Vragen mbt financiële notariële dienstverlening

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Vragen mbt financiële notariële dienstverlening

Bericht door Peter^ »

Wegens ontbrekenvan eigen kennis over financiële onderwerpen (o.a. aandelen en effecten beheer, hebben mijn zus bij dement worden van moeder een externe bewindvoerder aangesteld. Deze heeft uiteindelijk werk niet goed gedaan, is afspraken niet nagekomen.

Nnagekomen.Nu is onze moeder overleden, wij zijn enige erfgenamen. Weer wegens ontbrekenvan financiële kennis hebben zus en ik notaris ingehuurd om volledigenalatenschap (inclusief afhandeling bewindvoerder) voor ons af te handelen.

Nhandelen.Notaris verplicht ons nu om de eindafrekening van bewindvoerder (over 1 maand, met in die maand uitgaven van 56.000 euro goed te keuren voordat bewindvoerder zijn eindafrekening voor kan leggen aan rechtbank.

Algemene vraag: Is het wellicht een ongeschreven sociale regel dat je om goed geholpen te worden dit soort instanties een vette fooi geeft?

specifieke vraag: Is het wettelijk verplicht om als erfgenamen eerst met een eindafrekening akkoord te gaanvoordat de rechtbank het kan beoordelen?
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Vragen mbt financiële notariële dienstverlening

Bericht door Mack »

De vraag is dan meteen of die uitgaven van €56.000 goed verantwoord zijn.
Wat is dat geweest naast de uitvaart, mogelijk het leegruimen van het huis van jullie moeder, en het opstellen van de boedel voor afhandeling door de notaris?

Hebben jullie daarvan een volledige specificatie gekregen?

En nee, "een vette fooi" ligt in zo'n geval te dicht tegen corruptie aan. Het salaris van de bewindvoerder zal ook niet weinig zijn geweest.

Kijk eens op deze pagina.

En hier.
Laatst gewijzigd door Mack op 25 mei 2022, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Vragen mbt financiële notariële dienstverlening

Bericht door phedre »

heb je zelf de eindafrekening gezien? Is ie volgens jou akkoord? Heeft de notaris de afrekening gezien en wat vindt hij ervan? Enne,.. ik zou niks betalen, of in ieder geval, niet het bedrag in het geheel voordat er door iedereen een akkoord is gegeven. (en nee, ik heb er ook geen verstand van, dit is mijn al dan niet gezonde boerenverstand dat reageert)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Vragen mbt financiële notariële dienstverlening

Bericht door Arno »

Ik zou in ieder geval om een specificatie van die 56.000 vragen, want ik vind dat wel heel veel voor 1 maand werk.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vragen mbt financiële notariële dienstverlening

Bericht door Peter^ »

Dank voor jullie reacties en links.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Vragen mbt financiële notariële dienstverlening

Bericht door cinderella »

Gaat het echt over de kosten die de bewindvoerder zegt te hebben gemaakt, of gaat het over de waardevermindering van de aandelen en effecten?
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vragen mbt financiële notariële dienstverlening

Bericht door Peter^ »

@Mack: Huis was twee jaar geleden al verkocht. Ik heb de begrafenis betaald van mijn eigen rekening.
@phedre Ik heb de afrekening van 1 maand gezien. Notaris wil zich er niet mee bemoeien.
@Arno: Zus en ik gaan stap verder. We gaan afrekeningen van hele bewindvoerder periode opvragen bij hem. Als hij niet mee wil werken, staan wij wat sterker. (Er gaat cc van dat verzoek naar notaris en advocaat.

@cinderella volgens een accountant zijn de aandelen niet met zulke bedragen verminderd.
Geniet van de positieve momenten.
Plaats reactie