staar

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door kitten »

Sinds 2016, dat was wel succesvol ontwijkend! Goed dat je er nu toch op doorpakt, hopelijk een betere ervaring dan vorige keer. Heb je voor jezelf helder wat je aan nazorg kunt verwachten deze keer?
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

kitten schreef: 04 jan 2023, 09:21hopelijk een betere ervaring dan vorige keer. Heb je voor jezelf helder wat je aan nazorg kunt verwachten deze keer?
Blijven uitstellen was/is ook geen optie meer, om meerdere redenen.
Behandeling is in elk geval op een andere lokatie dan de vorige keer. Mijn begeleidster zou zich bezig gaan houden met zaken als voorbereidingen, regelen en organiseren.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Woensdag 18 januari word ik verwacht bij Bergman Clinics in 's-Hertogenbosch voor een Optometrisch onderzoek.
Dat is dus al volgende week.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Donderdag 16 maart gaat het gebeuren :yes:
Mijn persoonlijk begeleidster gaat de nazorg regelen en organiseren, maar dat kan blijkbaar niet zonder mijn huisarts erbij te betrekken. Na de operatie moet er 4x daags gedruppelt te worden en dat dient blijkbaar gedaan te worden door de thuiszorg.
Op 18 april is de laatste controle gepland.

Mijn persoonlijk begeleidster is dit alleen voor instanties en instellingen, in het dagelijks leven is zij gewoon een vriendin ;)
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Brief ontvangen waarin gemaakte afspraken bevestigd worden.
In deze brief staat onder andere dit te lezen:
Na de staaroperatie is het de bedoeling dat u met de nieuwe implantlens(monofocaal) voor het rechteroog (bijna) geen correctie meer nodig is. Voor het lezen behoudt u dan wel een leesbril. Als u dit andersom wil, geef dit dan even telefonisch door aan een optometrist.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: staar

Bericht door cinderella »

Charles, post je dit omdat je er een vraag over hebt?
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Nope.
Ik post het zodat jullie op de hoogte blijven, of mag dat niet? :|
Of willen jullie het niet weten...?
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: staar

Bericht door Voleuse »

Het is een beetje random informatie? Waarom moeten wij weten welk oog welke correctie nodig gaat hebben? Waarom staat er een quote in dat je de optometrist mag bellen? Het is heel veel informatie voor mensen die je niet (allemaal) goed kent.

Cinderella maakt een heel redelijke aanname dat je misschien zoveel details post omdat je er een vraag over hebt.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: staar

Bericht door puppie »

Charles schreef: 18 jan 2023, 15:46 Na de operatie moet er 4x daags gedruppelt te worden en dat dient blijkbaar gedaan te worden door de thuiszorg.
Dit zou je ook zelf kunnen doen al dan niet met een hulpmiddel zoals een druppelbril.
Mits dat niet mogelijk is kan de thuiszorg er inderdaad voor langskomen ;-)
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Klopt. Inmiddels is hierover overleg gaande ivm planning.
Uitgangspunt is blijkbaar dat ik geen recht op thuishulp heb omdat er hulpmiddelen bestaan waardoor je geacht wordt het zelf te kunnen/moeten doen. :( Wel staat vast dat als thuiszorg het gaat doen dat ik daarvoor een eigen bijdrage moet gaan betalen.
Mijn begeleidsters werken nu samen met mijn contactpersoon bij de gemeente aan een voor mij werkbare oplossing.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: staar

Bericht door puppie »

Lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk…
Een oog druppelen is concreet 5 min werk en dat komt vooral nog doordat je 2 soorten druppels krijgt die met 5 min ertussen gedruppeld moeten worden.
Als je daarvoor eerst iemand 10 min in de auto of op de fiets moet hebben maakt het een kostbaar druppeltje.
En dat dan in combinatie met het schreeuwende tekort aan thuiszorg medewerkers….
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Dat viel mij ook als eerste op, 2 soorten druppels.
In 2009, mijn eerste staaroperatie, was het 1 soort druppel die gebruikt moest worden. Dat werd door een zorgmedewerker of verpleegkundige gedaan. In die tijd woonde ik nog in een begeleid wonen project en die medewerkers liepen dagelijks door het pand voor meerdere bewoners.
Nu woon ik al jaren zelfstandig en moet zorg en ondersteuning van elders komen. Mijn -persoonlijk- begeleidsters heb ik al vanaf die tijd, destijds als begeleiding binnen het woonproject, nu als vriendschap.

Zoals het nu ernaar uitziet gaat het een moeizaam verhaal worden om iemand te vinden die mij komt druppelen. Niet alleen om de reden die jij al noemt, maar ook vanwege regeltjes... :(
Mijn begeleidsters gaan dit niet op zich nemen, ze hebben immers zelf een betaalde baan en wonen bovendien op enige afstand. Gaat hun ook relatief veel tijd kosten en daar komen de reiskosten nog bij.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: staar

Bericht door pluis »

Misschien begrijp ik iets niet goed, Charles, maar wat is de reden dat je het niet zelf kunt doen?
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: staar

Bericht door puppie »

Dat was precies de vraag die ik ook wilde stellen Pluis haha
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Op het moment van druppelen (voorgaande keer dus) kneep ik juist op dat moment steeds mijn oog dicht, maar ook dat de druppels ergens anders terecht kwamen dan waar het moest. Dat werd dus destijds gelijk overgenomen door een zorgmedewerker. Het lukte haar wel om mijn oog open te houden en het druppelen op de juiste plek te doen. Logisch, zij kon het goed zien waar het moest :)

Straks heb ik nog een ander probleem erbij, dankzij de staaroperatie zie ik wazig op -hele- korte afstand. Vraag me af hoe dat dan zal gaan. Het is niet zonder reden dat een leesbril wordt aangeraden, maar dat gaat natuurlijk niet samen met druppelbril denk ik.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Plaats reactie