Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door cinderella »

Vader van een leerling van me is ook goed ziek geweest. Haar opmerking: "Gelukkig was hij ingeënt. Nu kon hij al zo moeilijk ademhalen, zonder inentingen zou hij minimaal opgenomen zijn in het ziekenhuis."
We weten dat het vaccin niet optimaal helpt, maar in de meeste gevallen voorkomt het wel erger.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Heidi »

Ik blijf het zo’n mysterieus virus vinden
Twee kennissen allebei 40, allebei vrouw, fit gezond, totaal uitgeschakeld door long covid
Ik heb twee medewerkers die nu voor de derde keer Corona hebben. Lachebekkie heeft het gehad en met het hele gezin in quarantaine maar ze heeft ons niet besmet (terwijl we echt geen afstand hebben gehouden van een toen nog vierjarige)
Ik moet bijna een nieuwe neus kopen van alle testen
Maar ik heb het nog niet gehad
Terwijl mijn afweersysteem echt een loser is (astma, eczeem, chronische hooikoorts) en ik het spannend blijf vinden
Het is zo onvoorspelbaar
Ze (good old nos teletekst) zeggen dat de helft van de Europeanen besmet gaat raken met omikron
Nou dan zijn we nog wel even bezig pfff
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Ik zag het bij mijn oom en tante. Voor haar stelde het niet veel voor, hij is na een week of 3 aan de beademing overleden. Het kan zo enorm verschillen hoe mensen erop reageren.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door kitten »

Totaal onvoorspelbaar. We kunnen alleen varen op de statistieken en die zeggen nog steeds dat vaccineren scheelt. Daar vaar ik op. Al ben ik echt wel teleurgesteld in het vaccin hoor. Het bracht niet de vrijheid die we hoopten. :(
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

De snelheid van omicron :( beterschap!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Mack »

kitten schreef: 19 jan 2022, 09:21 Dus misschien toch maar blij zijn met mijn prikjes en dat ik er nog best goed vanaf ben gekomen. Nu duimen dat ik snel opknap en geen longcovid ga ontwikkelen...
*duimduimduimduimduim*
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Yara »

Toch ben ik blijdat mijn zoons vanmiddag zijn gevaccineerd. Toch een beetje meer bescherming ofzo
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door juffie »

Onze 2 dochters (10 en 3) waren tussen kerst en oud en nieuw positief. De mannen, zoon (7) en ik, niks aan de hand. Geen afstand gehouden, niet geïsoleerd. Oudste nieste een keer, dat was het. De meisjes waren ook niet ziek ofZo.

Nu gaat zoon vrijdag voor z’n eerste prik, Jeejtje moet nog ff wachten door die besmetting. Onderbouw op school zit in quarantaine, middenbouw nog niet, dus dat is voor ons zolang mazzel hebben.

Ik draai extra groepen momenteel op het werk want m’n naaste collega is met een quarantaine-estafette bezig. Nu zelf positief. Dus ach ja.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door lunaaa »

Ondanks dat ik voor mezelf voor de volle 100% achter de vaccinaties stond, twijfel ik voor zoon wel. Hij is nog niet aan de beurt, wordt in maart 5, dus we zullen dan wel een oproep krijgen, maar het voelt toch dubbel om hem te laten vaccineren alleen maar om anderen te beschermen, want de kans dat kinderen er echt ziek van worden is best verwaarloosbaar. Man is voor vaccineren, ik twijfel. Wordt nog een leuk gesprek. Sinds maandag trouwens wel zelf geboosterd, wederom geen last gehad, behalve een stijve arm.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Yara »

Ik heb eigenlijk nauwelijks getwijfeld, maar met de 15 maanden long covid ellende hier thuis is mijn referentiekader ook echt anders. Tegelijk, vaccinaties zijn juist goed voor groepsimmuniteit, meer vaccinaties betekent minder besmettingen of minder ernstige gevolgen. Ik denk dat kinderen daar of het nou om hen zelf gaat of hun omgeving en hopelijk de samenleving meer open een hoop profijt van hebben.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door lunaaa »

Oh, maar die groepsimmuniteit snap ik. Maar het feit blijft wel dat alle vaccinaties die ze tot nu toe hebben gehad, waren voor groepsimmuniteit EN voor eigen gezondheid. En in dit geval biedt een vaccinatie bij kinderen volgens mij niet zo veel gezondheidsvoordeel in tegenstelling tot bij volwassenen. Dus daar zit voor mij de twijfel.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Yara »

Ja dat snap ik wel, dit was vooral mijn afweging om het wel te doen. Het is ook dubbel voor veel mensen denk ik.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Ik vind long COVID de belangrijkste reden om wel te vaccineren, er komt steeds meer info vrij dat dat ook kinderen treft. Groeps immuniteit is de 2e
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Voleuse »

Maar wat is het nadeel van vaccineren nou echt? En is dat groter dan het nadeel van Covid krijgen?

Het is moeilijk te weten waar de vaccinatie je nou voor beschermt heeft (want je hebt er geen last van). Maar een stijve arm voor twee dagen, tja. Zo denk ik er dan maar over na. Als het geen kwaad kan (en daar lijkt het wel echt op), waarom dan niet.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Ik zie vaccinatie en booster inmiddels meer als eigenbelang dan als gemeenschapsbelang. Ik ben gevaccineerd, als ik besmet raak dan wordt ik zeer waarschijnlijk veel minder ziek. Dat ik dan ook minder beslag leg op de gezondheidszorg en het mogelijk minder kan verspreiden heeft voor mij persoonlijk minder belang gekregen.

De nadelen van een vaccinatie wegen voor mij niet op tegen de voordelen. Ik had, en heb, geen andere zaken waardoor eil van een vaccinatie vervelende bijwerkingen verwacht. Twee dagen een zere arm, mogelijk beetje koortsig of algehele malaise vind ik peanuts. Als er een terugkerende corona prik gaat komen, net als we met de griepprik doen dan zal ik die ook wel steeds gaan halen. Ik heb het dit seizoen niet gedaan, maar ik overweeg om in het najaar ook de griepprik te gaan halen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie