit.

Wel n tip: Ga niet in je lycrapakje met je hood op (en dus volledig in t zwart, inclusief gezicht) naar een dm-er, om het te vragen. Door je hood ben je volledig onbereikbaar en een dm-er, maar elk ander persoon ook, praat niet graag tegen n zwart masker, zonder te weten wie er achter zit. Doe die hood pas op als je in de kooi zit, of pas op het moment dat iemand je vast zet, laat buiten dat effectief je hood af, en je bril op. Je oogt n stuik bereikbaarder, je ogen staan heel anders en beter als je je bril op hebt, zet die dus ook pas af, als het spelmoment daar is.

Ga naar n speelfeest of meeting voor de contacten, voor het mensen leren kennen, hoe moeilijk ook, maar dus niet voor n spel, je komt dan meestal bedrogen uit.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: bijeenkomsten?

Bericht door Peter^ »

Ik heb weer een aantal real live bijeenkomsten meegemaakt. Wat mij vooral op viel, was (maar misschien verschilt dat per groep), dat vooral bij het begin van de bijeenkomst mensen zich goed aan de 1,5 meter afstand houden. Begroeten ging dmw van zwaaien of sommigen die iemand vragen, 'wil je een knuffel?"

Ik had vorige week een teambijeenkomst, waar ik zelfs een nieuwe collega voor het eerst zag in de hele lengte en in 3D. We hadden met een deel van het team elkaar bijna 1,5 jaar alleen van voren het hoofd gezien.

Het was wel even wennen, omdat je tijdens een online vergadering één kant op kijkt om iedereen toe te spreken. In real live merk je plotseling dat je nog nekspieren hebt doordat je verschillende kanten uitkijkt. Ook het geluid komt niet meer van je 'oortjes' maar van alle kanten.

Wat ook opviel is dat tijdens een online vergadering de gesprekken zeer formeel en zakelijk zijn.
Als je elkaar irl ziet en spreekt, zijn er ook weer persoonlijke 'lief en leed' gesprekken.
Wat ik zelf ervaren heb, en ook van anderen hoor is dat ze aan het eind van een real live bijeenkomst moe zijn.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: bijeenkomsten?

Bericht door Crownless »

Inderdaad, iedereen zijn sociale leven heeft stilgelegen.

En iedereen moet weer wennen. En dat is prima. Maar dat betekent ook dat wij geen antwoorden hebben.

Wat betreft feestjes en bijeenkomsten, het lijkt erop dat je voor twee redenen naar feestjes wil.
1) om bevrediging te vinden voor je kink
2) een partner vinden

Het merendeel van mensen op een feest voldoen daar niet aan. Ze hebben het verkeerde geslacht, zijn al bezet, jij vindt ze niet aantrekkelijk, zij vinden jou niet aantrekkelijk, en nog wel wat redenen.
Dus, waarom gaan mensen nog meer naar feesten? Om te praten met anderen. Om op een plek te zijn waar je voorkeuren niet raar worden gevonden. Om bekenden weer te ontmoeten.
En nee, dat is niet je doel. Maar, als je met anderen praat, laat je misschien wel dingen van jezelf zien die eventuele (speel)partners aantrekkelijk vinden. Die zien dan je humor. Of hoe je geïnteresseerd kunt zijn. Of wat dan ook.

Hetzelfde geldt voor hoe je je online gedraagt. Het merendeel van de mensen die je online treft zullen niet in het hokje "potentiële (speel)partner voor djb" vallen. Ik ook niet. Tegelijkertijd zijn die mensen wel mensen die misschien mensen kennen die in het hokje "potentiële (speel)partner voor djb" passen.

Kijk maar naar Peter^. Die kende wel mensen die bij jou konden passen.

En op dit moment zou ik jou niet aanbevelen bij die mensen. En Peter^ denk ik ook niet meer.
Op dit moment vind ik je (helaas) geen leuk gezellig iemand.

En dat is waarom mensen tegen iedereen die op internet klaagt (Want jij bent niet de enige die vrijgezel is en moeite heeft een partner te vinden) zeggen: ga naar feesten/bijeenkomsten om jezelf te zijn en te laten zien wat voor leuk gezellig iemand je bent, zonder op jacht te zijn.

Dus. Ja, bijeenkomsten zijn moeilijk. Ja, je hebt een beperking. Nee, we kunnen dat niet voor je oplossen. Nee, wij hebben niet alle antwoorden.

Je zult zelf moeten gaan en ervaren hoe het is, of ergens anders zoeken naar mensen die je beter kunnen helpen dealen met je beperking in een kink-omgeving.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: bijeenkomsten?

Bericht door Charles »

Geruime tijd geleden heb ik mijn account op fet gedeleted en wilde daar ook geen account meer. Vooral vanwege trollen, betweters en aanhangers van complottheorieën. Die bepaalden grotendeels de sfeer in diverse groepen. En nog steeds begrijp ik.
Echter, herhaaldelijk zie ik aankondigingen en telkens weer wordt naar FL verwezen voor meer info en niet zelden ook om je aan te melden. Ik wilde geen account op fetlife maar ben nu toch om.

Het is vooral dat ook ik een account heb en dus kan kijken naar de inhoud van aankondigingen :)
Heb een handvol fetlife vriendjes en ben lid van enkele groepen. Meen dat ws ook een eigen groep(je) heeft op FL, nog niet gevonden overigens.
Op ws zal ik ongetwijfeld actiever zijn dan op FL, de sfeer hier op ws is gewoon veel fijner.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: bijeenkomsten?

Bericht door Arno »

Hoi Charles

Ik zag hem voorbij komen, en dacht al dat jij het was. Als je dat wil mag je mij volgen. Ik ben A_rno op FL, en in mijn groepen waar ik lid van ben vind je ook die van WS.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: bijeenkomsten?

Bericht door Charles »

Dank Arno.

Ik dacht dat ik best wel een unieke naam had, maar er bleken ruim 2700 fetlifers te zijn met mijn naam :shock:
Dus moest ik iets bedenken zonder een reeks cijfers te gaan gebruiken en dat is volgens mij goed gelukt :D
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: bijeenkomsten?

Bericht door Arno »

Dit is herkenbaar, toen ik op FL wou had ik ook veel tijd nodig om een naam te vinden die er nog niet was.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Plaats reactie