Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

Ik woon er om de hoek!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

ik hoop dat ik daar volgend jaar om denk eireann :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door leonietje »

@phedre Ik woon er ook maar kwartiertje vandaag dus volgend jaar kunnen we ook samen gaan! Vandaag was tof in elk geval! En leuk dat iedereen dat onderdompelen meteen oppikte ik vond hem zelf namelijk ook al grappig tijdens het typen haha.
Ow en ik had sjans. Leuk gesprek gehad en toen allebei weer onze weg gegaan. Hij woont in dezelfde woonplaats als collega met benefits. Leek me niet heel erg handig. Maar ik vind het wel leuk om weer een beetje te sjansen.
Morgen nog een dag. Dan is mijn vader daar aan het werk dus hij zal het wel druk hebben maar het is onze gezamelijke hobby dus altijd leuk om hem dan ook ff te zien.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

je had dus idd niet genoeg aan 1 dag? ben er ook echt wel heel nieuwsgierig naar
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door leonietje »

Ja en nee. Zeewater ben ik heel snel over heen gerend en wil ik morgen nog even extra gaan bekijken maar daar hoef ik eigenlijk niks. De workshops/ podium dingen heb ik niet veel van meegekregen vandaag want er zijn gewoon heel erg veel stands met verkoop dus ik ben gewoon lekker gaan struinen. Ik was er pas om ongeveer 12 uur terwijl de beurs om 10 begon. Als ik morgen niet zou gaan dan zou dat oke zijn. Ik had namelijk niks perse nodig. Maar ik vond het zo leuk dat ik morgen gewoon nog een keer ga en ik denk dat ik me best nog wel vermaak met de podia. Ik heb vandaag wat info vergaard over co2 en misschien ga ik wel een set aanschaffen. Dan is een avondje overdenken wel lekker. Ik kan me ook voorstellen dat je op de eerste dag ideeen opdoet en op dag 2 keuzes maakt. Ik heb wel wat plantjes bij gekocht. Vanavond met mn bakken bezig geweest en nu weer nieuwe ideeen en ruimte voor meer plantjes. Dus heb je perse 2 dagen nodig? Nee niet perse. Vermaak je je 2 dagen? Ja absoluut! En ik denk dat ik volgend jaar gewoon weer vpor 2 dagen zou gaan als het hier weer in de buurt is. Als het verder weg zou zijn denk ik dat ik niet 2 dagen zou gaan tenzij ik in de buurt kan overnachten ofzo. Maar dan kan je 's avonds niet met je eigen bak aan de gang.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

de beurs is al een paar jaar in rosmalen, dus zal dat volgens jaar wel weer zo zijn :) Hiervandaan gaat de aquariumverniging aantal met n aantal leden heen, kaartjes worden verzorgd, reis wordt geregeld, lekker makkelijk :) CO2 begin ik niet aan, hou mn bak lekker low-tech, mn planten doen t goed, mn bak is groen, dus heb t voor mijn bak niet nodig, dat is n beetje afhankelijk van je plantenbestand natuurlijk. t Enige wat in mijn bak riekt naar luxe/techniek is mn computergestuurde verlichting met zonsopgang en -ondergang. Ik heb ook zelden echt iets nodig, omdat ik eigenlijk direct haal wat ik nodig heb, in stenen winkel of online.

Daarnaast weet ik niet zeker of ik volgend jaar mn grote bak nog heb, als de elektra prijzen echt zo enorm omhoog blijven gaan, en ik moet gaan kiezen tussen brood eten of mn aquarium houden, is de keuze niet zo heel erg moeilijk, al zou ik t wel heel jammer vinden als de bak weg moet
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door leonietje »

Ze hebben een kort fimpje gemaakt over de beurs en ik zit er gewoon in! Ze zoomen zelfs nog een stukje op mij in. Echt super leuk!
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

leuk!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

en toen stonden er twee bekers op mijn aquaria, tweede en derde prijs bij de huiskeuring van de verening :) ok... er waren maar 6 deelnemende bakken, maar toch leuk!!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door leonietje »

Super Nice!! Gefeliciteerd! Zag ik nou ook dat je er mee gaat stoppen?
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Charles »

Twee prijzen zelfs :D
Proficiat phedre.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

Nee, ik ga er niet mee stoppen, maar mijn grote bak (1000 liter, 200x60x80) zitten gewoon wat kosten aan, en met de oplopende energierekening weet ik niet of ik dat kan blijven betalen. Dus hij staat te koop voor als er belangstelling voor is, is dat er niet, blijft die gewoon staan en zie ik wel hoe lang ik het nog kan betalen. Maar daarnaast heb ik nog n kleinere bak (100x40x50 cm) en de blijft gewoon hoor :)

De grote bak had dus de 3e prijs, de kleine de 2e :)

Thanks!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Daantje »

phedre schreef: 21 dec 2022, 11:41
De grote bak had dus de 3e prijs, de kleine de 2e :)
Ik vroeg me al af. Wat keuren ze precies? Technische installatie, uitstraling, samenstelling van de vissen?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

eigenlijk al dat soort dingen :) voldoen de filters, is er niet teveel techniek in het zicht, wat staat er in aan planten, doen die het ook goed, wat voor vissen, passen die bij elkaar, doen ze het goed, passen die vissen ook bij de planten die je er in hebt, wat zijn je waterwaardes, kloppen die voor je vissen en/of planten.

Zo kreeg ik bijvoorbeeld te horen dat ik vooral witte vissen in mn grote bak heb, terwijl het mooier (maar dat blijft natuurlijk ook een persoonlijke keuze) zou kunnen zijn, als er wat meer kleurvariatie zou zijn. Dat ik alleen groene planten erin heb, en geen rode, dat een aantal planten kale stengels heeft van onder (wat kan duiden op te weinig licht). In mn kleine bak zitten vooral guppen, dat doe ik met opzet, omdat ik daarmee levend voer kweek voor mn maanvissen in de grote bak, maar voor n gezelschapsbak zou het mooier zijn als er een of twee soorten bij zouden zitten.

Uiteraard is een en ander altijd aan smaak onderhevig, en je hoeft natuurlijk helemaal geen aanwijzingen op te volgen, maar wil je echt meedoen in het 'wedstrijdcircuit' en door naar de landelijke keuring, kan je wel je voordeel doen met de tips en commentaren die je krijgt.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Plaats reactie