Gebruikerspaneel

Hoe krijg ik die f***ing smiley in mijn bericht? Het antwoord is hier te vinden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Gebruikerspaneel

Bericht door Charles »

In het Gebruikerspaneel is een tabblad met als titel: Vrienden en vijanden
Wat is daar het doel en functie van?

Stel, ik zet forumlid "kinkystel" onder 'vrienden', wat is daarvan dan het resultaat?
En ik zet forumlid "MeesterDom" onder 'vijanden', wat is dan daarvan het resultaat?

PS: ik heb gekozen voor niet-bestaande ws-forumnamen voor deze vraagstelling.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Gebruikerspaneel

Bericht door Voleuse »

Vijanden kunnen je geen PB sturen en je ziet hun berichten op het forum ook niet (kan wel maar dan moet je het zelf aanklikken). Vrienden is niet bijster nuttig geloof ik, je kan wat makkelijker zien dat ze online zijn.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Gebruikerspaneel

Bericht door kitten »

Ja en je ziet de namen van vrienden bovenaan als je een pb gaat opstellen geloof ik.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: Gebruikerspaneel

Bericht door Charles »

Blijft vaag en onduidelijk, kennelijk is er niemand die echt weet wat de functie ervan is.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gebruikerspaneel

Bericht door Peter^ »

Als ik op "Snelle links "klik, zie ik een rood symbool voor Nieuwe berichten staan. Als ik vervolgens erop klik, lees ik dat er geen nieuwe berichten zijn. Hoe kan dit?
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Gebruikerspaneel

Bericht door Frodo »

Peter^ schreef: 08 mei 2023, 19:16 Als ik op "Snelle links "klik, zie ik een rood symbool voor Nieuwe berichten staan. Als ik vervolgens erop klik, lees ik dat er geen nieuwe berichten zijn. Hoe kan dit?
Na één van de grotere updates van phpBB, een paar jaar geleden, konden er ineens een flink aantal handige nieuwe functies aan de software toegevoegd worden. Echter, bij latere updates werkten die dingen ineens niet meer.

Zo was het een tijdje mogelijk om onderwerpen waarin nieuwe berichten verschenen in het rood te markeren. Dan wist je meteen waar die berichten stonden.

Bij latere updates van phpBB werkte dat niet meer, maar de boel had zich wel in de database genesteld. Wat je dus ziet is 'n restant van een oude extensie die niet meer werkt. PhpBB werkt bij elke update de database wel bij maar laat oude toevoegingen gewoon staan. Vandaar dat je soms meldingen als deze krijgt.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gebruikerspaneel

Bericht door Peter^ »

Dankjewel voor de snelle reactie.
Geniet van de positieve momenten.
Plaats reactie