Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

phedre schreef: 14 okt 2021, 21:39woon jij in n zorginstelling dan?
Euh, nee :D
Het betreft een appartementencomplex die oorspronkelijk is gebouwd als bejaardenhuis. Sinds 15 jaar ofzo is het geen bejaardenhuis meer, maar een gewoon appartementencomplex voor 55-plussers in de sociale huur.
Alle specifieke voorzieningen die bij een bejaardenhuis hoorden, zijn verdwenen/verwijderd. Zoals bv een intern oproep/alarmsysteem, maar ook de recreatieruimtes zijn er niet meer. Dat laatste heeft na een verbouwing een horecabestemming gekregen.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door leonietje »

Maar je korting van kpn loopt nog wel steeds zo omdat het ooit een zorginstelling was en de lijnen zo zijn aangelegd? Of heb je geen recht meer op de korting?
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

Twee weken geleden heb ik de sleutels gekregen en is de huurovereenkomst getekend. Dus nu zocht ik naar een telecomprovider voor tv en internet en aangezien er enkel een KPN doosje aanwezig is, keek ik dus op hun site en klopte mijn postcode in. Het resultaat is dus de screenshot die ik in mijn post opnam.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Mack »

Als de KPN erin trapt zou ik het gewoon doen. Zeker als het lastig is om een andere provider te kunnen kiezen.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door leonietje »

Welke provider heb je voor mobiel?
Nadia

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Nadia »

DBJ, heb je al eens gekeken naar providers met een ADSL aansluiting? Dat gaat via de telefoonlijn, en dan heb je toch meer keuze dan nu (bijv Online).

(en je hoeft niet per se ook een telefoonaansluiting/nummer af te nemen)
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

Mack schreef: 14 okt 2021, 22:42Als de KPN erin trapt zou ik het gewoon doen. Zeker als het lastig is om een andere provider te kunnen kiezen.
Dàt dus. Of KPN erin trapt valt nog te bezien. Het staat blijkbaar wèl als zodanig in hun systemen en als ik hun aanbod mag geloven zou er nooit een prijsverhoging komen :roll:
Appartementen zijn thans gewone sociale huurwoningen voor 55-plussers en op die grond heb ik toelating gekregen :P

Het meest waarschijnlijke is dat er een -kleine(?)- centrale oid in het pand is ondergebracht voor alle telecomaansluitingen. En zo heeft KPN een monopolie-positie aldaar verkregen. Zeker weten doe ik het niet, maar het zou heel goed mogelijk zijn voor zo'n groot complex.
leonietje schreef: 14 okt 2021, 23:43Welke provider heb je voor mobiel?
Simyo. Dat schijnt ook van KPN te zijn, maar dan onder een eigen naam. Heb ik overigens goede ervaringen mee en ook de klantenservice is bij hun dik in orde.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Mack »

Als de KPN op dit moment nog min of meer een monopoliepositie heeft binnen het gebouw kan het goed zijn dat ze voorlopig de oude situatie in stand houden. Anders zouden bewoners eerder geneigd zijn om die monopoliepositie (waarvan de huidige rechtsgeldigheid waarschijnlijk erg dun zal zijn) aan te vechten en dat zou meer soortgelijke zaken aan het licht kunnen brengen (en dus imagoschade en klanten die toch gaan overstappen).
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

Op mijn oude adres, waar ik momenteel nog woon, heb ik Ziggo middels de kabel. Internet + tv van een andere aanbieder is hier geen optie, want Ziggo heeft kennelijk het alleenrecht op gebruik van die kabel.
Op mijn nieuwe adres is Ziggo mogelijk, maar dan zal er eerst een kabel aangelegd moeten worden vanuit de straat naar mijn appartement. En dat zijn geen kinderachtige bedragen welke voor rekening komen van de aanvrager... Ga ik niet doen :nooo:
Pus nog de tijd die ervoor nodig is, planning enzo, waardoor pas begin 2022 de aansluiting gerealiseerd kan worden.

Hoezo keuzevrijheid??
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door leonietje »

Kpn is echt prima en pak lekker je korting bij kpn waarschijnlijk is het voor kpn meer gedoe om alles in de centrale te veranderen dan de korting te geven. Soms heb je ook nog extra voordeel als je mobiel ook bij kpn pakt maar kpn is in mobiele abonnementen vaak iets duurder dan Simyo. Simyo valt niet onder die extra voordelen (heb ik even voor je gecheckt) maar ik vermoed dat je door overstappen naar kpn mobiel niet voordeliger gaat zijn dan nu. Je zou ook nog kunnen overwegen om alleen internet van kpn te pakken er zijn best veel zenders die je online al gratis kan kijken npo heeft bijvoorbeeld een gratis app die via smarttv te kijken is. Je kan als je een smart tv hebt ook nog kiezen voor een netflix of videoland abonnement. (Videoland heeft er ook nog een paar gewone tv zenders inzitten https://hulp.videoland.com/hc/nl/articl ... s-Live-TV- )
Nadia

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Nadia »

Nadia schreef: 15 okt 2021, 05:28 DBJ, heb je al eens gekeken naar providers met een ADSL aansluiting? Dat gaat via de telefoonlijn, en dan heb je toch meer keuze dan nu (bijv Online).

(en je hoeft niet per se ook een telefoonaansluiting/nummer af te nemen)
DBJ, je schijnt je vooral te concentreren op kabelaansluitingen. Ik wijs je nogmaals op de mogelijkheid om via de telefoonlijn te internetten, via ADSL. Echt, keuze genoeg als je je daarvoor openstelt!
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

Woon er nu een week en vind KPN tegenvallen.
Snelheid is volgens speedtest ongeveer gelijk aan wat ik eerst had op mijn oude adres waar ik Ziggo had. Maar het gekke is dat websites merkbaar trager laden dan voorheen... :shock:
Wifi uitgeschakeld en mijn mobiel ingezet als internetverbinding (bedraad) :D Wat schetst mijn verbazing? Websites laden weer vlot, ondanks dat de snelheid volgens speedtest langzamer is. Dat laatste lijkt me wel logisch, het is mobiel internet wat ik gebruikte.

Ik begrijp het niet, het ligt in elk geval echt niet aan mijn laptop.
Wie weet te vertellen wat er mogelijk aan de hand is?
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Charles »

Volgende week komen ze onder andere bij mij glasvezel installeren. Althans een AOP ook wel bekend als access point. Dat aansluitdoosje zit dan in de meterkast en de aanbieder moet dan nog een kabeltje leggen vanaf die AOP naar de huiskamer alwaar een aansluitkastje komt voor radio, televisie, internet enzo.
Dus KPN gaat hier concurrentie krijgen van glasvezel, er is keuze uit diverse aanbieders, maar KPN staat daar niet bij.
Heb de prijzen inmiddels gezien en ze zijn allen duurder dan KPN. In de meeste gevallen is dat ongeveer 10 euro p/m. KPN rekent 40 euro aan abbo.

Kortom, straks is er dus keuze tussen VDSL2 (=KPN) en glasvezel.
Ik denk niet dat overstappen een goed besluit zal zijn omdat het gewoon duurder is.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Plaats reactie