Ik zoek een echte...

Gesloten
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Ik zoek een echte...

Bericht door pluis »

sub.

Of een 'natuurlijke dominant'.

Vrijwel iedereen heeft een dergelijk zinnetje wel eens in een contactadvertentie zien staan. En voor veel mensen zal dat verzoek tot echtheid twijfel en wrevel oproepen. Want wat ís nu eigenlijk een 'natuurlijke dominant'? En wat is in vrédesnaam een 'echte sub'? Is er een keurmerk? Wat zegt de Bond voor Huisvrouwen? Zit er garantie op zo'n 'echte' sub of Dom, en krijg je je geld terug (en wordt je hart voor je gelijmd) als ze toch niet zo echt blijken te zijn, maar gewoon mensen?

Vaak weten we het diep van binnen wel. Je bent zo echt als je je voelt, en als jíj jezelf een heuse sub of Dom vindt, dan heeft niemand daar wat over te zeggen. Maar waarom dan toch zo vaak die termen?

Hier kun je je twijfels neerleggen, je hart uitstorten over wie jou 'niet echt' noemde (en waarom dan niet, en vooral: waarom dat nergens op sloeg) en kunnen we het beeld van de no-limits-slaaf en de niets-ontziende-en altijd-staalharde-Dom een beetje nuanceren. Omdat we uiteindelijk toch allemaal maar mensen zijn, die graag iemand willen die serieus en oprecht is, maar bovenal een 'echt mens'. Want die bestaan dan weer wél!
Wever

Re: Ik zoek een echte...

Bericht door Wever »

Voor zover ik verhalen mag geloven is een 'Echte Slavin' een vrouw die bij het horen van deze magische woorden gelijk onderdanig wordt, zich meten overgeeft aan de Dominant die deze woorden uit en gretig meegaat in virtuele of echte BDSM-sessies, hoe onbekend deze Dominant verder ook is. Haar idee van 'echtheid' is haar zo belangrijk dat ze haar grenzen vergeet om deze reputatie veilig te stellen.

Met andere woorden: een 'echte slavin' is een naïeve doos die te stom is voor haar eigenbelang op te komen.

De tegenhanger "echte Dominant" kom ik alleen tegen in advertenties van onduidelijk formulerende subs. voor zover ik kan nagaan komt het neer op dit totaalpakket:
1. hij heeft ervaring (zodat de sub totaal geen inbreng moet hebben in wat 'ie doet)
2. hij is een arrogante klootzak (zodat 'ie de sub met minimale communicatie kan vertellen wat zij nodig heeft)
3. hij kan gedachten lezen (zodat de sub een excuus heeft om totaal niet aan te geven wat zij nodig heeft)
4. hij heeft dezelfde visie van BDSM als haar (doorgaans ergens gesitueert tussen "streng op het belachelijke af" en "streng op het bespottelijke af")


"Natuurlijk" is in beide gevallen gewoon een dure term voor "hij/zij heeft die gevoelens al zijn/haar hele leven".



Opmerking: ik heb nog nooit iemand zo'n waardeoordeel (echt of natuurlijk) horen geven op een vrouwelijke Domina of een mannelijke sub (van vrouwelijke D's weet ik wel dat ze gekeurd worden door mannelijke D's, maar ik heb alleen een of twee "horen zeggen" situaties...nooit rechtstreeks).
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Ik zoek een echte...

Bericht door kitten »

Is dit topic alleen om andermans beleving te bashen...?
Wever

Re: Ik zoek een echte...

Bericht door Wever »

*leest eerste post nog eens*

Euhm...op die manier kan je het lezen, ja. Maar ik denk niet dat pluis 't zo bedoelt. Met haar permissie zou ik dan ook graag de volgende vragen toegevoegd zien aan de originele post: :)


Zie je jezelf als een natuurlijke Dominant(e) of echte slaaf/slavin?
Wat heb je gedaan om die titel te (mogen) dragen?
Welke meerwaarde heeft het voor jou?
In welke mate ben je er trots op?
Wat zijn voor jou criteria om iemand 'echt' of 'natuurlijk' te noemen? Zit er een verschil in tussen beide termen of mogen ze door elkaar gebruikt worden?
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Ik zoek een echte...

Bericht door Sabrina »

Ik ben wel 'ns voor nepsub uitgemaakt, of nep-slavin, to be more precise. Ik laat m'n Dominant voor me zorgen, en dat kan niet. Ook als ik doodziek ben, m'n ene been niet meer voor m'n andere krijg, hoor ik netjes op m'n knietjes aan zijn voeten te zitten en op te vliegen bij elk bevel. Riiiiiiiiiight...
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
MrsLolSMurfin

Re: Ik zoek een echte...

Bericht door MrsLolSMurfin »


Zie je jezelf als een natuurlijke Dominant(e) of echte slaaf/slavin?

ja ik zie mezelf als een dom van nature, want ik denk dat het gewoon iets is wat van nature in mij zit.

Wat heb je gedaan om die titel te (mogen) dragen?
een titel krijg je en zo ook de mijne.
en dat het van nature is, is een conclusie die tot stand kwam toen ik er over nadacht waar dat sm gevoel bij mij vandaan kwam


Welke meerwaarde heeft het voor jou?
geen echte meerwaarde, alleen als ik mezelf vergelijk met anderen, denk ik dat het voordeel is dat de `nare`ideeen van zelf komen.

In welke mate ben je er trots op?
tuurlijk ben ik trots op mezelf, maar voel me niet beter dan een ander.


Wat zijn voor jou criteria om iemand 'echt' of 'natuurlijk' te noemen? Zit er een verschil in tussen beide termen of mogen ze door elkaar gebruikt worden?
iemand echt of nep noemen gaat veel te ver, want iedereen beleefd het nou eenmaal op zijn eigen manier.
en er is niemand die voor een ander kan bepalen wat wel of niet echt is.

en ja voor mij zit er een groot verschil in de termen, iemand echt noemen of nep is een waardeoordeel.
en het sm gevoel van nature hebben is iets heel anders.
vind ook niet dat als iemand het alleen als spel ziet dat deze slechter of beter zijn dan iemand van nature.
het is gewoon anders......

p.s ik ben ook wel eens voor faker uitgemaakt, omdat ik te aardig ben grinnn
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Ik zoek een echte...

Bericht door Crownless »

Ik ben switch, en heb al vaak te horen gekregen dat ik geen echte sm-er was. Dat kon niet. Ik kon geen echte dominant zijn. Of een echte sub.


Riiiight.

Gelukkig is switchen op dit moment het nieuwe zwart en komen er steeds meer switches bij. Whooyeah!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
NatyaBE

Re: Ik zoek een echte...

Bericht door NatyaBE »

Ik heb een kutsub. Zet zijn voeten in het zand op de momenten dat ik het niet kan gebruiken. Herinnert zich mijn rol in de supermarkt waar die dan doodleuk "ja Meesteres" antwoordt als ik hem vraag om de chips van de onderste plank te pakken. Terwijl een van de zeldzame verboden die ik hem heb gegeven is mij Meesteres te noemen. Ik heb een kutsub. Het zal wel geen echte sub zijn.

En toch hou ik van hem.

Catharina
Gilraen^

Re: Ik zoek een echte...

Bericht door Gilraen^ »

haha, dat klinkt als mijn sub!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Ik zoek een echte...

Bericht door Arno »

Hoi

Sorry hoor, maar ik moet hier smakelijk om lachen. Vooral om wat Wever schrijft, volgens zijn beschrijving ben ik geen natuurlijke dominant terwijl ik mij wel zo voel. Ook met Crownless ben ik het helemaal eens, ik ben ook switch. En beide kanten voelen voor mij heel echt.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
dutchfalcon

Re: Ik zoek een echte...

Bericht door dutchfalcon »

Ik denk mijzelf een 'natuurlijk Dominant' te kunnen/moeten noemen omdat deze gevoelens en fantasieen bij mij direct bij het ontwaken van mijn sexuele gevoelens al opdoken. Wat kon ik als puber al genieten van de verhalen in de Margriet (van mijn moeder) over Angelique en de sultan en zo en ook mijn (pogingen) tot het maken van tekeningen wijzen daarop.

Meester werd ik op het moment dat mijn toenmalige subine mij die titel gaf. Mezelf een dergelijke titel toemeten vindt ik als Napoleon die zichzelf tot keizer kroonde. Een dergelijke eretitel krijg je van je subine en geldt dan ook alleen tegenover haar. Iedere keer zul jer dus die titel opnieuw moeten 'verdienen' bij een nieuwe relatie.

Ik zal mijzelf dan ook nooit Meester-Falcon of Sir-F of welke variatie dan ook noemen. want
A: ik heb een dergelijke opplaksnor/titel niet nodig
en
B: Meester ben ik alleen voor mijn geliefde wolfje(1)
C: Alle andere 'onderdanige vrouwen' respecteer is alleen als vrouw, maar slavin of subine zijn ze (voor mij) niet.

Ach misschien bel ik wel ouderwets he, zal de leeftijd wel zijn. Ik praat ook nog altijd gewoon over SM en gooi er geen duur klinkende(vooral Angelsaksische) namen door heen. Voor mij dekt die naam, SM, volledig de lading
Gesloten