Veranderen van voorkeuren

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Veranderen van voorkeuren

Bericht door leonietje »

Ik blijf mezelf verbazen over dat je door de jaren heen zulke andere seksuele voorkeuren kunt krijgen. En ik vraag me af of anderen dat herkennen. Toen ik puberde kwam ik online al snel bdsm tegen. Dat kriebelde. Dat bleef door mn hoofd spoken. Tussen de 20 en 30 zo'n beetje alles geprobeerd wat er maar te proberen viel. En ik dacht mezelf te kennen in wat ik leuk en lekker vind. Toen een burnout gehad waardoor de kink naar de achtergrond verdween. Toen ging mn relatie over en kwam ik een nilla vent tegen. Ineens was nilla seks leuk terwijl ik dat vroeger helemaal niet leuk vond. Ik "leerde" klaarkomen door penetratie wat me in de 15 jaar daarvoor helemaal niks deed. Dat lag in mijn beleving niet aan de vriendjes want ik had het met verschillende vriendjes echt wel geprobeerd maar een hitachi had bijvoorbeeld gewoon veel meer effect. Maar zo ook zoenen in mn nek. Iedereen moest uit de buurt van mn nek blijven. Ik wilde daar geen kusjes, niet zoenen en zelfs met hand of vinger in de buurt van mn nek komen was not done. Heel soms als ik genoeg in submodus was dan accepteerde ik het om in mn nek/keel aangeraakt te worden maar dan nog was het gewoon alles behalve fijn. De laatste tijd merkte ik dat ik af en toe naar een kusje in mn nek verlangde en toen ik aangaf dr iets meer mee te willen proberen. Bleek ik het soms ineens fijn te vinden. Tot hij een paar weken geleden, na een avondje met genoeg wijntjes. Ineens z'n hand op mn keel legde tijdens de seks. Ik keek hem daardoor ineens vol in zn ogen aan en ineens voelde ik dat nare gevoel verdwijnen en daar volle bak vertrouwen voor in de plaats komen. Hij mocht alles doen op dat moment en vertrouwen was bizar groot. En sinds die tijd vind ik het echt heel fijn om daar beetje mee te spelen. Tis niet eens spelen met mn ademhaling ofzo. Maar gewoon het gevoel van een hand om je keel. Terwijl mn hele sub zijn nooit echt meer terug is gekomen na die burn out. Soms zitten er nog wel fantasieën in mn hoofd maar de drang om er real life iets mee te doen is gewoon niet meer zo groot. En ik vraag me dus af of mensen dat herkennen dat ze dachten helemaal te weten wat ze leuk vonden en dat het ineens (met de leeftijd) toch nog compleet veranderd. En ik blijf mezelf nog steeds elke keer verbazen over dingen die ik nu ineens wel of niet meer leuk vind. Maar ik heb ooit ook eens met een verschil van 5 jaar bijna identiek dezelfde fantasie doorgestuurd terwijl ik dat niet door had. (Eerste fantasie was voor de burnout en de 2de keer was na de burnout) Ze vroeg er toen naar omdat we weer eens wilden afspreken en ze had de eerste mail daarover bewaard.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Veranderen van voorkeuren

Bericht door eireann »

Ik vind t mooi om te lezen :) maar heb te weinig actieve sex om er echt antwoord op te geven
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Veranderen van voorkeuren

Bericht door Voleuse »

Ja ik herken dit wel. Eerst was ik heel erg maso, dat is nu bijna helemaal weg. Na een slechte D/s heb ik niet echt meer onderdanige gevoelens, geen idee of dat ooit nog terug komt. Ik bottom wel maar mijn mindset is anders.

Ik zei vroeger ook altijd dat ik noooooit met dezelfde persoon zou kunnen switchen, maar met mijn huidige speelpartner werkt dat al jaren prima. Crossdressers waren nooit mijn ding, maar als hij een jurk aan doet vind ik het stiekem wel heet...

Ik denk dat het raarder zou zijn als je voorkeur je hele leven hetzelfde blijft eigenlijk :). Nieuwe partners introduceren nieuwe kinks, slechte ervaringen brengen je ergens vanaf. En je lichaam verandert ook gewoon. Als je jong bent herstel je overal veel sneller van. Ik was toen echt minder voorzichtig dan nu.

Hoe je hebt leren klaarkomen van penetratie ben ik overigens wel nieuwsgierig naar want die verandering heb ik nog niets van gemerkt :p
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Veranderen van voorkeuren

Bericht door Arno »

Ja, ik herken dit ook wel. Ik heb in die bijna 30 jaar dat ik aan BDSM doe ook veel veranderingen met periodes in mijn gevoelens gehad. En dat was ook niet altijd fijn omdat mijn mogelijkheden vaak beperkt waren. Dus jouw verhaal verbaast mij in het geheel niet.

Ook merk in nu bijvoorbeeld dat dingen die ik een jaar geleden nog heel gewoon vond, nu gevoelsmatig helemaal niet meer gaan en zelfs een harde grens aan het worden zijn.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Veranderen van voorkeuren

Bericht door leonietje »

Voleuse schreef: 09 jun 2023, 11:33
Hoe je hebt leren klaarkomen van penetratie ben ik overigens wel nieuwsgierig naar want die verandering heb ik nog niets van gemerkt :p
Ik heb echt geen idee. Ik weet wel dat hij een bizar goede conditie heeft en daardoor best lang door kan gaan zodat hij mij echt meerdere keren kan laten klaarkomen. Maar hij heeft ook een enorme zelfbeheersing en daardoor ook zelf bewust kiest wanneer hij wil klaarkomen. Al ben ik er ondertussen ook wel achter wanneer hij de zelfbeheersing kwijtraakt en dat is dan wel weer leuk voor mij om mee te spelen. Maar het hoeft ook niet lang te duren want hij weet op de 1 of andere manier zo mijn gevoelige plekjes te vinden (en daar speelt ie graag mee) dat ik het ook gewoon niet tegen kan houden als ie dat doet. Maar ik heb werkelijk echt geen flauw idee hoe hij dat doet. Maar daar heb je echt niks aan. Ik weet ook niet waarom het nu wel lukt en bij alle vriendjes daarvoor niet. Al zat een andere nilla collega waar ik ook een paar keer wat mee deed ooit er ook niet ver vanaf.

Misschien is het ook omdat er geen kink aspect bij zat en ik het bij die 2 ook niet hoefde te vragen als ik wilde klaarkomen waardoor ik me gewoon wat makkelijker kon laten gaan. In mijn hoofd was vragen om te mogen klaarkomen in de D/s verhoudingen echt wel een kink. Maar ik vroeg het altijd wel op tijd zodat ik het zelf nog kon tegenhouden als ik een nee zou krijgen. Waardoor een partner dan ook niet op dat ritme door bleef gaan maar er altijd iets veranderde omdat je praat en nadenkt. Nu vraag/zeg ik het bijna nooit meer vooraf. En laat ik me gewoon gaan in het moment en ga ik dus ook niet meer nadenken of iets wel of niet mag. In het begin vond ik dat echt heel raar en moest ik ook echt wennen aan de gelijkwaardigheid. Ik was ook echt veel passiever in bed omdat ik vond dat ik als sub er niets over te zeggen had wat er met me gebeurde in mijn hoofd moest ik gewoon ondergaan. Nu doe ik gewoon waar ik op dat moment zin in heb. Maar dat proces heeft wel echt lang geduurd. Want bij alles dacht ik: zou hij dat niet raar vinden?

Conclusie: probeer een keer een nilla te daten? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veranderen van voorkeuren

Bericht door Peter^ »

Mijn seksuele ervaringen zijn pas 15 jaar geleden tot bloei gekomen. En met meerdere partners ontdek ik steeds meer dat mijn basis van wat ik fijn/niet fijn vind alleen maar wordt bevestigd.

Mbt bdsm: begonnen als sub, toen dominante rol opgepakt. Nu Switch.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Veranderen van voorkeuren

Bericht door Voleuse »

leonietje schreef: 09 jun 2023, 20:11
Conclusie: probeer een keer een nilla te daten? :mrgreen:
Hahahaaa alsjeblieft niet zeg XD
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Veranderen van voorkeuren

Bericht door leonietje »

@Voleuse Hahahaha dat zei ik ook altijd...
Plaats reactie