Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door phedre »

zij zouden zondag babyshower doen bij hoogzwangere dochter, die afgezegd omdat we geen risico wilde zijn voor a.s. moeder, nu heeft ze toch corona! ze is al drie weken thuis, ziet niemand, maar ws via haar vriend die het weer van n ander heeft gekregen toch opgelopen. Ze is al wel geboosterd, dus hoop dat t heel erg mee gaat vallen
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door lunaaa »

Voleuse schreef: 20 jan 2022, 13:55 Maar wat is het nadeel van vaccineren nou echt? En is dat groter dan het nadeel van Covid krijgen?

Het is moeilijk te weten waar de vaccinatie je nou voor beschermt heeft (want je hebt er geen last van). Maar een stijve arm voor twee dagen, tja. Zo denk ik er dan maar over na. Als het geen kwaad kan (en daar lijkt het wel echt op), waarom dan niet.
Ik heb er principieel best wel moeite mee om te vaccineren met als voornaamste argumenten groepsimmuniteit en het kan waarschijnlijk geen kwaad. Alle vaccinaties die hij heeft gehad, zijn om zijn gezondheid te beschermen. Maar covid is niet zo'n groot risico voor zijn gezondheid, dat ligt bij kleine kinderen (mijn zoon wordt in maart 5) toch echt heel anders dan bij volwassenen. Dus het kan geen kwaad, nee, vast niet. Maar er zijn wel meer dingen die geen kwaad kunnen en die ik ook niet doe.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door thaliya »

Ik lees al heel lang het corona topic op het viva forum en daar hebben mensen die er verstand van hebben uitgelegd dat de kans op ernstig verloop bij ziektes van de prikken uit het "gewone" programma kleiner is dan bij corona.
Ik vond het wel even slikken hoor, heel eerlijk. Meer omdat ik het zo oneerlijk vind dat kinderen moeten vaccineren omdat volwassenen hun verantwoordelijkheid niet nemen. Kan ook echt geïrriteerd raken bij wappie posts van "bescherm je kind! Laat het niet prikken!". Dan wil ik eigenlijk zeggen dat mijn kind een prik haalt omdat zij dat niet doen.

Prik gisteren was mooi op tijd, kreeg net (23u 's avonds, blijkbaar zijn schoolleiders in heel Nederland tegenwoordig dag en nacht met corona bezig ;)) bericht van de directeur van N's school dat klas in quarantaine moet. Dus hij zit even een paar dagen binnen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door lunaaa »

Die irritatie speelt bij mij ook heel erg mee ja. Het is ook niet helemaal rationeel denk ik, mijn aversie tegen het kindervaccin. Ik word gewoon opstandig denk ik, van al dit gezeik.. En het voelt gewoon nutteloos: een vaccin geven om te zorgen dat de ziekte milder verloopt, terwijl die bij deze groep al zo mild verloopt. Hoe dat zit bij andere kinderziektes heb ik minder paraat, maar volgens mij overlijden er minder kinderen aan COVID dan aan kinkhoest en ik heb door COVID nog geen kind levenslang gehandicapt zien zijn, zoals bijvoorbeeld door polio.

Nou ja, ik heb nog even. Of ik me erin ga verdiepen of gewoon enigszins numb kies voor 'doe dan toch maar' dat weet ik nog niet.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door JJV »

lunaaa schreef: 21 jan 2022, 02:57 ik heb door COVID nog geen kind levenslang gehandicapt zien zijn, zoals bijvoorbeeld door polio.
Zo zijn er ook weinig tot geen bejaarden met een Nintendo elleboog.


Op m'n werk heb ik 1 dame die na anderhalf jaar nog steeds nauwelijks trap kan lopen, geen aantekeningen kan maken als er wordt doorgepraat en meer van dies.

Covid is relatief nieuw.
De gevolgen zijn dus nog niet in te schatten.

(dat geldt overigens ook voor t vaccin. Dus de dames op m'n werk die bang zijn voor onbekende bijverschijnselen van zowel vaccin als ziekte... We weten t simpel weg nog niet. T gerucht dat t vaccin op lange termijn onvruchtbaar zou maken doet mij weinig. Maar voor een jong persoon snap ik die angst van t 'wat nou als'.

Softenon dachten 'we' ook van dat t een goed ding was.. We moeten t gaan zien.
~\v/~
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Softenon is van een compleet andere orde. De vaccintechnieken zijn bekend en beproefd. mRNA is weliswaar niet eerder gebruikt voor vaccins voor mensen. Maar er wordt al tientallen jaren onderzoek naar gedaan.

Ik snap dat je zeker als zwanger persoon, je terughoudend bent. Zou ik ook zijn. Maar er is inmiddels zoveel data over juist deze reeks vaccins beschikbaar, dat zolang er geen bijzondere factoren in het spel zijn het wel als veilig te beoordelen is.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door JJV »

Ik ga er ook van uit dat vaccins veilig zijn..

Maar of t ook echt zo is weten we pas over aantal jaren
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door kitten »

Softenon en DES zijn de reden dat "we weten de lange termijn gevolgen niet" gewicht heeft. :(
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Heidi »

Ik ben echt een leek hoor, maar softenon en des waren toch medicijnen en dat is toch heel wat anders dan een vaccin?

Ik zou het wel extra stom vinden, als de vaccins maar 9 máánden werken, maar wel op langere termijn nadelige effecten zouden hebben, dan moeten ze ook langer werken vind ik…
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door kitten »

Zeker, heel anders dan een vaccin. Maar het "lange termijn oooeehoooehhhh" wordt daar wel door beïnvloed.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Voleuse »

Nou ja. Ik heb m'n booster gehaald :p. Arm doet pijn.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Arno »

Voleuse schreef: 24 jan 2022, 09:41 Nou ja. Ik heb m'n booster gehaald :p. Arm doet pijn.
Ik heb hem sinds vrijdag, en had ook pijn in de arm. Maar in de afgelopen dagen is het steeds minder geworden, tot bijna geen pijn nu.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Voleuse »

Ik heb echt een beetje whiplash van hoe snel we van een complete lockdown gaan naar "de cijfers zijn hoger dan ooit maar alles mag weer". Ik ben blij dat we uit de lockdown zijn maar ehh, ik wil ook liever geen corona infectie?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door phedre »

Ik heb af en toe het idee om het maar gewoon op te gaan lopen, dan ben je er vanaf. t Is niet meer de vraag of je het krijgt, maar wanneer. En ik weet ook dat genezen van corona geen volledige bescherming geeft tegen het niet weer opnieuw oplopen hoor, maar ik ben het zo zat allemaal.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door chell »

Ja, ik denk dat proberen te voorkomen dat je besmet raakt echt geen optie meer is onderhand. Tenminste, niet zonder je leven helemaal on hold te zetten en binnen te blijven.
Plaats reactie